XBox 360 vs. PS3

  • Xboxen begyndte allerede at køre på pumperne, da PS3´eren kom på markedet. Hvilket viste sig ved alle de xbox´e der afgik ved døden i den periode. Så selvom xbox´en egentligt er fulgt ganske fint med PS3´eren indtil videre, så vil jeg tro Microsofts spillemaskine har nået sine grænser. Med andre ord har jeg på fornemmelsen at indtil vi ser en ny "næste generations konsol", så vil Sony være dem der sætter standarten mht. grafik og den slags.
    Så kan man altid mene at Xbox vinder løbet på deres marketplace-funktion. Personligt savner jeg så ikke marketplace, men det er jo nok et spørgsmål om smag. Men tager man i betragtning at Sony jo til hver en tid kan optimere deres online-service og Microsoft jo ikke kan optimere hardwaren...ja så vil jeg sige at "marketplace-argumentet" om ikke andet lever på lånt tid...


    Så min påstand vil være at hvis du skal vurdere de to maskiner helt objektivt, så er det Sony der vinder. Det er ganske enkelt den kraftigeste maskine og den har flere features (blu-ray og den er designet til at få skiftet hdd og OS eksempelvis). Prisen er så det eneste der kan spille ind på den vurdering...men i min bog vil en højere pris aldrig trække ned i en objektiv vurdering, hvis produktet er det tilsvarende bedre end rivalen - og det mener jeg er tilfældet når vi taler om at man i praksis får en blu-ray afspiller med i købet (sådan en finder du jo næppe til under 1000,-, hvis du skal købe den seperat) og specifikationerne generelt er bedre end rivalen.

  • Skulle jeg ud og købe konsol idag, ville det slet ikke afhænge af selve hardwaren, pånær controlleren der selvfølgelig skal passe til ens hånd. Det er helt og holdent subjektivt, og det må man vurdere selv.


    Jeg ville udelukkende kigge på hvilke spiltitler der er på hver konsol, især de exclusives der kun kommer til den ene. Hvis der er nogle spil du bare må have som kun kommer til én af konsollerne, så er det jo afgjort. Spillene kommer hurtigt til at koste lige så meget (hvis ikke mere) end konsollen i sidste ende, så det er jo vigtigt at få afklaret.


    Dernæst ville jeg se på hvilken konsol mine makkere har. Det er ikke fedt at købe en 360'er hvis alle man kender har PS3. Multiplayer er sgu det halve af spiloplevelsen, synes jeg.


    --


    Hvad angår performance osv., så ville jeg ikke bekymre mig så meget om holdbarheden. De fleste spilproducenter der har udviklet titler til begge platforme, beskriver dem som havende forskellige fordele og ulemper. F.eks. bliver GTA4 outputtet i en højere opløsning på 360'eren end på PS3 - til gengæld er der mere efterbehandling (AA osv) på PS3'erens output. Det er et tydeligt bevis på at de hardwaremæssigt har deres styrker og svagheder.


    --


    Jeg forstår ikke helt nogle af de kommentarer i tråden - bl.a. bliver der nævnt at PS3 har bedre muligheder for streaming. Sandt, PS3 har Wifi - men wifi kan være problematisk når der skal streames 1080p film. Noget andet er at streaming er ufatteligt nemt med 360'eren. Del mappen på din computer på netværket, find den på xboxen og så kører det. Jeg tror ikke de kunne have gjort det meget mere simpelt.


  • Er dybest set enig med dig. Men dit argument er jo 100% subjektivt - objektivt set er PS3´eren den bedste maskine. 360´eren har så bedre stats, på nogle ganske få områder. Men alt taget i betragtning, så er PS3´eren længst fremme...
    Som sagt kan man jo bare se på den massedød blandt 360-maskinerne der skete, nogenlunde omkring udgivelsen af Gears of War. Microsoft blev jo nød til at presse deres maskiner til grænsen, for at kunne følge med PS3´eren - i tilfældet med de første generationer af 360´eren var presset endda alt for stort (de brændte jo sammen for et godt ord ;) ).
    Så det er klart at man ikke udelukkende skal kigge på stats, når man skal købe sig en spillekonsol. Men hvis man skal se på det objektivt har jeg altså temmeligt svært ved at se hvordan man skal kunne argumentere for at 360´eren er bedre eller blot lige så god som PS3´eren. Microsoft benægter jo heller ikke ligefrem denne forskel.
    Derudover har jeg altså ingen problemer med at streame på min playstation - deler bare filen på min computer og så finder PS3´eren selv medieserveren på netværket...

  • Keder


    Jeg forstår ikke helt dit indlæg. Det er da ikke subjektivt at købe konsol efter hvilke spil der er til rådighed (i og med at de i sidste ende nok koster lige så meget som konsollen i sig selv) og hvilken konsol ens kammerater har. Hvor er mit indlæg helt konkret subjektivt?


    Jeg skriver heller ingen steder at PS3'eren er bøvlet at anvende som mediecenter, argumenterer bare for at det er nøjagtigt det samme på 360'eren. Hvilket det jo er. Så vidt jeg ved understøtter de to maskiner de samme filformater, ligesom metoden (som du netop beskriver) er den samme når der skal streames.


    Der er iøvrigt lanceret spil efter Gears of War der ser bedre ud, uden massedød. Jeg tvivler på at det har noget konkret med det at gøre - men vil bestemt ikke gå udenom det faktum at en stor del (nærmest 1/3) har haft hardware fejl. Jeg kører selv på min tredje 360'er, heldigvis byttet pr. garanti.
    Hvad performance angår, så tag og læs de artikler der er bragt, hvor udviklerne udtaler sig om ydelsen på de to maskiner når der skal udvikles et spil til begge platforme.


  • Det er da subjektivt i den forstand at det handler om hvilke spil du kan lige og hvilke spil/konsoller dine venner har. Så jeg kan ærligt talt ikke se hvordan det skulle kunne være objektive parametre, at vælge konsol ud fra ;)
    Jeg misforstod så åbenbart det du skrev om mediecenterfunktionaliteten. Men at de to maskiner er nogenlunde lige gode som mediecentere eller nogenlunde lige nemme, er vel så bare en feature hvor der er dødt løb?
    Derudover er grunden til at Microsoft har fået dæmmet op for massedøden jo at de har foretaget nogle fysiske forbedringer (bl.a. bedre køling og forbedret fæstning af CPU´en). Derfor er de nye generationer Xbox´e mere holdbare end de første, men rent hardwaremæssigt er det jo den samme maskine* - med undtagelse af tilføjelsen af HDMI og større hdd. Så ligegyldigt hvordan du vender og drejer den er Microsoft altså nød til at presse deres maskiner mere end Sony, for at kunne yde det samme og der kræver det vel ikke en elektronikingeniøruddannelse at gætte på hvem der så har de bedste muligheder for at drive spiludviklingen de næste skridt videre.


    Men bortset fra det er jeg da 100% enig i at man i sidste ende bliver nød til at forholde sig subjektivt til det, når man skal ud og investere i en ny konsol. Der må man kigge på hvad man personligt har brug for, hvad for nogle spil man kan lide osv.
    Min holdning er bare hvis du skal kigge på det objektivt, så trækker PS3´eren altså fra Xbox360´eren...men det er som sagt ikke nødvendigvis det man skal vælge konsol ud fra.


    * De har også reduceret antallet af komponenter. Men maskinerne er dybest set de samme i den forstand at de som sådan ikke yder "mere" men "bedre".

  • Værd at læse, det er en udvikler til begge konsoller IKKE en fanboy.
    http://www.hardcoreware.net/pl…xbox-360-two-years-later/

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • @ Keder



    Quote

    Jeg misforstod så åbenbart det du skrev om mediecenterfunktionaliteten. Men at de to maskiner er nogenlunde lige gode som mediecentere eller nogenlunde lige nemme, er vel så bare en feature hvor der er dødt løb?


