Nye højtalere

  • Hej Tweaks :rules:


    Jeg har fået nogle problemer med mine højtalere. De skratter som aldrif før, og derfor har jeg bestemt, at de skal skiftes ud. Vil det være bedst selv at lave dem, eller skal jeg køb nogen færdiglavede?? Jeg vil helst have noget med en ordentlig sub. Det skal være 2.1 og ikke være for dyrt.


    MVH
    Andrizzle

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af andrizzle
    Max. 4000. Men helst mindre


    400 eller 4000 kr? :T


    For 4000 kr kan u købe et par reol hifi højtaler en lille aktiv sub og en forstærker.
    Det giver så også den bedste lyd for pengene :cheers:

  • Nu ved jeg jo ikke hvad du sidder med af computer, men hvis du bruger onboard lydkort vil jeg mene at det er overkill at bruge 4000 kr. på et 2.1 system.


    Er det onboard lydkort du bruger vil jeg anbefale at købe et ordentligt lydkort (her er der andre der kan hjælpe bedre end jeg) til 5-800 kr og så et godt højttalersæt.
    Med hensyn til højttalere har jeg nogle gange anbefalet disse Empire R1900 TII
    Det er mig der har skrevet bedømmelsen og det er stadig det jeg mener om dem. Man skal ikke rigtig være nervøs for at mangle bas selv om det kun er 2.0. Der sidder nemlig en basenhed i hver af dem som er på størrelse med det der sidder i mange subwoofere.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • dna


    Jeg bruger lige nu et on-board lydkort, da mine gamle højtalere IKKE er noget at råbe hurra for. Mener du at jeg skal købe et lydkort inden højtalere??
    Og er de gode til at afspille musik der virkelig kræver bas??


    MVH
    Andrizzle :rules:

  • altså lyden bliver aldrig bedre end det svageste led, så start nedefra bunden af pyramiden og forbedre det først..dvs lydkort hvis du har noget skrammel....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    altså lyden bliver aldrig bedre end det svageste led, så start nedefra bunden af pyramiden og forbedre det først..dvs lydkort hvis du har noget skrammel....


    Enig, og skal det bare være mainstream men stadig et utroligt lækkert sæt så nap et Logitech Z-2300. Det har jeg utallige gange anbefalet og det samme har mange andre gjort :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af andrizzle
    dna


    Jeg bruger lige nu et on-board lydkort, da mine gamle højtalere IKKE er noget at råbe hurra for. Mener du at jeg skal købe et lydkort inden højtalere??
    Og er de gode til at afspille musik der virkelig kræver bas??


    MVH
    Andrizzle :rules:


    Som Fragman skriver er lyden ikke bedre end det svageste led. Jeg vil mene at du skal skifte lydkort og højttalere ud samtidig, specielt når du har op til 4000 kr til projektet (hvilket slet ikke er nødvendigt).


    De Empire højttalere jeg nævner klarer min type musik fremragende. Det er diverse former for rock, pop, elektronisk (ikke techno, mere ala Moloko o.lign.). Jeg har også et par gange spillet musik indenfor techno og der synes jeg også sættet klarede det fremragende og det er nok et af de absolut bedste 2.0 sæt som er til at betale for menneskepenge. Jeg har endnu ikke hørt højttalersæt med subwoofer som spiller så godt som mit eget sæt, og det på trods af at jeg har hørt lidt forskelligt op til omkring 1500 kr prisklassen.


    En ting man også skal huske på er at musik er bedre tjent på et 2.0 system end 2.1 da musik er optaget i stereo og derfor produceret til netop 2.0.


    EDIT: En af de store fordele ved R1900 er at de er bygget som almindelige højttalere og altså ikke et eller andet billigt plastikkabinet som ødelægger lyden.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Som Fragman skriver er lyden ikke bedre end det svageste led. Jeg vil mene at du skal skifte lydkort og højttalere ud samtidig, specielt når du har op til 4000 kr til projektet (hvilket slet ikke er nødvendigt).


    Nødvendigt? Siden hvornår er noget elektronik "nødvendigt"?


    4.000 kr. er IMO da ikke meget at bruge på lyd; mit lydsystem til computeren koster da over 50.000 kr.? At han gider smidde lidt håndører i projektet betyder da bare, at han ikke behøver nøjes med det almindelige bras..


    - Jeg ville umiddelbart anbefale dig, andrizzle, at oprette en tråd på Hifi4all, hvor folk tager lyd lidt mere seriøst..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Start med et nye lydkort også ville jeg kigge lidt på brugt markedet efter et par små højtaler og en forstærker der kan trække dem :cheers:


    F.eks et par Dali concpet 1


    http://www.hifiklubben.dk/prod…_hoejttaler_kirsebaer.htm


    En NAD forstærker


    http://www.hifiklubben.dk/prod…ee_forstaerker_grafit.htm


    Der er for ca 3500 kr og lyden fra de dali højtalere er udemærkede :)


    Du kan selvfølgelig købe nogle bedre højtalere brugt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX
    4000,- er meget for et 2.1, har du overveget 5.1 eller 7.1 ??


    Kommer såsandelig an på hvad han forventer, et fornuftigt stereo sæt eller nogle kedelige std. PC højtalere... :)