Snor-telefon!

  • Min genbo og jeg sidder og leger med at bygge sådan en snor telefon vi kan køre fra vindue til vindue. Vi har fået hul igennem, men lyden er utrolig lav, og jeg skyder pt på det er vores materialevalg den er i vejen med.


    Hamp snor og plastickrus.


    Nogen der har nogen bedre forslag?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Nu har jeg langt fra forstand på sådan noget spejder-aktivitet :crazyeyes: , men lyden kommer jo igennem via vibration så jeg tænker at man skal bruge noget der kan vibrere bedre end hampsnor.


    Måske noget nylon snor?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Uhh det er mange år siden jeg har prøvet det..


    Kan huske vi brugte konservesdåser..
    Det gav i hvert fald en fin lyd..


    Kan bare ikke huske hvad vi brugte som snor.
    Tror det var noget alm. tørresnor-snor.. :)

  • ståltråd er vejen frem folkens, eller nok lidt bedre/mere præcist med kobbertråd ... og husk det skal være stramt, slap tråd :)) giver ringere vibrationer

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Vi var lige et smut forbi McDonalds og hente et par papkrus. Det gav væsentlig bedre lyd.


    Konservesdåser havde jeg overhovedet ikke tænkt på, men det skal prøves.
    Rent vibrationsmæssigt har jeg overvejet at opgradere til flagsnor. Ståltråd lyder heller ikke dumt.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bld
    Overvejet at købe sådan et sæt walkie talkie til 150 kr? Så kan man endda også snakke imens man er på tønden...

    '


    Enig. Og hvad er der galt i at råbe ? :$

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Artisan

    '


    Enig. Og hvad er der galt i at råbe ? :$


    Lige min tanke.. Og med åben WC-dør og hoved-dør, burde man også godt kunne råbe naboen op :crazyeyes:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Triple1.6
    Fik en måske lidt weird idé men hvis du gør som på tegningen kan i og gå længere hvis i vil ved ikk om det virker og om i kan forstå min idé/princip ? :D


    Og til dem som må læse det igennem et par gange for at forstå, skal der stå:


    Fik en måske lidt wierd idé, men hvis du gør som på tegningen, kan i gå længere hvis i vil.
    Ved ikke om det virker og om i kan forstå min idé/princip ? :D


    -Og ja, havde egentlig samme ide i hovedet, men tror en træpind er en dårlig løsning, mht. vibrationer

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb


  • Det godt med dig ferie =Doven= INGEN TEGNSÆTNING :D
    Du må da kunne følge mig smartass

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Triple1.6


    Det godt med dig ferie =Doven= INGEN TEGNSÆTNING :D
    Du må da kunne følge mig smartass


    Sorry, men har ikke ferie endnu :crazyeyes:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus
    Vi var lige et smut forbi McDonalds og hente et par papkrus. Det gav væsentlig bedre lyd.


    Konservesdåser havde jeg overhovedet ikke tænkt på, men det skal prøves.
    Rent vibrationsmæssigt har jeg overvejet at opgradere til flagsnor. Ståltråd lyder heller ikke dumt.



    Nej, vel? Det er heller ikke for sjov TDC har haft kobberledninger til telefoni over hele landet ind til for et par år siden faktisk. Virker MEGET bedre end snor, har selv prøvet det for mange år siden ;)

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rafal Pyszko



    Nej, vel? Det er heller ikke for sjov TDC har haft kobberledninger til telefoni over hele landet ind til for et par år siden faktisk. Virker MEGET bedre end snor, har selv prøvet det for mange år siden ;)


    LOL - nu er det jo altså ikke derfor man benytter kobber.... ;)
    Danmark er trods alt ikke bundet sammen af snore telefons princippet - det er for pokker ikke Uganda det her