TWEAK`s Einstein


  • Lol, bemærk 'generelt'!


    Edit:


    Ja, det kunne godt misforstås. Mener at JEG skriver generelt :-) Og det er sjovt, fordi du så nævner FEM vindere indenfor IT-verdenen.


    Men det er en latterlig diskussion, så skal vi ikke sige du får ret, og jeg får fred? :-)


    Edit2:


    ... OG HVAD MED STEVE JOBS!?! :D Fortjener han ikke en plads på listen? :P

  • Tja kan da nævne mange andre..


    Hvilket fag mener du så at folk er kloge inde for??


    Så godt du skrev generelt, men tror det er fordi du tænker folk der ved noget om IT, og ikke tænker på folk der arbejder inde for IT.


    Reagere nok som jeg gør fordi jeg selv er Ingeniør inde for IT. :clap:

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards


  • Tja - det ved jeg ikke. Hvis jeg skulle vælge fem uddannelser, hvor jeg tror der befinder sig mange kloge hoveder, vil mine valg nok falde på medicin, statskundskab, journalistik, jura og økonomi. Men jeg kender ikke så meget til IT-uddannelsen, så mine udtalelser grunder nok i ren og skær uvidenhed.


    Hehe, ja, sådan er det jo som oftest - og det er jo også helt i orden :-).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af huba_99
    Men jeg kender ikke så meget til IT-uddannelsen, så mine udtalelser grunder nok i ren og skær uvidenhed.


    IT-uddannelsen? Er det en specifik du tænker på, for der er jo mange forskellige former for IT uddannelser.


    Der er både de korte som IT Supporter og Datafagtekniker (medmindre den har skiftet navn igen) der ikke stiller de store krav til hvilken uddannelse man har inden man starter. Det er primært praktisk orienteret uddannelser med praktikophold som gør, at man får en masse hands on erfaring. Så er der uddannelser som multimediedesigner, mediegrafiker m.v. som selvfølgelig er mere grafisk rettet, men som også stadig er en IT uddannelse. I den afdeling ligger der også datamatiker som har fået flere muligheder for at få videre i uddannelsessystemet efterfølgende.


    Og endelig er der MVU og LVU'erne der foregår på handelshøjskoler og universiteter. Der ender man altså ud med en bachelor eller en kandidatgrad nøjagtig som indenfor økonomi, statskundskab, jura m.v. og der er datalogi nok en af de mest kendte uddannelser.


    Så man kan altså ikke snakke om bare en IT-uddannelse, ligesom der jo også er flere forskellige retninger inden for både, medicin, økonomi og jura der har flere forskellige former for speciale.


  • IT-uddannel-serne så. Men det illustrerer jo bare min pointe.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TADA


    lol - ja det giver sq ikke mening :cheers:


    Sorry =D Det er første gang jeg brugte det der billed noget.. Troede bare jeg kunne smide billedet ind med det link der stod på den hjemmeside der... Men nææh nej... Skulle til at rode med det rimlig meget med det for at få linket til selve billedet.. =D

  • Hov. Kan jeg ikke også lige få et + ud for min score? :))

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB