Indlæg af AskeMaack

    mange tak for det gode svar hjalp mig en hel del.. jeg vil lige kigge nærmer på det headset du snakker om kunne jo være det var det jeg skulle have ;) :goodpost:

    Hej Tweaker jeg skal have købt et headset/headphone og har prøvet at lave noget research men der er godt nok en splittet mening omkring det.. lige nu har jeg steelseries siberia v1 hvilket har været et godt headset syntes jeg men de er nu ved at være lidt istykker med lyden og nu tænkte jeg at det var tid til at få et nyt..


    i min rejse på vejen hen mod at finde et godt headphone/headset syntes jeg at størstedellen af menneskerne var enige om at den bedste lyd kommer ud hvis der ikke er en microfon i og at det skal være et jack stik man forbinder den med og så skal det være et headset sommer der dækker ørene så der kan games i timevis uden det bliver ubehageligt, men resten har jeg ikke en anelsen om..


    mit spørgsmål er så til jer søde Tweaker hvad skal jeg købe? og skal jeg have købt et lydkort også? (lige nu har jeg bare et onboard, som jeg tror ikke er noget specielt)


    det skal bruges til gaming og gerne være optimalt for FPS spil pris lejet ligger på omkring 1000 kr. for høretelefoner men hvis i har en ide til noget jeg ikke kan leve uden som er dyre som må i meget gerne komme med det (kan jo være budgettet kan rykkes) :dance:


    Mange tak på forhånd

    Hej Tweaker jeg har for nydeligt lavet en computer med specs:
    CPU: I7-3770K
    GPU: GTX680-4gb EVGA
    Størmforsyning: 750w
    Bundkort: Gigabyte GA-Z77X-UD5H
    DRAM: Corsair Vengeance 2x4gb
    Harddisk: 256gb SSD Samsung
    Styresystem: Win 7


    Skærme: BenQ 2411T 144hz x3


    mit problem er at jeg har set nogle film på youtube hvor de køre 3 skærme i surround og i 3D men jeg kan ikke få mit system til at køre 3D lige så snart jeg aktivere 3D i Surround så blinker skærmene og slukker ind til jeg kommer ud af 3D igen.. (jeg kan sagtens køre surround alene og jeg kan sagten køre 3D på en skærm)
    mine skærme er forbundet igennem 1 Hdmi stik og 2 DVI stik

    Det kan være mange ting lige nu.. Prøv at se om du kan få fat i din BSOD fejlkode.
    Kunne også være ram problemer. Prøv at boote memtest fra evt. et usb stik: http://forum.canardpc.com/thre…Boot-Memtest-on-USB-Drive eller prøv at tage dine ram sticks ud en af gange for at finde en måske dårlig.


    Kan også være mangel på driver... Men først og fremmest, få far i din BSOD fejlkode, der ligger svaret muligtvis.

    mange tak for det.. vil prøve dit råd og prøve om jeg kan få en fejlkode ud :)

    Hej Tweaker jeg har lige bygget en computer men den er nu gået i spadser 3 gange i dag og gjorde det også et par gange i går ... 2 af gangene er den bare begyndt at bippe og så er den gået over til blåskærm og genstartet
    de andre gange er den bare frosset og jeg er nød til at holde sluk knappen inde før den forstår noget...


    ved ikke om det er fordi der er nogen af delene der kan være skadet eller om det måske er en driver som jeg mangler eller en helt tredje ting ??


    Mange tak for hjælpen på forhånd!
    :rules:

    Hej Tweaker ved ikke om det er det rigtige sted at jeg poster dette..
    jeg har for nyligt samlet min egen pc hvor grafikkortet i maskinen er en GTX 680 4gb hvilket jeg mente var nok til at køre 3 skærme i 3D.. jeg har købt Nvidias 3d vision briller og system men hvergang jeg aktivere en test eller går ind i spil og det bliver aktiveret blinker skærmene en af gangen som om den ikke kan trække det.. inde på Nvidia hjemmeside stod der at man skulle bruge 2x DVI udgange og et display kabel udgang det gjorde jeg så men det så sagde den at det var et forkert kabel der var i brug og jeg skulle bruge det DVI kabel der følger med til skærmen .. lige nu venter jeg på at jeg får en adapter hvor jeg kan forbinde 2 DVI kabler i en udgang syntes jeg kunne læse mellem linjerne inde på Nvidia's hjemmeside at alle udgangene skulle være ens .. spørgsmålet til jer er så ... kan mit grafik kort overhovedet trække det?? .. jeg ville jo mene ja.. men efter jeg har lavet en smule mere research blev jeg lidt i tvivl .....


    Mange tak for hjælpen på forhånd ;)

    Hej Tweakerer jeg har for nyligt købt nyt gaming udstyr men kan ikke få det til at køre helt som jeg gerne vil nu tænker jeg lidt kan det passe at det ikke kan trække det eller er det mig der mangler at installere en driver eller et eller andet som jeg ikke har tænkt på?


    som sagt har jeg købt nyt udstyr en del er det er 3x3d skærme som jeg regnede med at køre 3D surround vision.. kan godt køre surround vision virker dog ikke helt optimalt i f.eks. skyrim kan den kun køre i "Aspect Ratio = Standard (4:3 or 5:4)" det virker fint med billede kvalitet men skriften er alt alt for stor og man kan ikke se hvad der står er der nogen der har en ide om hvordan man fixer det ?


    den anden ting er når jeg slår 3D til imens jeg har surround vision begynder skærmene bare at blinke og efter lidt tid siger computer en bip lyd og den stopper først med at lave blink (som om den prøver at tilpasse sig til 3D) når jeg slår 3D fra igen eller slukker computeren .


    jeg mener og syntes at jeg har lavet nok research til at det jeg har købt burde kunne køre det jeg prøver ..


    min computer består af
    CPU = i7-3770K
    GFX = GTX680 4gb
    Bundkort = GA-Z77X-UD5H
    strømforsyning = 750W
    Ram = 8GB 1600mhz
    en cpu køler og en blæser mere til kabinetet er også monteret


    min 3 skærme er 3x BenQ XL2411T og har nvidia's 3D briller og system med til det


    mange tak på forhånd! :D :rules:

    Lidt "snyd" af dig at redigere dit indlæg ;)


    Men tror ikke ret mange af de hjælpsomme Tweakere alligevel vil have taget imod betaling, jeg vil i hvert fald ikke, der er jo et mindst par stykker som dig med lignende problemer hver uge.
    Så længe at Tweak vokser, så har de fleste herinde en grund til at hjælpe andre brugere :rules:

    hehe tænkte at måtte nok heller redigere i det efter jeg havde fundet ud af det :P .. men jo kunne jeg også godt mærke er virkelig fedt man kan få noget godt respons her inde fra tror jeg havde rykket alt mit hår op hvis jeg ikke havde fået lidt hints her inde fra :p :rules: :goodpost:

    den bipper hele tiden i ca. 10 sek og så slukker den og tænder igen ... :S



    min pc består af







    Komponent





    Type/Model



    CPU




    I7-3770K



    GFX



    GTX680-4GB (4monitor)



    Strømforsyning





    corsair TX 750W



    Bundkort


    GigaByte GA-Z77X-UD5H



    Ram



    Corsair vengeance
    (4x4gb)



    Harddrive


    Crucial m4 512GB SSD
    2.5 SATA III



    Cooling




    Noctua NF-F12 PWM



    Cooling fan




    Enermax ETS-T40-TB



    Styresystem




    Win 7 64bit

    hej allesammen ved godt det er lidt tamt men er nu den eneste måde jeg kan finde på hvordan jeg eller skal få lavet min computer færdig den bipper og ved ikke hvad der er galt har lige samlet den og den rebooter bare hele tiden


    mange tak på forhånd
    Hilsen Aske

    det er rigtig svært at pejle ind på hvad der kan være galt.. Men grundlæggende så er det at tjekke om kablerne sidder som de skal, Du kan også prøve at fjerne nogle af ram blokkene eller sætte dem i en anden slot, hvis muligt.. Du kan også prøve at resette bios ved at fjerne batteriet på bundkortet og sætte det i igen.

    den skriver fejlkode 53 på bundkortet men det der intet der hedder i manualen :S

    Hej alle tweaker jeg har for første gang prøvet at samle en stationær men det går ikke helt som jeg vil.. når jeg starter den genstarter den bare igen før der kommer et billede frem på skærmen .. blæseren på grafikkortet kører og gør den også på cpuen ved ikke hvad der kan være galt syntes jeg har prøvet at gøre alt hvad forskellige guides har lært mig pleas hjælp sidder og hiver mig selv i håret :( :pinch: ..


    mit system består af
    GTX 680 4gb
    750w strømforsyning
    gigabyte z77x-ud5h bundkort
    i3770k cpu
    enermax cpu cooler
    250gb ssd harddisk
    12gb ram vengeance


    jeg har prøvet at skifte strøm forsyning men det hjalp ikke
    jeg tilsluttede speaker og den bipper hele tiden :S hvad betyder det ?


    tak for hjælpen på forhånd