Team hjemmefra?

  • Efter den efterhånden daglige tur i Kiwi i dag, faldt jeg over en anderledes annonce på deres opslagstavle.. Det var simpelthen et tilbud om at blive sin egen direktør, uden overhovedet at skulle træde over hoveddørstærsklen


    Yderst interessant tilbud at finde i en dagligvarekæde tænkte jeg, har altid godt kunne tænke mig at blive direktør pr. postordre, så jeg måtte da lige hjem og se hvad det var for noget potentielt scam.. :crazyeyes:


    Efter at have tastet "kodeordet" ind og kigget deres noget simple hjemmeside igennem, så jeg den ene opmuntrende fortællinger efter den anden om deres tilbud, hvorpå man kan udfylde en formular og blive en del af team-hjemmefra :))


    Er der andre der har set eller hørt om disse guder fra oven? :$ som det måske kan fornemmes, så fornemmer jeg ét stort scam, hvor man først lige skal betale en pose penge til mr. moneybags før man kan få sit diplom.. men jeg undrer mig lidt over hvordan de prøver at snyde folk? :) eller om der måske er noget reelt bag tilbuddet :))


    I kan selv se efter.. http://www.team-hjemmefra.dk kode 11850

  • Kunne måske være interessant hvis folk vidste hvad de talte om og undersøgte nærmere inden de udtaler sig! Pyramide er ulovligt og har været det i mange mange år. Forretningsformen bag team hjemmefra er 100% lovlig og godkendt i 70 lande. Alle er momsregistreret og betaler deres skat og moms. Der er endda en jura professor fra Kbh universitet der direkte anbefaler denne form for arbejde hjemme.
    Så kunne man ikke gøre sig selv og andre den tjeneste at man undersøger tingene inden man udtaler sig?
    Mod uvidenhed kæmper selv guderne forgæves......

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af info
    Kunne måske være interessant hvis folk vidste hvad de talte om og undersøgte nærmere inden de udtaler sig! Pyramide er ulovligt og har været det i mange mange år. Forretningsformen bag team hjemmefra er 100% lovlig og godkendt i 70 lande. Alle er momsregistreret og betaler deres skat og moms. Der er endda en jura professor fra Kbh universitet der direkte anbefaler denne form for arbejde hjemme.
    Så kunne man ikke gøre sig selv og andre den tjeneste at man undersøger tingene inden man udtaler sig?
    Mod uvidenhed kæmper selv guderne forgæves......


    og blah blah blah... du oprettede simpelthen en bruger for den gang mundgas?


    det er fup og svindel, og intet andet! - og nej, det behøver man ikke være "jura-professor" for at regne ud!

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af info
    Kunne måske være interessant hvis folk vidste hvad de talte om og undersøgte nærmere inden de udtaler sig! Pyramide er ulovligt og har været det i mange mange år. Forretningsformen bag team hjemmefra er 100% lovlig og godkendt i 70 lande. Alle er momsregistreret og betaler deres skat og moms. Der er endda en jura professor fra Kbh universitet der direkte anbefaler denne form for arbejde hjemme.
    Så kunne man ikke gøre sig selv og andre den tjeneste at man undersøger tingene inden man udtaler sig?
    Mod uvidenhed kæmper selv guderne forgæves......


    Med den kommentar smider du lige en kilde og en attest på at "jura" professoren er mentalt stabil.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Den lovlige udgave af pyramidespil hedder så Multilevel Marketing, og det er sikkert det der er tale om i den her sammenhæng.


    Det ses i voldsomt mange andre sammenhænge også. Jeg har bl.a. været til nogle foredrag omkring telefoni der blev kørt på samme måde, og selvom det naturligvis ikke var noget jeg var interesseret i, så var det sjovt at betragte folk der seriøst overvejede at lade sig lokke af "løfterne" omkring god løn og hurtige biler.


    Når sandheden skal frem, så er det i den sidste ende nok kun de øverste i sådan et firma der tjener penge, mens det er begrænset hvor meget resten får ud af det. Selvom den sidste idiot ikke er født endnu, så skal man ikke være ret langt nede i fødekæden før ens indtjening er meget lille.