    Jo, netop min pointe fra start.


    Quote

    Derudover er grunden til at Microsoft har fået dæmmet op for massedøden jo at de har foretaget nogle fysiske forbedringer (bl.a. bedre køling og forbedret fæstning af CPU´en). Derfor er de nye generationer Xbox´e mere holdbare end de første, men rent hardwaremæssigt er det jo den samme maskine* - med undtagelse af tilføjelsen af HDMI og større hdd. Så ligegyldigt hvordan du vender og drejer den er Microsoft altså nød til at presse deres maskiner mere end Sony, for at kunne yde det samme og der kræver det vel ikke en elektronikingeniøruddannelse at gætte på hvem der så har de bedste muligheder for at drive spiludviklingen de næste skridt videre.


    Igen kan jeg ikke sige andet end at du burde læse nogle af de artikler og interviews der er derude, hovedsageligt fra udviklerne. Jeg er enig med dig i at en Cell processor har potentiale, men indtil videre er det jo ikke ligefrem noget der bemærkes - og potentialet ligger problematisk nok ikke i det grafiske område. Det generelle verdict er at de fleste store titler ser bedre ud til 360'eren. Sony argumenterer at de har produceret en konsol der skal fungere på markedet i ti år - mit gæt er at de færreste beholder en konsol i ti år overhovedet, uden at skifte til nyt eller erstatte maskinen pga. fejl.


    Quote

    Men bortset fra det er jeg da 100% enig i at man i sidste ende bliver nød til at forholde sig subjektivt til det, når man skal ud og investere i en ny konsol. Der må man kigge på hvad man personligt har brug for, hvad for nogle spil man kan lide osv. Min holdning er bare hvis du skal kigge på det objektivt, så trækker PS3´eren altså fra Xbox360´eren...men det er som sagt ikke nødvendigvis det man skal vælge konsol ud fra.


    Hvis det er subjektivt at vælge ud fra de kriterier, så har du ret. Det er helt og holdent subjektivt. Jeg finder dog spiludvalg og mulighed for socialt netværk mest relevant - by far. Man køber vel konsollen for at spille de spil man vil spille, med de mennesker man vil spille med. Men sådan er vi vel forskellige.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carlsen
    Igen kan jeg ikke sige andet end at du burde læse nogle af de artikler og interviews der er derude, hovedsageligt fra udviklerne. Jeg er enig med dig i at en Cell processor har potentiale, men indtil videre er det jo ikke ligefrem noget der bemærkes - og potentialet ligger problematisk nok ikke i det grafiske område. Det generelle verdict er at de fleste store titler ser bedre ud til 360'eren. Sony argumenterer at de har produceret en konsol der skal fungere på markedet i ti år - mit gæt er at de færreste beholder en konsol i ti år overhovedet, uden at skifte til nyt eller erstatte maskinen pga. fejl.


    For det første tror jeg ikke Sony har påstået at den enkelte konsol nødvendigvis kan holde i ti år. Har de gjort det har de nok taget munden for fuld. Men PS2´eren er jo først ved at blive udfaset nu og den har vel efterhånden været på markedet i en 7-8 år... Så deres bud på en levetid i omegnen af ti år syntes jeg bestemt ikke er problematisk.
    Derudover mener jeg også de har råstyrken til at bakke påstanden op. Jo grafikprocessoren er (diskutabelt) kun på højde med Xbox´ens eller måske endda lidt bagefter. Men Cell-processoren mener jeg så til gengæld åbner op for en masse muligheder der vil efterlade Xbox´en i støvet - blu-ray er så en anden feature der også giver Sony mere albuerum.
    Så jeg vil stadigvæk påstå PS3´eren er den bedste maskine (objektivt)....også selvom vi endnu venter på den trækker fra.



