Indlæg af Teifu

    @Helmer - Spiludvikler? hehe, hvem siger jeg ikke gør det? ;)


    Det ville nu være rart at finde sin gamle C64 frem igen, eller amiga'en - altid godt med lidt nostalgi.


    Jeg ville mene at udviklerne skulle holde sig til én platform, og så lave noget ordentligt, men det er der desværre ikke nok penge i, efter hvad der skrives rundt omkring.


    Men ontopic igen - konsollerne bliver nok forældet når deres hardware bliver forældet i forhold til PC'en.

    Er du nu også sikker på det? NWN er udviklet af Bioware. Den motor som NWN2 kører på er udviklet af Bioware (Bioware Aurora Engine), men tilpasset af Obsidian - er det dét, du mener?

    Jeg synes da ellers ikke at det afviger så forfærdeligt meget fra de tidligere spil fra Bioware?... og jeg må sige at jeg synes noget bedre om DAO end om NWN2.

    Nu har jeg selv siddet og rodet lidt rundt med XNA, og det er jo gratis at blive medlem (det koster kun penge, hvis man har tænkt sig at det, dit spil/program, skal udgives over XBoxLIVE), og det er forholdsvis ligetil at udvikle i - er jo bare managed DirectX ;)

    Hvilken version (PC, XBox360, PS3) af spillet, spillede du?


    Mange anmeldelser giver 360-udgaven væsentligt lavere karakter end PC og PS3 udgaverne, og begge konsoludgaver er blevet gjort nemmere, da de ikke har tactical overview, men kun 3rd-person over skulderen.

    Jeg siger at udgaven til XBox360 er downgraded, da de fra udviklerens side sagde, at maskinen ikke var kraftig nok... og med hensyn til begge konsoller, at der ikke er tactical overview med, da de ikke har RAM nok.


    Du skal da ikke sige mig at Electronic Arts, også kaldet EA, ikke har penge nok ;)

    Jeg har oplevet, at cut-scenes gik i stå under Vista OS, men dette kunne afhjælpes ved "ctrl+alt+del" -> "task manager" til desktoppen, og så gå ind i spillet igen, hvor den fortsatte hvor den slap i cut-scenen... På min XP-maskine kører det dog fint, med SP 3.

    Har både en all-round krydskasse, og anden og tredje generation af legestationen. Jeg har mest spillet på XBox360'en, men er ved at gå over til PS3, da den "lige" (sådan ca. da) har fået Uncharted 2... Ellers har jeg spillet en del Call of Duty: Modern Warfare, Gear of War 1+2, fordi det var det vennerne spillede, og Fable 2 når man bare vil game alene ;) .


    - Teifu

    Begge konsoller er efterhånden ved at halte bagefter, hvis spillene kræver mere ikke grafik-orienterede beregninger. Ser man på Dragon Age: Origins, så halter XBoxen mere bag efter end PS3, da texture ikke er så flotte (lavere opløsning) end på PC og PS3, og desuden er det taktiske overblik blevet taget væk fra konsol-versionerne i forhold til PC-versionen, da de ikke kunne klare beregningerne.


    Konklusion - så kommer de vel nok med nogle nye skud på stammen indenfor et par år eller 3 :)


    - Teifu