Indlæg af xplorer1978

    Jeg ville klart anbefale en Mac.


    Den køre bare så meget bedre end en pc eller bærbar for den sags skyld, når du køber en mac er software bygget op omkring hele systemet så man VED det virker.


    Jeg trode eks ikke at min kæreste som gammel pc gamer jeg er kunne trække world of warcraft på hendes 3 årige mac book men det kan hun og faktisk rigtig godt, den måtte jeg lige tygge lidt på.


    Jeg har så selv siden købt mig en iMac og jeg kan sige dig ones you go mac you never turn back


    Det som folk skriver om hvilke programmer du køre osv for de er ikke kombitabel med mac det er ikke hele sandheden du kan ALTID køre windows programmer på en MAC, du kan bare sætte en boot camp op så har du en fuld funktionel windows pc, hvis du skulle støde på program problemer.


    Med andre ord du er altså ikke LÅST som mange siger man er.


    Jeg har selv haft pc og bærbar med windows og arbejdet på mac og mac er bare så meget mere hurtig og det virker bare.


    mht gaming på mac der er du lidt låst mere eller mindre du køre boot camp og ikke vil spille crycis 2 :)



    Jeg skal da indrømme jeg har haft mine øjne på asrock 330 pro, kender ikke vildt meget til den men de ting jeg har set der ser den ganske fornuftig ud.


    Det som jeg godt vil have den skal kunne er at håndtere de fleste formater, program jeg vil bruge boxee plex eller xmbc. Vil godt have en med fuld browser funktion så jeg kan se justin.tv


    Jeg vil også have en box jeg ved virker samt ikke larmer derfor mac mini og så kan er mac mini også tale sammen med min iMac, plus man kan få en fjern betjæning til den, samt man kan styre sin mini med sin iphone.


    Men har ikke besluttet mig helt endnu hvad det skal være, ved bare det skal være den rigtige fra start af, vil ikke købe noget som jeg sener vil fortryde pga hastigheds mangel larm eller dårlig kvalitet.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Du skriver du vil skrotte yousee... Men så kan du altså ikke se tv bare at du så ved det.


    Du kan jo altid se tv spørgsmålet er jo kan du nøjes med de kanaler som er gratisk gennem en digital stue antenne og det kan jeg. Da jeg generelt ikke se så meget tv.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af DmK
    Jeg har en mac mini server som mediecenter med Plex og det er en halvdyr fornøjelse :) husk den ikke har hdmi :( men det kan løses nemt med et kabel til små 599kr ved humac http://shop.humac.dk/pi/Mini_D…rt_HDMI_video_13761_.aspx spørg hvis der er noget du ønsker at vide.


    Der skulle være en mac mini på vej med hdmi.


    Men jeg har godt set det kable man kan få, og går ud fra det gør det sammen som et hdmi kabel gør? Det med at mac mini er en dyr fornøjelse er for mit vedkommende underordnet, bare det virker og det ved jeg mac gør.


    Hvordan er det med lyd er det hd lyd 5,1 7,1 osv? ( på en mac mini)

    Jeg vil have et Media center så jeg kan skrotte yousee totalt den skal kunne håndtere alt mit medie i hjemmet oppe på mit 50 tommer tv. Om jeg kan se tv på den er sådan set lige meget.
    Grunden til jeg overvejer en mac mini er dels pga kvaliteten og de muligheder den har af en lille box. Men hvad det jeg søger kan bruge til at lidt lige meget jeg vil bare have nogle inputs fra andre, måske opdager jeg noget jeg ikke slev har lagt mærke til, måske holder jeg mig til mit valg det hedder mac mini, det er en dyr løsning, men fra hvad jeg ved og høre ret solid og holdbar.


    Men i er alle velkommen til at komme med det i syntes er fed eller evt vise det i har så jeg selv kan få nogle ider til mit eget setup.
    Saml selv gider jeg ganske enkelt ikke.

    Jeg står her og vil i gang med noget media center til min stue.


    Spørgsmålet hvad skal man gå efter idag? der er jo ganske enkelt så vildt meget på markedet idag.
    Jeg har kigget på at lave media center gennem en mac mini, som jeg syns virker som et rigtig godt valg. Men inden jeg kaster penge efter en mac mini, vil jeg da høre andres foreslag, samt erfaringer evt med en mac mini eller en anden form for media center?

    Jeg er på udkig efter en bærbar jeg gider ikke smide forskellige modeller op da jeg har styr på hvad der er hot eller not.
    Pris på den jeg vil have er total lige gyldig forstået på den måde koster den 3500kr fint koster den 20000kr så er det prisen.


    Jeg har set på rigtig mange forskellige bærbar har selv haft en Dell XPS gamerbærbar en gang som var sweet as hell.


    Nå men til sagen.


    Med den her Nye Ion Chip set til de her netbook eller minibærbar, hvordan vil de så komme til at se ud i forhold til de bærbar vi ser idag til 8000-10000kr?`


    Jeg mener at game på en 10-12 tommer er jo ikke lige frem det fede, men med HDMI tilslutning kan man jo have en anden skærm der hjemme hvilket jeg også har.


    Det som jeg som sådan leder efter er noget hen ad en Mac Book / Netbook med Ion chipset skærm størelse helts 13 tommer det jeg skal brugde den mest til er at surfe på nettet evt spille nogle spil som Aion når det kommer.


    Ville det bedste ikke klar at være og vente på de Ion chip set bærbar bliver smidt på gaden om 1-2 måneders tid eller har andre nogle anderledes bud på hvad der er for Ion og evt i mod Ion chips set baseret bærbar, jeg læser gerne begge dele og danner mit egen indtryk.

    Mit valg kom på et LG PS8000 50 tommer og kæft et billed det har det er godt nok vildt.


    Køre med ret lavt blus her de første par uger, men når det så kan komme op på fuld knald jammen så er det nok det tv jeg har set i lang tid som levere et pisse fedt billed af de jeg har set hos forhandlerne.

    Jeg står her og skal til at købe mig et nyt lcd tv om en lille måneds tid. Prisen må være mellem 5000-8000kr
    Det skal være Full-HD med DVB t/c samt minimum 37 tommer ud over de andere specs som de skriver så er jeg sådan lidt lost for 100hrz hvad er det godt for 30:000: 1 hvad er det godt for osv osv :)


    Jeg ser mest film på mit tv måske anskaffer jeg mig en ps3 til blueray


    Men kom med nogle bud og links så er i flinke.

    Jeg står og skal til at have 2 gb ram i min xps m1710 men syntes ikke rigtig jeg kan overskue hvilke der skal i på dells hjemme side, den virker ret rodet. Er der en eller nogen her inde som evt lige ved hvad og hvor man kan finde sådan nogle ram til min bærbar så vil et link være dejligt.