hjælp til hovedopgave...

  • Hejsa,


    jeg er i gang med at fuldføre min markedsføringsøkonomuddannelse og derfor skal plages med en hovedopgave som mange andre. :)


    Min hovedopgave handler udelukkende om marketing, bl.a. pest, swot, porter, vækst, osv. :)


    Jeg er godt halvvejs, og vil derfor høre om der er en herinde der måske skulle have lyst til at hjælpe mig med den? evt. læse det jeg har skrevet igennem indtil videre, give feedback om rettelse, tilføjse osv.


    Jeg har ikke rigtig andre jeg kan henvende mig til, da ingen af mine venner fatter en brik omkring dette.


    udarbejder opgaven om trykkeriet Johnsen Graphic Solutions. :)

  • Hej ;D


    jo jo ... men kender du det:


    du har 1-2 gode venner der vil hjælpe dig i klassen, og de er på samme nieveau som dig? igennem tiden har alle været gode venner med alle :) men men men så kommer hovedopgaven og alle "gode" venner pakkser sig ind for sig og vil helst ungå at hjælpe dig ? :D


    .

  • Kender ikke til pest (en sygdom så vidt jeg ved) swot (når nordjyder siger sort) porter (portvin?) og vækst (okay det ved jeg)


    Jeg kender godt til at markedsføre, dog bruger jeg ikke alle de læremetoder der prakkes en på.


    men kan da hjælpe med at tage et kig på det. Bare add mig på MSN eller noget ( klik på mit nick over min avatar, der inde under er min msn hvis ikke du kender det ;))


    men man kan altid undersøge nogle cases med det pågældende reklamefirma, også teoretiske cases hvis ikke du allerede har det.


    derudover hvor meget forskellige typer reklame koster osv.


    Lige hvad jeg kan komme i tanker om uden at se hvad du har lavet...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg kan da godt lige læse det igennem og se om der er nogle ting der kunne rettes osv. Dog kan det da godt være at du er mere skarp til det end mig ;) men et andet perspektiv er jo altid rigtig godt.


    Bare PM mig.


  • Ja den bedste test til at finde ud af hvem ens rigtige venner er, er at bede dem om noget ;)


    Men selvom dine klassekammerater skulle vise sig at være nogle egoistiske røvhuller, så er de næppe komplet idioter. Med andre ord burde de være åbne for sund fornuft...og den sunde fornuft, i denne forbindelse, er at det faktisk er til begge parters fordel, at læse hinandens opgaver igennem. Ikke fordi man skal kopiere fra hinanden ;) Men dels er der den oplagte fordel, at du naturligvis er villig til også at hjælpe dem, med deres opgave. Derudover er der den fordel, at det er en skidegod øvelse at rette opgaver på ens eget niveau.


    Dermed ikke sagt du udelukkende skal få hjælp af dine klassekammerater. Jo flere du kan få til at læse opgaven...jo bedre.
    Men jeg syntes alligevel du skal se om ikke du kan finde et par stykker fra din klasse, som du kan bytte opgaver med. Det er ihvertfald min erfaring at man får rigtigt meget ud af det! :)


  • Mon ikke han er bedst tjent med bare at holde sig til den teori, han er blevet "prakket på" af underviserne? Det er ihvertfald min erfaring at man ikke rigtigt bliver taget seriøst, hvis man begynder at spille dygtig og afkaste de grundlæggende metoder, inden man har bevist man kender dem ;)


    P.S. Porter er i øvrigt ikke portvin....Det er en øl-type eller efternavnet på en gut, der har udvikling en eller anden teori i forbindelse med markedsføring.... Mit bud er at det, i denne kontekst, ikke er øl-typen der henvises til :drink:

  • først og fremmest tak for interssen omkring min opgave :cheers:



    hejsa drenge :razz:



    jah, man finder ud af hvem ens klassekameratter i den sidste ende. Jeg har ALDRIG og jeg understreger aldrig gloet efter eller kopieret. Det er nu meget rartt hvis man kunne se hvordan andre bl.a. har stillet deres model op, eller lige konkluderet på det, ren inspiration. Men nææ nej du! fuck det...


    har en ven jeg arbejder tæt med hvor vi sender det vi har skrevet til hinanden, det er fedt nok, men problemet er han er på b2c markedet (sundhedsfirma) og jeg på b2b (trykkeri) så f.eks. segmenteringen til definition af målgruppe ser lidt anderledes ud i vores opgaver :)



    er utrolig glad for,at nogle herinde vil læse det igennem og evt. komme med rettelsen og forslag, det sætter jeg pris på.


    Jo bruger min vejleder meget, han er sgu mega cool :hb: men det er bare begrænset hvor meget ens vejleder kan hjælpe en :ph34r:


    men vil adde jer til msn med det samme


  • Jeg vil da også gerne kigge på din opgave, hvis du kan sende noget opgave formuerling, eller anden form for krav til opgaven så jeg ved hvad den skal indeholde.

  • Du er velkommen til at sende den, jeg kan dog først kigge på den engang i wekenden da jeg selv er igang med noget lignene der skal være færdigt onsdag ;) Send en pm hvis det er jeg har glemt min mail herinde ;)

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Hej


    Jeg er fra tid til anden censor på bl.a. hovedopgaverne på en række af økonomuddanelserne. I den forbindelse blot et par banale råd:


    - husk nu de formelle krav, herunder sprog og tegnsætning. Det er et lille - men selvstændigt målepunkt - ved karaktergivningen og der er ingen grund til at fucke op, fordi stavekontrollen ikke er kørt igennem til sidst, fordi afsnitsnummereringen mangler og - mest vigtigt - fordi man har glemt kilderne. Og det gør som regel ikke noget, hvis litteraturlisten viser, at man har fundet (og anvendt) litteratur, der ligger lidt uden for det almindelig pensum.


    - Husk den røde tråd: Der er mange opgave, der fejler, fordi de er spækket med afsnit, der dybest set er komplet ligegyldige i forhold til besvarelsen af problemformuleringen. Hvis du har tiden til det, er det bedste råd i virkeligheden, at du selv læser opgaven igennem nogle dage efter du er færdig for at rette den slags fejl.


    - Konklusionen skal mere eller mere kunne læses i direkte forlængelse af problemformuleringen. Alle spørgsmål skal besvares (men heller ikke flere end de spørgsmål, der er rejst i problemformuleringen).




    Og så skal du selvfølgelig have styr på dine teorier :9xo



    Good luck
    Kasper

  • hejsa,



    er der nogen der vil kigge den igennem i aften og evt. vil komme med nogle tiltat mm.... jeg vil gerne endda give en slat for det.... jeg skal afelvere i morgen nemlig.... blev lidt presset her på det sidste nemlig...