    Quote


    Hvis det er subjektivt at vælge ud fra de kriterier, så har du ret. Det er helt og holdent subjektivt. Jeg finder dog spiludvalg og mulighed for socialt netværk mest relevant - by far. Man køber vel konsollen for at spille de spil man vil spille, med de mennesker man vil spille med. Men sådan er vi vel forskellige.


    Jamen jeg argumenterer jo heller ikke for at man skal overse de subjektive forhold, når man skal vælge konsol - tværtimod! Har jeg på noget tidspunkt skrevet andet er det naturligvis en fejl... Man skal vælge en konsol ud fra hvad man selv (personligt, subjektivt osv.) vil få mest glæde ud af.
    Men da det jo, per definition, ikke giver mening at diskutere subjektive ting som smag og hvad ens venner har af gear (vi kan jo diskutere herfra og til juleaften, mine venner får ikke andre konsoller af den grund og jeg skifter ikke personlig smag)...ja så kom jeg med mit bud på en objektiv vurdering af de to konsoller :)

  • Jeg stod også for et års tid siden og skulle beslutte mig for hvad jeg skulle købe..
    Det der besluttede det for mig var klart spiltitlerne, kunne helt ærligt ikke være mere ligeglad med specifikationerne :D
    Men da jeg er kæmpe fanboy af God of War spillene stod valget jo helt klart :) Littlebigplanet og killzone 2 har så siden hen gjort det endnu bedre :)
    Det eneste jeg kan savne er Gears of War.. Men så må man bare håbe at 2eren kommer til PC også på et tidspunkt :)

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Sidder i skrivende stund og ser en blueray på min PS3...billede og lyd er så fed og det er i mine øjne det der gør at jeg er mere glad for min ps3 som min xbox.....bevares jeg har nogle gode bilspil og jeg har da også et rat og pedaler til min xbox og det er også fedt, men det kan man jo også få til ps 3'eren.


    jeg synes helt klart at du får bedre en bedre allround maskine med en ps3....

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Det rigtigt nok at Bluray er en dejlig ting..


    Dog bruger jeg min alm. bluray afspiller til den slags..
    Den bruger 34Watt i drift..


    Der tror jeg ikke PS3'en kan følge med..


    Så for mig er Xbox'en stadig mit valg..


    Godt nok kan man en masse med PS3'en, så som linux og større harddisk..


    Men bruger stadig min Xbox meget mere end jeg gør med min PS3..

  • har godt nok set mange xbox fans her inde ved ikke hvem der har fortalt at GFX'et er stører i en xbox360 for det er fanme en løgn der findes stadig ikke nogen spil som kan gøre det som en ps3 er istand til og grafiken er allerdede bedere end xbox360 med de nogle af de nye spil der er kommet ud for eks killzone og resident evil.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AskeMaack
    har godt nok set mange xbox fans her inde ved ikke hvem der har fortalt at GFX'et er stører i en xbox360 for det er fanme en løgn der findes stadig ikke nogen spil som kan gøre det som en ps3 er istand til og grafiken er allerdede bedere end xbox360 med de nogle af de nye spil der er kommet ud for eks killzone og resident evil.


    det skal lige siges at der heller ikke findes spil endnu der kan udnytte xboxens hardware 100%. Mht. grafik er det jo smag og behag efter hvad man synes er godt.


    GPUen i en 360 er godt nok langsommere end den i en PS3, men der har ikke meget at sige før man laver spil der rent faktisk presser hver enkelt polygon ud af GPUen som den kan trække. Langt de fleste spil nuomdage bruger diverse former for mapping, der godt nok tager ressourcer, meen det er stadig langt fra hvad den lille tricore chip i xboxen kan klare.


    Framedrops i konsolspil plejer typisk at skyldes om'ere i koden og det optiske drev der ikke lige altid kan følge med, det er sjældent fordi hardware ikke kan følge med. mht. grafikken kommer det også an på spillene der følger med. Desuden bliver der ikke cuttet noget fra spillene fordi de skal fyres over på xboxen udover lyd osv. der skal komprimeres noget mere pga. xboxens brug af dvd i stedet for blu-ray.


    Det her kommer så ikke ligefrem fra en xbox fan (jeg er klart utilfreds med M$'s håndtering af xbox live systemet blandt andet)


    men jeg glæder mig klart til den næste generation af konsoller, når de nok begynder at bruge holografiske medier til at gemme spil på

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sviskeN
    Xboxen er den bedste spillekonsol man kan få, hvis du spørger mig. Man får virkelig meget for pengene, fantastisk grafik, måske lidt bedre end PS3


    Der er jeg så ikke helt enig.


    En PS3 er måske dyre, men du får også f.eks blu-ray med.
    Og stort set alle Xbox har jo problemer heletiden. Du skal være heldig hvis du har en Xbox der virker. For der findes mange som har skiftet deres xbox ud op til flere gange, fordi der heletiden har været problemer.


    Men kan nu også bedst lide PS3 fordi jeg altid har brugt playstation.


    Nå ja, så er der jo også gratis internet.

  • Som jeg tidligere har sagt så holder jeg mig også til Xbox'en..
    Og ja, der er mange er har problemer med dem..
    Men der er altså også mange der overhovedet ikke har..


    Jeg har haft en gammel Xenon model der brændte sammen..
    Den stod også alt alt for varmt.. Og kunne ingen luft få..


    Men både den Falcon Elite og den røde RE5 Limited Edition Jasper model
    jeg har nu har der aldrig været problemer med..


    De spiller bare..


    Og min PS3..
    Den virker også.. Jeg spiller bare ikke på den.. :)
    Den står og samler støv..


    For mine blurays ser jeg jo på min blurayafspiller..
    Så den fungere lige nu som fyld på min hylde..


    Online delen er også mange gange bedre på Xbox'en efter min mening..
    Og jo det koster da.. Meeeen..
    Jeg købte da den engelske pund var lav..


    Der fik jeg 4x 13 måneder for godt 230 kr. stykket..

  • Har begge dele, men kan dog bedst lide min Playstation 3.
    Kan godt lide at jeg ikke behøver at betale for at spille sammen med mine venner, og så også at jeg kan se blueray film. Mest af alt kan jeg lide at den ikke larmer som en støvsuger :D (hader det ved xboxen, det går mig virkelig på nerverne)

    MSI Z77A-GD65 / 16 GB Crucial ballistiX 1600 mhz / I7 3770k / EVGA GTX 670 FTW SLI / Corsair HX 850W

    Venter på et Corsair Obsidian 900D

    Rettet en gang, sidst af BK-Martin ().

  • Her er mine tanker..Har begge.. xbox er billig produceret det kan ses på prisen og kvaliteten WOOSHH siger den hele tiden... Gears 1-2 fedt spil men det er resistance 2 og killzone 2 også smag behag..... Killzone 2 har helt klart bedste grafik ikke fanboy er ligeglad med det der men det bedste grafik lige nu er på ps3 basta. PS3 har også optisk udgang til lyd (som jeg bruger til film og musik) og er en bedre multimediamaskine *blue ray*. Xboxen\s controller er dejlig i hånden meget bedre en PS3. Synes bare du skal investere i begge heh :))

  • For at tage fat i diskussionen omkring hvilken en af de to controller der er bedst.
    Vil jeg blot sige at en controller der ikke har ændret sig i jeg ved ikke hvor mange år, designet til spil man styre med pilene.
    Er det da klart at den nye og meget bedre designet xbox controller ligger meget beder i hånden efter som den er designet til analog spil. Pilene er blot blevet rykket længere ned så ens venstre tommel ligger i en meget mere naturlig position.
    Hvor i mod en gammel playstation controllers analog knapper sider alt for langt nede, hvilket gør man får ondt i hånden efter noget tids gameing.
    Bare en af grundende til at xbox 360 er en bedre konsol at spille på


    :goodpost: