Anbefal et godt lcd tv

  • Jeg står her og skal til at købe mig et nyt lcd tv om en lille måneds tid. Prisen må være mellem 5000-8000kr
    Det skal være Full-HD med DVB t/c samt minimum 37 tommer ud over de andere specs som de skriver så er jeg sådan lidt lost for 100hrz hvad er det godt for 30:000: 1 hvad er det godt for osv osv :)


    Jeg ser mest film på mit tv måske anskaffer jeg mig en ps3 til blueray


    Men kom med nogle bud og links så er i flinke.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xplorer1978
    Hvordan er det med plasma og lcd idag. Jeg har set plasma og de ser ret fede ud men jeg vil godt have noget som er holdbart i længden til film consol evt medie center


    Nu om dage er de ca. lige holdbare. Man snakker om halveringstid i lysstyrken og begge ligger på omkring 50.000 timer (hvis jeg husker korrekt). Mange af de ulemper der var ved plasma for nogle år siden er mere eller mindre væk nu så jeg vil egentlig anbefale at du går efter det tv du bedst kan lide og så være ligeglad med om det er plasme eller lcd.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    er det ik noget med hvis man har et mørkt rum ska man ha et Plasma og hvis man har et lyst LCD?


    el. er det helt hen i vejeret? :crazyeyes:


    Det er nærmere omvendt, da plasma ofte har de bedste kontrastforhold. Det kan dog altid koges ned til: se fjernsynet... kan du lide det; så fint!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperB


    Det er nærmere omvendt, da plasma ofte har de bedste kontrastforhold. Det kan dog altid koges ned til: se fjernsynet... kan du lide det; så fint!


    oki kunne nemlig ik helt hvis hvilken der var til hvad, men sådan er det jo man ska jo se det hjemme hos en før man ka sige 110% om det er det :)

  • Kan også anbefale flatpanels, og især deres forum.


    Jeg har selv lige købt et Sony Bravia 40" W4500, syntes ikke at de features som deres nyeste W5500 har var værd at bruge mérprisen på.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperB


    Det er nærmere omvendt, da plasma ofte har de bedste kontrastforhold. Det kan dog altid koges ned til: se fjernsynet... kan du lide det; så fint!


    Helt i hegnet! puma99dk| har helt ret. Normalt vil man anbefale et Plasma til filmentusiaster der sidder i en mørk og ser film.


    LCD er mere lysstærke, og kan derfor godt bruges i lysere rum som stuer med vinduer (hvilket jo er helt normalt).

  • Ja, jeg kan se at i har ret. Plasma er til mørke lokaler, LCD til lyse.


    http://www.flatpanels.dk/paneltek.php#13

    Quote

    I praksis har plasmaskærmene en række billedmæssige fordele. Dels har fosformetoden en del år på bagen og erfaringen kan naturligvis bruges. I mørke omgivelser har plasmaskærmene et meget højt kontrastforhold, men man skal være opmærksom på, at et meget oplyst rum, kan medføre, at kontrasten falder drastisk pga. opbygningen med de flere glaslag og de refleksioner det kan medføre. Kontrastangivelsen for plasmaskærme er også typisk målt og angivet uden den yderste glasplade, simpelthen fordi der ingen officiel standard findes. Altså i omgivelser, hvor refleksionerne ikke er gældende i samme omfang.


    Så glaslagene på en Plasma skærm kan give genskin i lyse lokaler hvilket kan gøre billedet svært at se.

  • Nu har jeg haft plasma i over 1,5 år og jeg valgte at skifte fra LCD grundet den bedre gengivelse i film..,
    Jeg har et meget lyst værelse med 2 store vinduer, og jeg synes nu ikke at jeg har nogen problemmer med genskind trods at hele fronten er af glas. (42PG6000)


    Så der er ikke andet for at komme ud og se de forskellige modeller og derefter købe det på nettet og spare en enorm sum penge, det var ihvertfald det jeg gjorde ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Nu har jeg haft plasma i over 1,5 år og jeg valgte at skifte fra LCD grundet den bedre gengivelse i film..,
    Jeg har et meget lyst værelse med 2 store vinduer, og jeg synes nu ikke at jeg har nogen problemmer med genskind trods at hele fronten er af glas. (42PG6000)


    Så der er ikke andet for at komme ud og se de forskellige modeller og derefter købe det på nettet og spare en enorm sum penge, det var ihvertfald det jeg gjorde ;)


    Har også selv plasma grundet den betydelig bedre billedekvalitet...

  • Jeg havde et 40" samsung le40856 mener jeg det hed, eller noget i den retning, havde det for cirka et år siden.


    Har så siden hen købt mig et LG 50" PS8000 og nøj... det er bare nice.. langt bedre billede end på det samsung lcd jeg havde..


    Men nu skal man også huske at "modellerne" jeg sammenligner med her ikke er helt fair, da LG'et er et væsentlig bedre TV end det samsung jeg havde... anyway... jeg er glad glad glad for at jeg valgte et plasma.


    Og det med reflektioner fra andre lyskilder er ikke ret slemme mere, i hvert fald på mit er det utrolig sjældent jeg ser det. (og det er ik fordi jeg ikke "vil" se det, blot at det er sjældent det er så slemt det bliver lagt mærke til)

  • Jeg har også valgt plasma, og har en stue, hvor hele den ene væg faktisk er vindue, og når solen står lige ind, kunne jeg måske godt ha ønsket mig en LCD, altså, mht. lysstyrke. Men gardinerne for, og så den i hus igen. Skulle jeg vælge et plasma i den lave prisklasse i dag, bev det Panasonics G10 -model. Ved valg af LCD, var jeg hoppet på Sonys W5500 -model.


    Plasmaen har klart det mest naturlige billede, og du får mere dybde end med LCD.
    Personligt selv, synes jeg så dog du får et mere skarpt, men dog lidt kunstigt billede på en LCD, vel og mærket når der ses blueray eller DVD.
    Når der ses analog TV, er plasmaen igen et skridt foran. Den mixer farverne bedre sammen. LCD'en prøver forgæves at digitalisere det på en måde, og det ser lidt kikset ud når man sidder for tæt på skærmen.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Jeg har også valgt plasma, og har en stue, hvor hele den ene væg faktisk er vindue, og når solen står lige ind, kunne jeg måske godt ha ønsket mig en LCD, altså, mht. lysstyrke. Men gardinerne for, og så den i hus igen. Skulle jeg vælge et plasma i den lave prisklasse i dag, bev det Panasonics G10 -model. Ved valg af LCD, var jeg hoppet på Sonys W5500 -model.


    Plasmaen har klart det mest naturlige billede, og du får mere dybde end med LCD.
    Personligt selv, synes jeg så dog du får et mere skarpt, men dog lidt kunstigt billede på en LCD, vel og mærket når der ses blueray eller DVD.
    Når der ses analog TV, er plasmaen igen et skridt foran. Den mixer farverne bedre sammen. LCD'en prøver forgæves at digitalisere det på en måde, og det ser lidt kikset ud når man sidder for tæt på skærmen.


    Den kan jeg dog ikk følge :crazyeyes: :)

  • jeg har et samsung og det er jeg rigtigt glad for....fleggard har et til salg til ca. 7k mener jeg et 46" skuller være rigtigt godt fjernsyn til pengene !

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperB
    Kig den her liste igennem:


    http://www.flatpanels.dk/fokus…on=showfull&id=1169844738


    Personligt kigger jeg lidt efter Sony's 4500 serie i 32" til soveværelset. Til stuen kunne Panasonic X10 (plasma) serien være attraktiv.


    har selv købt et sony v4500 32, kan varmt anbefale skærmen , synes den har super lækker billed. :9xo

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xplorer1978
    Nu vil jeg ikke ned under 40 tommer. Er oppe at se på 46-50 tommer både lcd og plasma nu må jeg se hvad mit valg falder på siger rigtig mange tak for jeres inputs.


    Happy hunting :cheers:

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii