hvilken raptor?

  • Jeg skal geninstallere min pc her til jul da jeg har ferie. Jeg har tænkt mig at gå tilbage til gode gamle windows xp, da jeg synes vista har er irriterende.


    Jeg snakkede med min far om at købe en raptor disk til at ligge operativ system på og spil, men hvor stor skal den så være? jeg har kigget lidt, og de diske er jo ekstremt dyre, små 1000kr bare for 74gb :ph34r:


    Vil jeg overhoved kunne mærke forskel på en normal disk og en raptor?

  • De maskiner jeg prøvet med Raptor diske synes ikke har været ret meget, hvis overhovedet, hurtigere end min Samsung 750GB...


    Jeg ville personligt ikke bruge pengene på sådan en disk!

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    De maskiner jeg prøvet med Raptor diske synes ikke har været ret meget, hvis overhovedet, hurtigere end min Samsung 750GB...


    Jeg ville personligt ikke bruge pengene på sådan en disk!


    Ditto, men access time er en del hurtigere. Windows starter ret hurtigt op men det retfærdiggøre ikke merprisen for så lidt GB

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • de gamle raptor'er er ikke særlig hurtige i forhold til nye almindelige diske..


    der imod de nye Velociraptor fra WD skulle sparke røv.. men self ikk overhale SSD..


    men jeg synes generelt ikk det kan betale sig at købe en ny dyr HDD.. bedre at ligge pengene i en CPU/GFX..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    de gamle raptor'er er ikke særlig hurtige i forhold til nye almindelige diske..


    der imod de nye Velociraptor fra WD skulle sparke røv.. men self ikk overhale SSD..


    men jeg synes generelt ikk det kan betale sig at købe en ny dyr HDD.. bedre at ligge pengene i en CPU/GFX..



    Nu har jeg 2 500gb samsung diske, som er almindelige diske. Det var bare hvivs man kunne mærke betydlige forskel jeg ville invistere i en desk


    Tja ved ikke om jeg har lyst til at udskifte min E8400 og mit HD3870x2 :$

  • Nu har jeg pt en VelociRaptor 300gb i maskinen og det er sku en lækker disk :)


    Kan da godt afsløre at der i nær fremtid kommer en lille test af den :rules:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Nu har jeg pt en VelociRaptor 300gb i maskinen og det er sku en lækker disk :)


    Kan da godt afsløre at der i nær fremtid kommer en lille test af den :rules:


    Og hvad kostede sådan en lille fætter der :))

  • Mit bud. Ca 1500 kr fra ny af. :D Jeg kan så tilføje til den der ikke synes de gamle raptor er noget værd at jeg ikke er enig. Jeg havde sådan en fætter liggende på bare 36 gb det synes jeg ikke rykkede noget men da jeg fik en til satte dem i Raid 0 som systemdisk så susede de der ud af.
    Jeg kan hvertfald godt mærke forskel på det og så en alm sata II disc men det er sikker pga de kører i Raid. :)
    Vil lige tilføje jeg købte den som brugt da 800 kr for sådan en ny er for meget.. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet 2 gange, sidst af Baloo ().

  • Jeg sidder selv med to "nye" raptors i min maskine. (Dvs dem på 16mb cache istedet for 8mb). Og jeg har altid været glade for dem. Dog skal man påtænke noget mere larm/gnitren/brummen pga de kører 10k RPM istdet for 7200 RPM.


    Hvis du virkelig vil vinde noget, så er det opsplitningen som vil hjælpe dig. Og her snakker jeg om fysisk adskillelse. OS på én disk, spil på én disk, og lager på en helt 3 evt 4 evt 5 (hvis man er til det :T).


    Det der vil hjælpe her er at når du åbner et spil, så står disken ikke i forvejen og bruger tid på at skrive og læse fra dit OS. Samtidigt får du ikke spredt dit OS imellem en masse spil og data på én kæmpe HDD. Samtidigt hvis dit OS dør, så går det ikke ud over data, spil, osv. + Det går hurtigere både mb/s og søgetids mæssigt ved at skrive i mellem 2 diske istedet for at have det hele liggendes på én disk.



    P.S. lige for at pointere det igen! Så går RAID kun hurtigere ved overførsel og hjælper ikke på søgetiden! Og OS og spil er som oftes KUN søgetid for at finde filer.

  • Der findes også den lidt billigere model: http://edbpriser.dk/Products/L…cts&Soegeord=velociraptor
    hvad forskellen er på den og den JuiCe er jeg ikke klar over andet end et andet produkt id. :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Der findes også den lidt billigere model: http://edbpriser.dk/Products/L…cts&Soegeord=velociraptor
    hvad forskellen er på den og den JuiCe er jeg ikke klar over andet end et andet produkt id. :idea:


    Det kan man se på deres side:
    http://westerndigital.com/en/p…/Products.asp?DriveID=495


    WD3000HLFS = backplane-ready


    [Blocked Image: http://westerndigital.com/global/images/products/bck/300/wdfEnterpriseVR_HLFS.jpg]



    WD3000GLFS = SATA cable connect


    [Blocked Image: http://westerndigital.com/global/images/products/frnt/300/wdfDesktop_GLFS.jpg]

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Mange ekstra penge synes jeg at gi for det feuter. Måske får de fleste aldrig brug for det. :cheers:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate