TWEAK`s Einstein

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz


    William James Sidis (1898-1944) er kendt som manden med verdens højeste IQ, som var over 250. Han var så klog at han kunne læse som 1 årig og gennemførte folkeskolen på 7 måneder, som 6 årig. Han forstod kompliceret matematik inden han begyndte i skole, som normale mennesker ikke forstår. Han skrev 4 bøger som 4-8 årig og lærte sig selv tysk, hebraisk, tyrkisk, fransk, russisk og armensk i en alder af 7 år. Som 11 årig blev han optaget på Harvards universitet og var dermed den yngste som nogensinde havde studeret der. Som 18 årig var han i stand til at lære et helt nyt sprog på kun én dag. Ingen andre har nogensinde kunne gøre noget lignende

  • Hm.... Fik kun 104. Det gik hurtigt og præcist indtil Nr.37? Så tabte jeg fuldstændig tråden og kunne ikke se nogen mening i opgaverne - oh well :roller:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • MENSA:DK


    Hvad er normalfordeling, middelværdi og standardafvigelse (spredning)?


    IK er normaltfordelt. Lidt forenklet kan man udtrykke det på den måde at befolkningens IK grafisk kan udtrykkes i en klokkeformet kurve. Der er altså rigtig mange med en middel IK og langt færre med en høj eller lav IK. Normalt bruges en middelværdi på 100. Dvs. at gennemsnittet (og medianen) er 100 og at godt 2/3 af alle ligger inden for +/- én standardafvigelse. Hvis man måler IK med en middelværdi på 100 og spredningen udtrykkes som en standardafvigelse på 15 vil 2/3 af befolkningen ligge mellem 85 (100-15) og 115 (100+15) og kun ca. 2% vil ligge over 130 (og ca. 2% under 70).


    Hvis middelværdien er 100 og standardafvigelsen er 24 vil 2/3 af befolkningen ligge mellem 76 (100-24) og 124 (100+24) og kun ca. 2% vil ligge over 148.
    Derfor kan 148 på en skala svare til 130 på en anden skala.




    andre steder skriver de at USA bruger 15 og Europa bruger 16 og 24 er et andet sted ??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illanair
    Hm.... Fik kun 104. Det gik hurtigt og præcist indtil Nr.37? Så tabte jeg fuldstændig tråden og kunne ikke se nogen mening i opgaverne - oh well :roller:


    ja de sidste 3 var fra en anden planet


    btw. har du screen shot


  • MENSA .DK


    Bliver der taget hensyn til alder i prøven?
    Nej



    Er en en IK på 132 det samme, uanset hvornår prøven er taget?
    Nej, det kan man ikke regne med. I 2002 ændredes beregningen af IK. Raven kalibrede og moderniserede deres prøve, og i den forbindelse skiftede de skala. I dag bruges en skala med en middelværdi på 100 og en standardafvigelse på 15. Tidligere var standardafvigelsen 24.



  • Og så skal standardafvigelse på 15 bruges uanset ens alder

  • har taget denne flere gange før - men har sku ikke rigtig tålmodighed i de 40 min man har.
    er som regel færdig på 20 og får en score på mellem 110 og 125

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager

  • Jeg landede på 98 point, jeg gættede dog også fra 28.. :$
    Dog syntes jeg at 98 er en rimelig score for en 14 årig. :D

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

    Rettet en gang, sidst af zaxder ().

  • Heeh, kloge åger! :finger:

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    133 sweet


    jeg tror også lige jeg skal prøve igen, da jeg ingen anelse havede om hvad den gik ud på, eller havede nogle form for tids fornemmelse


    så regner faktisk med at få 134, da jeg er ret sikker på at jeg er TWEAK`s klogeste bruger (matmatisk)


    :oops:




    SCREEN SHOOT - SCREEN SHOT - SCREEN SHOT :cheers:

  • nå ser ud til at jeg skal til en officel IQ test på torsdag


    Quote

    Vi har med interesse læst din ansøgning og vi vil gerne se dig til et informationsmøde og en samtale 10:30 10-09-2009. Her vil vi også teste, på hvilket niveau, du kan læse tal, bogstaver og håndskrift. Forløbet varer ca. 2 timer.

  • nej :) det er en jobsamtale hos et af de største firmaer i DK




    de så et stort potentiale i mig efter at have set min tråd og set mit IQ resultat her på tweak


    ej det sidste er gas håber i kan ta`det jøderne kunne ikke - ups

  • hmrf,,, tja 113. ikk som sådan dårligt. men troede jeg kunne gøre bedre. men _OH MY god den er tricky! der var flere jeg ikk kunne se noget system i.... stoppede 2 min før tiden udløb...


  • Sjovt.