Hvilken Fagforening og/eller A-kasse bruger i?

  • ASE her og koster ca 332,- om måneden.

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Jeg har selv det faglige hus. Der giver jeg 485 for fagforening OG A-kasse. De har desuden et samarbejde med et forsikringsselskab hvor man kan få nogen ret gode tilbud igennem.

  • Fagforeningen er Søfartens Ledere og A-kassen er Frie Funktionærer. Det er studiepriser jeg betaler i øjeblikket så det koster ikke det store.
    Frie Funktionærer valgte jeg fordi jeg fandt en hjemmeside hvor de både var billige og folk var godt tilfredse med dem.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gurk
    Jeg arbejder som IT-supporter og er meldt ind i Prosa. Før var jeg i Dansk metal .. men har valgt at skifte.


    I Prosa er du vel også i en Fagforening der har med it at gøre.
    men du har sikkert været i metalindustrien før. :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    I Prosa er du vel også i en Fagforening der har med it at gøre.
    men du har sikkert været i metalindustrien før. :idea:


    Dansk metal var bedst som IT-support elev. Jeg kan kun sige godt om Dansk metals odense afd. De gør rigtig meget for at elever har de rigtige vilkår og aftaler. Dansk metal er den fagforegning der lavede IT-support uddannelsen sammen med undervisnings ministeriet.


    Men jeg valgte Prosa da jeg fik mit nye arbejde ud fra andre IT-kollegaers forslag og mine svendeprøve kammerater.

  • Lige en update fra min egen side. Jeg har ikke skiftet fagforening siden, jeg stilte spørgsmålet for lang tid siden.


    Står iøvrigt netop i en situation med stress, hvor jeg synes HK er ganske behjælpelige her i Herning. Så egentlig også første gang, at jeg sådan rigtigt har haft nogen grund til at gå til min fagforening.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Jeg har i flere år været medlem hos Krifa. Tingene kører effektivt. Har også fået faglig hjælp.
    Da jeg valgte dem, var de det tredje billigste forbund, men jeg blev frarådet de to andre alternativer. Noget andet var, at de var de eneste med afdeligskontor her i byen. (Det er dog flyttet siden)


    Man skal være klar over, at det virker som om de leder efter hver eneste lille fejl, man kan begå, så de kan slippe for at betale den ydelse, de skal. Har en gang fået karantæne, som var uberettiget. Fik dog medhold på højere sted, og dermed pengene tilbage.


    Måske er den tendens gældende flere steder, men i "gamle" dage, fik man en telefon fra forbundet, hvis man havde glemt et eller andet. De var også hjælpsomme med at få tingene arrangeret, så man fik mest muligt ud af det. I dag er det omvendt.


    Lyder som et møgsted at være organiseret billig pris eller ej. Jeg er sygemeldt i øjeblikket og på sygepenge i kommunen men er ved at være rask.
    Var i fagforeningen i torsdags og høre hvad der er det bedst for mig.
    Jeg fik en masse gode råd af 3f jord og miljø i trekronergade i valby.
    De er er sgu ikke til for at finde nogle fejl jeg kunne komme til at lave. Vi heller betale de ekstra penge og så vide at virkelig hjælper mig når der er problemer. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Lyder som et møgsted at være organiseret billig pris eller ej. Jeg er sygemeldt i øjeblikket og på sygepenge i kommunen men er ved at være rask.
    Var i fagforeningen i torsdags og høre hvad der er det bedst for mig.
    Jeg fik en masse gode råd af 3f jord og miljø i trekronergade i valby.
    De er er sgu ikke til for at finde nogle fejl jeg kunne komme til at lave. Vi heller betale de ekstra penge og så vide at virkelig hjælper mig når der er problemer. :)


    Ja, nogle gange skal man altså bare ikke være nærrig.


    Tror også fagforeninger er et sted hvor pris og kvalitet hænger sammen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Macimuz


    Ja, nogle gange skal man altså bare ikke være nærrig.


    Tror også fagforeninger er et sted hvor pris og kvalitet hænger sammen.


    :9xo :goodpost:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg var i sanitørenes fagforening og kristlig A.kasse, skiftede så til det faglige hus da det var meget billiger og jeg sparede godt 400kr om mdr.


    Men da firmaet så gik konkurs her under krisen og jeg blev fyret, og havde brug for A-kasse fandt jeg så ud af at jeg kun er berettiget til en halv ydelse altså 4600 om mdr. da jeg er under 25.


    Da jeg er enlig forsørger kan det på ingen måde hænge sammen så har nu meldt mig ud af A-kasse og melder mig ikke ind i en før jeg er 25.


    Syntes det er frækt at man betaler fuld kontigent men kun får halv ydelse fordi man er under 25 !


    Mener man så kun burde betale halv kontigent.

  • jeg er lige skiftet til Det faglige hus, 3 måneder gratis og den billigeste fagforening + akasse lige for tiden.. så det er fint. :) regner ikke med at bruge dem til noget lige da jeg har et arbejde hos det kongelige teater..