    Men en god hovedregel er, at det der lyder for godt til at være sandt somregel også er det, og sjovt nok har alle former for Multilevel Marketing lige den del til fælles ;)

  • Først og fremmest, skal man arbejde med multi level marketing så skal der være et produkt. Dvs en fysisk vare.......er der ikke det så tangere det pyramide. Den næste ting er at hvis man får royalty af alle led man sætter i gang så er det også pyramide. Hvis der der imod både er en vare sam at man kun modtager royalty for 1-2-3-led så har det intet med pyramide at gøre. Ergo er MLM ikke automatisk lig med pyramide.
    MLM firmaer som bla Aloe Vera, Herbalife og Amway har et produkt der sælges og leveres så derfor er det ikke i pyramide kategori.
    I disse MLM firmaer tjener man så royalty....hvilke er kendt fra mange brancher.
    Men vil da meget gerne høre fra en som virkelig har en form for viden og ikke bare fra dem der har holdninger.
    Men ok.......hvis bla bla er det mest intellegente man kan finde på så fortæller det jo lidt om standarden

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af info
    Først og fremmest, skal man arbejde med multi level marketing så skal der være et produkt. Dvs en fysisk vare.......er der ikke det så tangere det pyramide. Den næste ting er at hvis man får royalty af alle led man sætter i gang så er det også pyramide. Hvis der der imod både er en vare sam at man kun modtager royalty for 1-2-3-led så har det intet med pyramide at gøre. Ergo er MLM ikke automatisk lig med pyramide.
    MLM firmaer som bla Aloe Vera, Herbalife og Amway har et produkt der sælges og leveres så derfor er det ikke i pyramide kategori.
    I disse MLM firmaer tjener man så royalty....hvilke er kendt fra mange brancher.
    Men vil da meget gerne høre fra en som virkelig har en form for viden og ikke bare fra dem der har holdninger.
    Men ok.......hvis bla bla er det mest intellegente man kan finde på så fortæller det jo lidt om standarden


    Hvor højt er du i pyramiden?


    Og jo, har selv været udsat for salgstaler af op til flere personer, nogle sølle eksistenser som tror at det er vejen til guld og grønne skove.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af info
    Kunne måske være interessant hvis folk vidste hvad de talte om og undersøgte nærmere inden de udtaler sig! Pyramide er ulovligt og har været det i mange mange år. Forretningsformen bag team hjemmefra er 100% lovlig og godkendt i 70 lande. Alle er momsregistreret og betaler deres skat og moms. Der er endda en jura professor fra Kbh universitet der direkte anbefaler denne form for arbejde hjemme.
    Så kunne man ikke gøre sig selv og andre den tjeneste at man undersøger tingene inden man udtaler sig?
    Mod uvidenhed kæmper selv guderne forgæves......


    Mod idioti er der desværre ingen der har en reel chance...

  • Jeg har lidt svært ved at forstå hvorfor folk er sådan efter "multi level marketing".
    Og hvad så hvis det er pyramide-baseret? Folk må vel selv vælge om de vil bruge deres tid og penge på det.
    De forskellige former jeg er stødt på, har det altid virket til at folk skulle bruge lige så lang tid på deres pyramide spil, som på et "rigtig" arbejde hvis de skulle tjene penge på det, så det er vel bare et valg?
    Reglerne er jo simple. Det er jo ikke svært at se hvad der skal til for at man kan tjene penge.
    Vil du bruge 37 timer på et kontor eller på at sidde derhjemme og lokke folk til at købe telefon-abonnementer. Frit valg.


    Men de må kunne score nogle folk på finanskrisen.

