Gamer monitor

  • Den billigste 24"
    http://edbpriser.dk/Products/L…633&searchArea=&Soegeord=


    Dog husk den ikke har hæve sænke fod


    tilsvarende med hæve sænke fod
    http://edbpriser.dk/Products/L…168&searchArea=&Soegeord=



    Dog skal du også tænke på at der snart vil komme flere 120Hz skærme på markedet, og nu så jeg selv en demo til cebit, og der kan altså GODT ses forskel

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards



  • Dvs at man ikke skal bruge de der briller for at se 120 hz?! :D

    Intel Core 2 Quad Q9650
    Asus P5Q PRO
    4 x 2 GB OCZ Reaper PC-8500
    Gainward GTX 295
    2 x 250 GB 16 MB cache RAID0 og 1 TB 32 MB cache
    Creative SB X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
    Sennheiser PC-350
    Corsair TX750W
    Antec Nine Hundred
    Samsung Syncmaster 2253BW
    Steelseries Ikari Laser

  • For det første hedder det Hz (hertz) og ikke mHz (mega hertz), der er en faktor 1000 i forskel.


    Opdateringshastigheden betyder ikke det store når den er under 8ms. Dit øje kan ikke opfange meget mere.
    Der er også stor forskel på hvordan producenterne måler. Hvis det skal gøres rigtigt måler man fra en hel sort skærm, til en hel hvid, og til hel sort igen. Nogle måler bare fra sort til hvis, og andre bruger lyse grå, og mørke grå farver.


    Hvis jeg skal anbefale én, må det være Xerox's skærme. De er fantastiske gode, og kan virkeligt anbafales(!)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    For det første hedder det Hz (hertz) og ikke mHz (mega hertz), der er en faktor 1000 i forskel.


    Opdateringshastigheden betyder ikke det store når den er under 8ms. Dit øje kan ikke opfange meget mere.
    Der er også stor forskel på hvordan producenterne måler. Hvis det skal gøres rigtigt måler man fra en hel sort skærm, til en hel hvid, og til hel sort igen. Nogle måler bare fra sort til hvis, og andre bruger lyse grå, og mørke grå farver.


    Hvis jeg skal anbefale én, må det være Xerox's skærme. De er fantastiske gode, og kan virkeligt anbafales(!)



    Har du prøvet at spille på en skærm med 5 ms, og så spille på en med 2 ms? Der er TYDELIG forskel.
    Man kan "mærke" det

    Intel Core 2 Quad Q9650
    Asus P5Q PRO
    4 x 2 GB OCZ Reaper PC-8500
    Gainward GTX 295
    2 x 250 GB 16 MB cache RAID0 og 1 TB 32 MB cache
    Creative SB X-Fi Titanium Fatal1ty Pro
    Sennheiser PC-350
    Corsair TX750W
    Antec Nine Hundred
    Samsung Syncmaster 2253BW
    Steelseries Ikari Laser

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af .mT::



    Har du prøvet at spille på en skærm med 5 ms, og så spille på en med 2 ms? Der er TYDELIG forskel.
    Man kan "mærke" det


    det kommer bestemt an på hvilke paneler der sidder i og hvilke spil du spiller ( min lg med S-IPS panel og 12ms er faktisk ikke meget værre end min nuværende samsung med TN og 2 ms)....nogle spil ER der mærkbar forskel, men da der mangler en del standarder mht hvordan den ms skal måles, så kan man faktisk ikke rigtigt sige en skid om de er gode, på tallene alene.....prøv en først, eller bestil over nettet så den kan returneres...eller spørg på et forum som du gør her.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    det kommer bestemt an på hvilke paneler der sidder i og hvilke spil du spiller ( min lg med S-IPS panel og 12ms er faktisk ikke meget værre end min nuværende samsung med TN og 2 ms)....nogle spil ER der mærkbar forskel, men da der mangler en del standarder mht hvordan den ms skal måles, så kan man faktisk ikke rigtigt sige en skid om de er gode, på tallene alene.....prøv en først, eller bestil over nettet så den kan returneres...eller spørg på et forum som du gør her.



    Helt rigtigt. En skærm med et S-IPS panel (det bedste) yder meget mere, og du kan køre ved lavere opdateringasastighed end på et TN+ elller TN- panel (std. i de fleste skærme).


    Og igen, der er utroligt meget forskel på måling!

  • Overgaard , måske noget af em påstand at S-IPS er det bedste kommer vel lidt an på hvad det skal bruges til. Jeg elsker fx min S-PVA paneler. da jeg sidder med grafiske ting ;)

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Brain
    Overgaard , måske noget af em påstand at S-IPS er det bedste kommer vel lidt an på hvad det skal bruges til. Jeg elsker fx min S-PVA paneler. da jeg sidder med grafiske ting ;)


    han snakker jo om til gaming, siden hele det her topic omhandler en gaming monitor :) ...men du har da ret, det kommer an på formålet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • guotede forkert

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    det kommer bestemt an på hvilke paneler der sidder i og hvilke spil du spiller ( min lg med S-IPS panel og 12ms er faktisk ikke meget værre end min nuværende samsung med TN og 2 ms)....nogle spil ER der mærkbar forskel, men da der mangler en del standarder mht hvordan den ms skal måles, så kan man faktisk ikke rigtigt sige en skid om de er gode, på tallene alene.....prøv en først, eller bestil over nettet så den kan returneres...eller spørg på et forum som du gør her.


    de første skærme med s-ips var hvad jeg har læst ikke ligeså hurtig som de hurtigste tn paneler, det er dog blevet en del bedre med opdateringen som er nogle år gammel efterhånden og som hedder as-ips. min skærm som er as-ips 6ms skulle være ligeså hurtig som et af de hurtigste 2ms skærme, minus jeg synes der er ved tn paneler er betragtningsvinklerne. og så farveniveauet ikke er på højde med de dyrere paneler.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandmanden
    http://www.edbpriser.dk/Produc…ucts&Soegeord=BenQ+V2400W


    faldt lige over denne som har fået gode anmeldelser.....her http://www.tweakup.dk/article/1468/dk/


    synes godt nok den er lækker drenge.


    Hvornår er den anmeldelse lavet? Den koster jo ingenting, og ser lækker ud.


    Kan ikke se hvilket panel det er, nogen der ved?

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RasmusS


    Hvornår er den anmeldelse lavet? Den koster jo ingenting, og ser lækker ud.


    Kan ikke se hvilket panel det er, nogen der ved?


    det er et TN panel.. det er somregelt et tn panel i den prisklasse

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind


    det er et TN panel.. det er somregelt et tn panel i den prisklasse


    Kostede 3300 for ikke lang tid siden, og der var den allerede faldet i pris.

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM