Hvornår bliver Xbox 360 forældet ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini
    Mit bud vil være 2013/2014 - hvis ikke senere.


    Microsoft er på vej med deres Natal, og Sony med deres Wand. Der er rigeligt power i begge maskiner flere år endnu.


    Arrrh, det tror jeg sku ikke er helt realistisk. At xbox 360 skulle kunne holde i næsten 10 år, det tror jeg simpelthen bare ikke på :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Woqini


    Arrrh, det tror jeg sku ikke er helt realistisk. At xbox 360 skulle kunne holde i næsten 10 år, det tror jeg simpelthen bare ikke på :P


    Citeret fra Wikipedia; The PS2 is the best-selling console to date, having reached over 138 million units sold as of August 18, 2009[2] and a software library projected to exceed 1,900 games in 2009.[6] Twenty games are scheduled to be released in 2010, giving the PS2 a marketable life of over 10 years, thus continuing the sixth generation.


    Det er ikke en umulig tanke. Usandsynlig måske men ikke umulig. Jeg bruger stadigvæk min Xbox 1 - Ikke til spil, fair enough men den er ikke smidt ud eller lagt væk :boxing:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn


    Arrrh, det tror jeg sku ikke er helt realistisk. At xbox 360 skulle kunne holde i næsten 10 år, det tror jeg simpelthen bare ikke på :P


    Om det er realistisk eller ej, skal jeg ikke kunne sige (selvom jeg også umiddelbart synes, at det lyder af lang tid). Det afhænger desuden af, hvad man forstår ved "forældet". Men én ting er sikkert, og det er, at intet er sikkert, når man skal besvare sådanne spørgsmål. Om så I have en direkte telefonlinje til Mr. Bill Gates, vil ingen af Jer kunne give et kvalificeret svar. Det vil altsammen forblive gætværk.

  • Begge konsoller er efterhånden ved at halte bagefter, hvis spillene kræver mere ikke grafik-orienterede beregninger. Ser man på Dragon Age: Origins, så halter XBoxen mere bag efter end PS3, da texture ikke er så flotte (lavere opløsning) end på PC og PS3, og desuden er det taktiske overblik blevet taget væk fra konsol-versionerne i forhold til PC-versionen, da de ikke kunne klare beregningerne.


    Konklusion - så kommer de vel nok med nogle nye skud på stammen indenfor et par år eller 3 :)


    - Teifu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Teifu
    Begge konsoller er efterhånden ved at halte bagefter, hvis spillene kræver mere ikke grafik-orienterede beregninger. Ser man på Dragon Age: Origins, så halter XBoxen mere bag efter end PS3, da texture ikke er så flotte (lavere opløsning) end på PC og PS3, og desuden er det taktiske overblik blevet taget væk fra konsol-versionerne i forhold til PC-versionen, da de ikke kunne klare beregningerne.


    Konklusion - så kommer de vel nok med nogle nye skud på stammen indenfor et par år eller 3 :)


    - Teifu


    hvad snakker du om ? både Xbox 360 og PS3 har RIGELIGT med kræfter. Flaskehalsen er spilproducenterne, som ikke har nok resourcer til at udvikle de forskellige konsoller, da de er mere komplekse at udvikle til. det har ikke en skid med kræfterne i maskinerne at gøre.

  • Jeg siger at udgaven til XBox360 er downgraded, da de fra udviklerens side sagde, at maskinen ikke var kraftig nok... og med hensyn til begge konsoller, at der ikke er tactical overview med, da de ikke har RAM nok.


    Du skal da ikke sige mig at Electronic Arts, også kaldet EA, ikke har penge nok ;)

  • jeg vilæ sige at det kommer fuldstændigt an på hvor populær konsollen er, og hvor godt den sælger.


    fx. på Playstation siden, så blev der stadig lavet godt med spil til PS1 efet PS2 udkom, og det samme sker mellem PS2 og PS3.


    derimod på xbox siden nåede den første xbox ikke at blive helt så populær som PS2'eren, så den er derfor næsten uddød i dag (den lever kun videre igennem xbox 360)


    Efter at Wii har rodet godt op i markedet, så tror jeg næppe at MS og Sony går så meget efter rå pwer som de har gjort, mest af alt fordi wii lige knap sælger så mange konsoller som de andre to tilsammen (for ikke at tale om Nintendo DS), selvom det kun er en lettere opdateret gamecube med vilde controllere.


