Alienware, penge for OC

• Hej

Så lige ham der ville sælge en alienware og tænkte at det var lang tid siden jeg havde været inde på deres hjemmeside, så jeg hoppede lige en tur der ind hvor jeg så, så der her: http://www.alienware.com/custo…X-X58&SubCode=SKU-DEFAULT

200$ for at få den oc, fra 3,2 - 3,8 :pokey:

Er der nogen der er friske på at åbne en oc butik, kun til alienwares, hvor vi tager 195$ for det? :finger:

Nuller

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

Oprindeligt indlæg af DmK
    Dell når de er bedst :)

Hørt! Men jeg er sku godt tilfreds med min XPS M1530 :9xo

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

• med alle de bundkort med load og save options i bios, har jeg tidl foreslået nogle forretninger at sælge pre ocede systemer for en fin ekstra pris.....men ingen tør, de tror stadig det er lige så farligt som t-bird æraen....jeg tror afgjort at en "tweak" butik hvor man gjorde den slags...fx køb et system fra topdata eller lign value for money , og så oc den rimeligt og sælge den for 1000 kr mere...det er der sq mange der ville finde rimeligt

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    med alle de bundkort med load og save options i bios, har jeg tidl foreslået nogle forretninger at sælge pre ocede systemer for en fin ekstra pris.....men ingen tør, de tror stadig det er lige så farligt som t-bird æraen....jeg tror afgjort at en "tweak" butik hvor man gjorde den slags...fx køb et system fra topdata eller lign value for money , og så oc den rimeligt og sælge den for 1000 kr mere...det er der sq mange der ville finde rimeligt

det er også fordi ingen kan se markedet for det...

en anden besværlighed er hvis OC'et går i ged på en eller anden måde... hvem bærer så ansvaret?

og ja, langt de fleste danskere tror stadig at OC kan futte systemet af, især dem der ikke kender til det kan være stædige

men må indrømme at jeg selv pusler lidt med ideen om at åbne en fysisk butik (ala SHG, bare bedre) hvor man kan fikse fuldstændigt custombyggede computere... med OC ofc.

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

med alle de bundkort med load og save options i bios, har jeg tidl foreslået nogle forretninger at sælge pre ocede systemer for en fin ekstra pris.....men ingen tør, de tror stadig det er lige så farligt som t-bird æraen....jeg tror afgjort at en "tweak" butik hvor man gjorde den slags...fx køb et system fra topdata eller lign value for money , og så oc den rimeligt og sælge den for 1000 kr mere...det er der sq mange der ville finde rimeligt

Jeg tror faktisk ikke at der vil være et reelt marked for det. Dem der evt. ville være interesseret i overclock vil jo gøre det selv, så hvorfor betale ekstra for det (*). Blandt almindelig computerforbrugere (også dem der bruger mange penge på udstyr) er det nok heller ikke mange der vil ligge pengene for OC - for 500-1000 kr kan der alligevel oftest købes en del ekstra ydelse uden OC.

(*) Den eneste fordel ved at købe pre-OC'ed skulle være at din forbrugersikrede "garanti" stadigt vil gælde, i modsætning til hvis du selv skulle OCe. Problemet med det vil så være at butikken skulle leve op til den garanti, og at den ikke ville kunne sende "aben" videre til producenten og derved selv hænger på den.

/ask

• Tror du har ret i at folk der vil ha oc sin maskine vil gøre et selv, men tror tilgengæld godt folk ville betale for at få lidt undervisning i det, bla mig selv.

Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

• hvis man selv skal OCe, så bortfalder garantien ikke medmindre man modder sin BIOS eller lignende til OC værdier osv

derudover kan det ikke bevises at brugeren har overclocket sit grej... det er jo bare at resette BIOS.

Desuden er nogle(gamer) komponenter lavet til at blive OCet i og med at producenten leverer programmel eller andet der hjælper til med at OC

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

Oprindeligt indlæg af Foxx
    hvis man selv skal OCe, så bortfalder garantien ikke medmindre man modder sin BIOS eller lignende til OC værdier osv

derudover kan det ikke bevises at brugeren har overclocket sit grej... det er jo bare at resette BIOS.

Desuden er nogle(gamer) komponenter lavet til at blive OCet i og med at producenten leverer programmel eller andet der hjælper til med at OC

I og med produktet er solgt under den præmis, at det er OC´et, får producenten nok ikke svært at bevise det er blevet OC´et ;)

Derudover er der næppe noget marked for at OC´e ting der ligefrem følger OC-hjælp med fra producenten.

I sidste ende vil sådan en butik tilbyde en vare som der reelt ikke er særligt stor efterspørgsel efter. Jeg vil ihvertfald tro at dem der typisk OC´er oftest vil foretrække at gøre det selv.
    Derudover vil butikken (som allerede nævnt) også skulle stå for alle forpligtelser mht. garanti på produkterne....at afskrive enhver mulighed for at falde tilbage på producenterne, i forbindelse med returvarer, kræver temmeligt mange penge - sandsynligvis så mange at forretningsgrundlaget forsvinder.

Ang. undervisning i OC´ing....tja det kunne der måske godt være et marked for. Jeg tvivler dog stærkt...men et kursus arrangeret i forbindelse med en eller anden begivenhed kunne der sikkert godt være opbakning til - sådan a´la "lær at tegne Hulk"-kurser på tegneseriemesser og den slags. Men ligefrem at bygge en virksomhed op omkring sådan et produkt tror jeg ærligt talt ikke på. Nettet bugner jo af steder hvor folk der ved en masse om den slags og mange af disse steder vrimler det med folk der gerne hjælper....gratis :)

P.S. Der har vi vel også forklaringen på hvorfor Alienware tager 200$ for så lille en opgradering....

