Jeg ved ikke om jeg poster dette det rigtige sted, men vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle placere det og er helt ny her
Men jeg har her forleden dag tilmeldt mig Post Danmarks Døgnpost, og det gik også helt helt fint, men hvordan det fungere kan jeg simpelthen ikke lige finde ud af, så tænkte jeg måske kunne få lidt hjælp her, ved der måske er andre der har prøvet at få deres pakker via dette... !?
Da jeg til tilmeldte mig læste jeg selvføligelig om det, men synes at når man ser deres video af hvordan man gør og læser deres "Døgnposten - spørgsmål og svar" som de kalder det, at de siger 2 forskellige ting.
Prøver at forklare det her som jeg forstår det :
1. Man kan trykke på "Hent pakker" i menu'en og så kommer der en lille film... I den siger de at man kan hente pakken 24/7 altså når man vil, man ska bare skrive til afsenderen Navn, Døgnpost nummer, ID nummer og postnummer + by. Så altså når man f.eks bestiller noget på nettet ska man skrive dette i stedet for sine hjemme adr og så ligges den direkte i døgnposten når pakken ankommer og ikke kommer hjem til ens adr. Det smarte er så at hvis ens pakke altid kommer når man ikke er hjemme at man bare kan hente den der i døgnposten når man vil, altså f.eks samme dag som den ankommer i stedet for at vente en dag ekstra fordi at man ikke er der når pakkeposten banker på ens dør.
2. Når man så trykker på "Døgnposten - spørgsmål og svar" står der dette:
"Leveres der fortsat pakker til døren?
Pakker bliver stadig forsøgt leveret til den adresse, der er angivet på pakken. Hvis der ikke er nogen hjemme på adressen, kan pakken enten blive lagt til afhentning på det nærmeste posthus eller til en Døgnpost, hvis du bor i nærheden af en. I det tilfælde kan du fra efterfølgende dag fra kl. 10.00 afhente pakken i døgnpostautomaten døgnet rundt de næste syv dage."
Så altså pakkenposten kommer stadig stadig til døren først og så kommer den i døgnposten næste dag fra kl. 10 hvis der ikke var nogen hjemme.
Så ryger det smarte da synes jeg? og så er det noget andet end det de siger i deres film som jeg skrev i nr. 1...
Er helt forvirret over om man skal de ene eller det andet...
Så her til aften ser jeg tilfældigt en reklame for Post Danmark og deres Døgnpost, ser iden fra starten men mener de sage at man OGSÅ kunne vælge at de ska komme til døren først... Altså som om begge muligheder er der...
Hvor og hvordan skal man så skrive alt det der døgnpost nummer og ID nummer i en bestilling... Det står ikke ligefrem skrevet som om det er til døgnpost men til alm adr jo... Prøver lige at vedhæfte et billede..
Hvordan skulle jeg så udfylde sådan en bestilling som den her med døgnpost info? Dette er jo en formular/bestilling som en hver anden ser ud men beregnet til hjemme adr/firma adr og ikke døgnpost.
Puuh den blev lang, men håber det kan forståes og nogen kan hjælpe mig så jeg kan komme i gang med at bruge døgnpost systemet hvis det altså kan betale sig og er det værd!?
På forhånd tak!
//Giqi