Lydkort til gaming rig

  • Overvejer at anskaffe mig et lydkort til min pc, men er lidt i tvivl om hvad man skal gå efter.
    Jeg har et 5.1 Creative THX lydsystem forbundet til computeren, men der må godt være mulighed for at køre et 7.1 på det. Så skal det da også været med PCI-E grænseoverflade.


    Håber i har nogle gode forslag til et ordentligt lydkort, der ikke failer.

  • Hvad vil du ofre på det?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Har læst rigtig meget godt om dette kort. Audiotrak

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hampen
    dumt spørgsmål, men er optical bedre end de alm. jack-in?


    Må blive dig svar skyldig, har ikke lige tid til at slå det op:-)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Mit nuværende anlæg bruger 3 jack-in men der er sikkert noget optical bag på subben.
    Men man kan vel aldrig tage helt fejl af et creative lydkort? Nu er højtalerene jo også creative.

  • Kunne osse være en mulighed


    http://www.xs-sound.dk/data/products/xplosion/index.html



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Kommer an på så meget, hvis DAC'en er dårligere der hvor du sender det hen så er der ikke ret meget fordel i at bruge optisk/digital.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af woyer
    Ja, det er det. Jack burde pensioneres.


    Du mener vel jack-out ;-) Siden du bruger 5.1 Creative THX, behøver du ikke ofre 800-1000 kr.


    fx. dette er fint.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af snow
    Kommer an på så meget, hvis DAC'en er dårligere der hvor du sender det hen så er der ikke ret meget fordel i at bruge optisk/digital.


    Rigtig nok, men nu har jeg ikke ikke oplevet et internt lydkort have bedre jack end optical. Jeg ungår analog, når jeg kan.

  • Har selv en lækker X-Fi Fatal1ty i min gaming rig. Der skal nok være en i prisklassen til dig^^


    Så kan selv bestemme om den skal stå på gaming mode til dine spil, der kan man også sætte lyden og hvordan højtalerne skal lyde til spillet. Nå ja, havde lige glemt du kan køre med hvilken som helst opsætning du vil (lyder ret så nice). Personligt kan jeg godt lide de der chock man får i spillene af fed lyd :evil:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ASUS_Freak
    Har selv en lækker X-Fi Fatal1ty i min gaming rig. Der skal nok være en i prisklassen til dig^^


    Så kan selv bestemme om den skal stå på gaming mode til dine spil, der kan man også sætte lyden og hvordan højtalerne skal lyde til spillet. Nå ja, havde lige glemt du kan køre med hvilken som helst opsætning du vil (lyder ret så nice). Personligt kan jeg godt lide de der chock man får i spillene af fed lyd :evil:


    :crazyeyes:


    ;) prøv at kigge på hvornår der sidst blev svaret på tråden før du kaster et nyt indlæg ind, denne tråd er næsten 1 år gammel :$