Oprindeligt indlæg af dude1992
    Intel f.eks. lover at der stadig er garanti på deres cpu'er selvom du har været udsat for OC.

Tror måske ikke det er 100% officielt, men har hørt det fra flere repræsentanter.

Hmm.. du kunne vel ikke lige sende link til hvor det står?
    Kunne godt lige tænke mig at se hvordan de skriver det :P

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe

Hmm.. du kunne vel ikke lige sende link til hvor det står?
    Kunne godt lige tænke mig at se hvordan de skriver det :P

Så vidt jeg husker, bortfalder garantien på almindelige Intel CPUer ved overclocking. Derimod bevarer du garantien på en Xtreme CPU ved overclocking, hvilket også er en af grundene til at de er dyrere. Og grunden til, at det kun er Xtreme CPUer du kan få OCet hos Alienware..

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Jep. Der ligger en god fortjeneste der hvis der er nogen der går igang med det. :hb:

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil

Så vidt jeg husker, bortfalder garantien på almindelige Intel CPUer ved overclocking. Derimod bevarer du garantien på en Xtreme CPU ved overclocking, hvilket også er en af grundene til at de er dyrere. Og grunden til, at det kun er Xtreme CPUer du kan få OCet hos Alienware..

Ifølge Intels egen garanti bortfalder den som følge af en lang række ting. Blandt disse ting er så bredt dækkende ting "ændring", "brug der ikke følger instruktionerne" plus en del andre....men trumfen er naturligvis det afsnit, hvor "brug udenfor Intels offentligt oplyste specifikationer".
    Som jeg forstår det bortfalder garantien altså hvis man OC´er deres CPU´er - hvis en CPU er specificeret til at køre 3.0 GHz og man speeder den op til 3.2 GHz er det vel at betegne mindst som "brug udenfor....".

Ang. Xtreme CPU´erne skal jeg så ikke kunne sige om de bliver forhandlet under en anden garanti. Jeg har dog ikke umiddelbart kunne finde andre garantier. Så jeg vil næsten tro enhver garanti, der også dækker OC´ede chips, ikke er en Intel-udstedt garanti.

Oprindeligt indlæg af baloo

Jep. Der ligger en god fortjeneste der hvis der er nogen der går igang med det. :hb:

Har du overhovedet læst de andre indlæg? ;)

I det øjeblik du OC´er skidtet og vil sælge det i Danmark hænger du personligt på garantien. Dvs. du ikke har nogen mulighed for at returnere defekte CPU´er f.eks....og du skal så, af egen lomme, levere en ny til forbrugere, hvis den brænder af indenfor garantiperioden.
    Med andre ord skal man enten satse på bare at være heldig eller også skal man tage en del mere end 1000,- bare for at sikre sig mod direkte at tabe penge på det :)

• Synes nu det er fornuftigt at alienware tilbyder at OC for deres kunder. Deres målgruppe er jo også folk med en indkomst over middel der sikkert arbejder meget og ikke giver bruge tid på at OC men bare vil have en computer der virker så de kan game.

Oprindeligt indlæg af Keder

Har du overhovedet læst de andre indlæg? ;)

I det øjeblik du OC´er skidtet og vil sælge det i Danmark hænger du personligt på garantien. Dvs. du ikke har nogen mulighed for at returnere defekte CPU´er f.eks....og du skal så, af egen lomme, levere en ny til forbrugere, hvis den brænder af indenfor garantiperioden.
    Med andre ord skal man enten satse på bare at være heldig eller også skal man tage en del mere end 1000,- bare for at sikre sig mod direkte at tabe penge på det :)

Ja eftersom jeg citere Frag´s indlæg så har jeg læst de andre indlæg hr klogeåge.
    Jeg mener stadig der er gode penge at tjene ved pre oc systemer men der er åbenbart ikke mange der vil gi sig i kast med det.
    Så er det godt vi kan selv, Jeg har selv personlig Næsten oc alle de systemer jeg har haft og det er meget lidt af det der stået af pga det. Og det der har , har jeg smidt i brokkassen og kaldt det lærepenge fordi det har været mig selv der har lavet noget forkert.
    Derimodd har jeg haft en masse der er blevet defekt som man ikke har kunne føre direkte tilbage til mit oc og der har ikke været problemer i RMA sager med det ting indtil dato. :pokey:

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

Rettet en gang, sidst af Baloo ().

Oprindeligt indlæg af baloo

Ja eftersom jeg citere Frag´s indlæg så har jeg læst de andre indlæg hr klogeåge.
    Jeg mener stadig der er gode penge at tjene ved pre oc systemer men der er åbenbart ikke mange der vil gi sig i kast med det.
    Så er det godt vi kan selv, Jeg har selv personlig Næsten oc alle de systemer jeg har haft og det er meget lidt af det der stået af pga det. Og det der har , har jeg smidt i brokkassen og kaldt det lærepenge fordi det har været mig selv der har lavet noget forkert.
    Derimodd har jeg haft en masse der er blevet defekt som man ikke har kunne føre direkte tilbage til mit oc og der har ikke været problemer i RMA sager med det ting indtil dato. :pokey:

Pointen er ikke om en defekt kan føres direkte tilbage til OC´ingen. Pointen var at du hænger på garantien, såfremt du sælger produkter udenfor betingelserne i producentens garanti-ordning :)

Edit: Hvis du ikke kan se min pointe, så syntes jeg du, næste gang du står med en defekt del, skal oplyse at du har OC´et den. Et eller andet siger mig nemlig at du ikke ligefrem har oplyst det i de RMA-sager du henviser til ;)

Edit #2: At du citerer Frag´s indlæg siger ikke at du har læst de andre indlæg. Det siger kun at du har læst Frag´s indlæg :T