    Jeg tror Wii har gjort for konsollerne hvad AMD gjorde for CPUerne: At den er hurtigere betyder ikke nødvendigvis at den sælger bedre ;)


    Sidst men ikke mindst, Commodore 64 holdt både som konsol og computer i ca. 10 år (og der laves stadig tilbehør og spil til den, fx. MP3 cartridges, kortlæsere og hjemmeprogrammering fra dem der stadig har en). Jeg tror ikke det er noget der kommer til at ske igen (selvom PS2 næsten er der :D) medmindre der er en meget succesfuld konsol der kommer igen der får samme dækning som C64 gjorde i sin tid. Problemet er bare nu at man først er begyndt at gå samme vej (konsol/computer der kan bruges til begge formål fra begyndelsen). Granted, man kan smide linux på sin xbox eller playstation, men du kan ikke bruge den til begge fra start og der er typisk en del restriktioner ved at lave homebrew til moderne konsoller (fx. med xbox360 skal man være medlem af deres XNA halløj og med PS3 kan man ikke gøre brug af Cell processoren).


    Noget der kunne være rigtig nuller, ville være en konsol hvor man igen kan lave sine egne små spil uden for meget pis, men det kommer vi nok heller ikke til at se medmindre der kommer nogle seriøse open source konsoller eller lignende. Fra den kant skal vi nok holde øje med gamepark holdings som laver de håndholdte gp2x'ere, da de sælger godt ud af deres små vidundere i bl.a USA. Giv dem en 10 års tid, så tror jeg nok vi kan få en god maskine der ikke bare kan bruges som konsol, men også som en decideret computer.... og som ikke nødvendigvis er en pc eller mac :P

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet 2 gange, sidst af Foxx ().

  • Nu har jeg selv siddet og rodet lidt rundt med XNA, og det er jo gratis at blive medlem (det koster kun penge, hvis man har tænkt sig at det, dit spil/program, skal udgives over XBoxLIVE), og det er forholdsvis ligetil at udvikle i - er jo bare managed DirectX ;)

  • altså ud fra hvad jeg har hørt ligger landet sådan, at spil producenten der lavede dragon age.. ikke kunne få den fulde kapacitet ud af ps3'en fordi den er så svær og kode til i forhold til xbox'en


    mener det var noget med at man kun kunne hive 30 fps ud af ps3'en imod 60 fps på xbox'en grundet den er så meget lettere og kode spil til ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Teifu
    Nu har jeg selv siddet og rodet lidt rundt med XNA, og det er jo gratis at blive medlem (det koster kun penge, hvis man har tænkt sig at det, dit spil/program, skal udgives over XBoxLIVE), og det er forholdsvis ligetil at udvikle i - er jo bare managed DirectX ;)


    så må du jo hellere søge arbejde som spiludvikler med dine talenter....


    Quote

    Oprindeligt indlæg af KnudsenXxd
    altså ud fra hvad jeg har hørt ligger landet sådan, at spil producenten der lavede dragon age.. ikke kunne få den fulde kapacitet ud af ps3'en fordi den er så svær og kode til i forhold til xbox'en


    mener det var noget med at man kun kunne hive 30 fps ud af ps3'en imod 60 fps på xbox'en grundet den er så meget lettere og kode spil til ;)


    korrekt:=) cellplatformen er uhyre kompleks..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Teifu
    Jeg siger at udgaven til XBox360 er downgraded, da de fra udviklerens side sagde, at maskinen ikke var kraftig nok... og med hensyn til begge konsoller, at der ikke er tactical overview med, da de ikke har RAM nok.


    Du skal da ikke sige mig at Electronic Arts, også kaldet EA, ikke har penge nok ;)


    Nej problemet er ikek at EA ikke har penge nok :) problemet er, at hvis producenterne skal ligge så stort et arbejde i et spil, så det faktisk udnytte alle resourcer både i ps3 og xbox 360 er spillet ikke rentabelt. og så kan du selv gætte dig til om EA vil producere spillet :) hvis du har set lidt på de seneste nyheder viser det sig, at EA har haft et lorteår, og at spilproducenterne er presset til det yderste, og lave lønnninger har været det eneste, som egentlig har holdt mange producenter i live. sidst men ikke mindst står hele spilbranchen i lort til halsen, da man ikke får solgt nok eksemplarer i forhold til de enkelte spilbudgetter..


    Gran turismo 5 kommer eksempelvis højst sandsynligt ikke til at tjene sig selv ind.


  • Wii har ikke rodet op i noget som helst, da den ikke umiddelbart er en konkrurrent til xbox eller playstation. Vi snakker to vidt forskellige målgrupper. Men ingen tvivl om, at både microsoft og sony gerne så de samme salgstal, som Wii'en besidder.

  • @Helmer - Spiludvikler? hehe, hvem siger jeg ikke gør det? ;)


    Det ville nu være rart at finde sin gamle C64 frem igen, eller amiga'en - altid godt med lidt nostalgi.


    Jeg ville mene at udviklerne skulle holde sig til én platform, og så lave noget ordentligt, men det er der desværre ikke nok penge i, efter hvad der skrives rundt omkring.


    Men ontopic igen - konsollerne bliver nok forældet når deres hardware bliver forældet i forhold til PC'en.

  • Jeg tror Microsoft udgiver en Xbox 720 eller hvad den nu ellers kommer til at hedde mellem 2012 og 2014. De skal nemlig have blu-ray i den. Det er derfor der er mange der køber en Playstation 3 i stedet. Jeg købte dog en Xbox 360. ;)


    Playstation 4 bliver nok udgivet en del senere ved mindre den bare ikke kan yde mere. :)


    Så vidt jeg ved kan Xbox yde mere. Den har en bedre processor og bedre grafikkort så vidt jeg ved. Xboxen har 3 kerner. Playstationen har vist 8 men 7 af dem er ikke rigtige. Er ikke sikker på hvad jeg snakker om så korrekt mig gerne hvis jeg snakker bulls***. :D

  • Nu har Sony jo skudt sig selv i foden ved at trække Linux support væk fra fremtide updates, og desuden så koster en Blu-Ray afspiller idag næsten ingenting. Vil faktisk tro at man kan købe en ny Xbox 360 + en Blu-Ray for de samme penge man køber en PS3 for - og så slider man mindre på de "skråbelige" læsehoveder ;)


    Og jeg tror du har vendt den på hovedet. PS3'en har skam mere end en processor (ifølge hvad jeg lige kan fiske frem fra Wikipedia) Mener dog den har en separat kerne til sikkerhed (som vistnok for nylig blev brudt)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af headlesschicken
    Jeg tror Microsoft udgiver en Xbox 720 eller hvad den nu ellers kommer til at hedde mellem 2012 og 2014. De skal nemlig have blu-ray i den. Det er derfor der er mange der køber en Playstation 3 i stedet. Jeg købte dog en Xbox 360. ;)


    Playstation 4 bliver nok udgivet en del senere ved mindre den bare ikke kan yde mere. :)


    Så vidt jeg ved kan Xbox yde mere. Den har en bedre processor og bedre grafikkort så vidt jeg ved. Xboxen har 3 kerner. Playstationen har vist 8 men 7 af dem er ikke rigtige. Er ikke sikker på hvad jeg snakker om så korrekt mig gerne hvis jeg snakker bulls***. :D


    forkert, i teorien kan en ps3 faktisk yde en god sjat mere end 360'eren, det er bare sjældent at spillenes kode bliver optimeret til ps3'erens arkitektur.


    faktisk undrer det mig en smule at ps3'eren ikke gik samme vej som Sega Saturn. Programmører droppede Saturn fordi dens arkitektur var alt for kompliceret i forhold til konkurrenternes og fordi det var svært at lave optimeringer.


    faktisk har 360'eren skudt sig selv i foden én gang ved kun at have et almindeligt dvd drev i stedet for indbygget hd-dvd eller bluray... allerede nu kan vi se at det er en flaskehals... bare se Final Fantasy XIII til xboxen.... godt nok er gamle FF fanatikere som mig vant til at skifte mellem 3-4 cd'er, men siden PS3 udgaven ligger på en enkelt bluray skive, så er det nok her MS skal optimere næste generation...


    Teifu: jeg er i gang på en ny uddannelse til spildatamatiker, skal selv til at kode XNA spil om ikke så længe efter vi lige har været i gang med GDI (som btw er noget begrænset lort at lave spil i :P). Desuden forholder det sig ikke nødvendigvis sådan at konsoller går til næste generation når hardwaren er uddateret. Husk på at konsollers hardware der optimeret til grafik og spil, mens computere er lavet til at være allround maskiner, uanset hardware.


    Sidst, men ikke mindst, er det største handicap ved konsoller faktisk at alle data skal loades direkte fra et optisk medie. Se fx. på det som et eksempel hvor man skal få olie ud af en tankbil eller et tankskib. En harddisk svarer til at suge olie ud af et tankskib med en kæmpe slange, bluray svarer til at suge olie ud af et tankskib med et sugerør, mens dvd formatet svarer til at suge olie ud af en tankbil med nålen fra en kanyle


    Tankskibe kan rumme mere olie end en tankbil, mens det er smartere at bruge en slange til at tømme bilen/ skibet for olie da der kan gå mere igennem en slange end et sugerør. Nuværende konsoller er VED at råde bod på det, bl.a. ved at have harddiske, og evt. som xbox360, have mulighed for at lægge spil ned på maskinens harddisk. Det er ligeledes en af grundene til at man skal komprimere grafik til xbox360'eren.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().