  • Folk er ude efter Multi Level Marketing fordi de ikke forstår det.
    En pyramide er hvis den er sidder øverst tjener på alle under ham altså ned i alle led så er det pyramide og det er ulovligt, men hvis man selv kan tjene mere end den der har sat en i gang så er det ikke. Det er det jeg mener med at forstå tingene. Forretningsformen er godkendt lige som en almindelig form for forretning. Forskellen er bare at folk arbejder hjemme i deres eget hjem. Husk stadig at så længe der er et reelt produkt der bliver købt og solgt så er det jo bare en almindelig forretning. Om det foregår hjemmefra eller fra en butik i byen jamen det er jo bare geografi.

  • MLM er IKKE en bliv "rig på 90 dage" forretning. De mennesker der arbejder hårdt tjener også penge. Det handler jo om at opbygge og vedligeholde en kundegruppe præcis som i alle andre forretninger. Man tjener ikke penge på bare at få "forhandlere". Den royalty man får er løn for at man hjælper andre med at opbygge en kundebase.
    Jeg forstår ikke lige hvad det er der er mystisk ved det?
    De anerkendte MLM firmaer ser man også som sponsore for kendte mennesker og sportsfolk og mon de vil sætte deres navn og rygte på spil for noget der ikke er i orden?
    Det er fint at være kritisk men man må da godt lige undersøge om der er hold i det.

  • Nu var der tilfældigvis noget om netop dette emne i Basta på TV2 her til aften, hvor det specifikt handlede om (pyramide-)firmaet Wellstar. Konklusionerne fra diverse eksperter var tydelige:


    - De løj konsekvent over for medlemmer og gæster, til erhvervelsesmøderne
    - Produkterne har for højt indhold af koffein og beta-caroten, hvilket gør det ulovligt at sælge produkterne uden særlig tilladelse fra Fødevarestyrelsen. Fødevarestyrelsen har anmeldt Wellstar til politiet for dette.
    - At rekruttere folk gennem venner og familie er ulovligt i Danmark
    - Koncepterne minder i høj grad om pyramidespil, og hvis selskabet/kæden bliver kategoriseret som sådan af politiet, så bliver hvert enkelt medlem også anmeldt og får en betydelig bøde.


    Summa summarum så er det altså IKKE nogen sund branche at gå ind i...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af info


    Måske skulle du have kaldt dig selv for "Fup og bedrag", istedet for info. ;)

  • Sjovt, tænkte netop på denne tråd da jeg så programmet :))

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Ved nogle af alle disse bedrag man hører om medierne har folkene bag været gode til at skjule det er fup og bedrag, men oftest tænker jeg at ofrene der stiller op virkelig har været dumme og/eller naive. Det er som om de slet ikke tænker sig om og bruger nogen form for sund fornuft.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Pyramidespil er ulovligt - også hvis man forsøger at gemme det bag et produkt (multilevel marketing eller whatever)...
    Derudover er direktør ikke en beskyttet titel. Så hvis der er nogen der brænder for at være direktør vil jeg foreslå de sparer udgifterne til et eller anden fupfirma og bare kalder sig direktør ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Ved nogle af alle disse bedrag man hører om medierne har folkene bag været gode til at skjule det er fup og bedrag, men oftest tænker jeg at ofrene der stiller op virkelig har været dumme og/eller naive. Det er som om de slet ikke tænker sig om og bruger nogen form for sund fornuft.


    Anders


    Det er jo lidt det der er problemet i mine øjne...disse firmaer går jo bevist efter dem der er naive og sårbare - de fleste mennesker ved jo godt at når noget lyder for godt til at være sandt..... Men folk der ikke har alle kopperne i skabet eller er desperate (i gæld osv.) er altid nemmere at lokke - i mine øjne er den slags mennesker ikke meget bedre end narkohandlere :rolleyes:

  • Så fordi der er et firma der er råddent så gælder det alle??.......så når en eller anden natur butik på strøget sælger ulovlig kosttilskud der ikke er godkendt så er alle butikker der sælger helse rådne?? eller en McDonald der ikke får en glad smiley så er alle McDonald nogle svin?? Man kan sgu ikke køre alle over en kam. Tag jer dog sammen og undersøg tingene. Det er da helt uhyggeligt altså