Post Danmark's Døgnpost ???

• Jeg ved ikke om jeg poster dette det rigtige sted, men vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle placere det og er helt ny her (:
    Men jeg har her forleden dag tilmeldt mig Post Danmarks Døgnpost, og det gik også helt helt fint, men hvordan det fungere kan jeg simpelthen ikke lige finde ud af, så tænkte jeg måske kunne få lidt hjælp her, ved der måske er andre der har prøvet at få deres pakker via dette... !?

Da jeg til tilmeldte mig læste jeg selvføligelig om det, men synes at når man ser deres video af hvordan man gør og læser deres "Døgnposten - spørgsmål og svar" som de kalder det, at de siger 2 forskellige ting.
    Prøver at forklare det her som jeg forstår det :

1. Man kan trykke på "Hent pakker" i menu'en og så kommer der en lille film... I den siger de at man kan hente pakken 24/7 altså når man vil, man ska bare skrive til afsenderen Navn, Døgnpost nummer, ID nummer og postnummer + by. Så altså når man f.eks bestiller noget på nettet ska man skrive dette i stedet for sine hjemme adr og så ligges den direkte i døgnposten når pakken ankommer og ikke kommer hjem til ens adr. Det smarte er så at hvis ens pakke altid kommer når man ikke er hjemme at man bare kan hente den der i døgnposten når man vil, altså f.eks samme dag som den ankommer i stedet for at vente en dag ekstra fordi at man ikke er der når pakkeposten banker på ens dør.

2. Når man så trykker på "Døgnposten - spørgsmål og svar" står der dette:

"Leveres der fortsat pakker til døren?

Pakker bliver stadig forsøgt leveret til den adresse, der er angivet på pakken. Hvis der ikke er nogen hjemme på adressen, kan pakken enten blive lagt til afhentning på det nærmeste posthus eller til en Døgnpost, hvis du bor i nærheden af en. I det tilfælde kan du fra efterfølgende dag fra kl. 10.00 afhente pakken i døgnpostautomaten døgnet rundt de næste syv dage."

Så altså pakkenposten kommer stadig stadig til døren først og så kommer den i døgnposten næste dag fra kl. 10 hvis der ikke var nogen hjemme.
    Så ryger det smarte da synes jeg? og så er det noget andet end det de siger i deres film som jeg skrev i nr. 1...

Er helt forvirret over om man skal de ene eller det andet...
    Så her til aften ser jeg tilfældigt en reklame for Post Danmark og deres Døgnpost, ser iden fra starten men mener de sage at man OGSÅ kunne vælge at de ska komme til døren først... Altså som om begge muligheder er der...
    Hvor og hvordan skal man så skrive alt det der døgnpost nummer og ID nummer i en bestilling... Det står ikke ligefrem skrevet som om det er til døgnpost men til alm adr jo... Prøver lige at vedhæfte et billede..
    Hvordan skulle jeg så udfylde sådan en bestilling som den her med døgnpost info? Dette er jo en formular/bestilling som en hver anden ser ud men beregnet til hjemme adr/firma adr og ikke døgnpost.

Puuh den blev lang, men håber det kan forståes og nogen kan hjælpe mig så jeg kan komme i gang med at bruge døgnpost systemet hvis det altså kan betale sig og er det værd!?

På forhånd tak!
    //Giqi

• Hej og velkommen til

Du kan bare bruge addressen der minder om

Mit navn
    Døgnpost xxx
    ID: dit ID
    2100 København Ø

Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

• ja ikke engang til deres egne medarbejdere er postdk istand til at informere om systemet......kun i vage formuleringer som man selv kan læse på hjemmesiden.....men har ikke hørt om at man både kan få dem leveret hjem først og så i døgnboks, det burde vi ellers have hørt om i aftenpakker.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Jeg har en pakke på vej til min døgn boks, så i morgen eller onsdag skulle jeg gerne kunne fortælle hvordan det virker.

Jeg vender stærkt tilbage.

• Mange tak for hjælpen (: Og glæder mig til du vender tilbage Stubkier, så jeg kan høre om det fungerede, for sys ikke helt Post Danmark har fundet på noget optimalt...

Har fundet ud af dette at gå ud fra når man bestiller noget :

Navn: dit navn
    Adresse: dit døgnpost id
    Adresse 2: nummeret på den døgnpost hvor du ønsker at afhente
    Postnummer: postnummeret på døgnposten

Stedet hvor jeg ska bestille har jeg bare lige fundet ud af der kun er 1 adresse linie og det hele kunne ikk være i den ene... Snakkede med dem hvor jeg bestiller og han sagde jeg bare sku skrive det i adresse linie 1 fordi det er den eneste men har lige prøvet og der er selvføligelig ikk plads til det hele i 1.... Suk... Og kan ikke komme igennem til dem igen...

//Giqi

• hehe en af mine kolleger har netop tilmeldt sig og brugt døgnboks, og de har sq ikke gennemtænkt det...en af hans afsendere ville ikke sende til døgnboks fordi de ville have en underskrift på pakken....selvom den hverken er juridisk bindende, samt at du skal indtaste 2 pin koder ingen andre kan vide.....systemet er godt, men trænger vidst lige til at man informerer kunderne, som faktisk er afsender og ikke modtagerne af pakkerne.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Døgnpost systemet virker ret godt - som de andre skriver skal du udfylde

Navn: dit navn
    Adresse: dit døgnpost id
    Adresse 2: nummeret på den døgnpost hvor du ønsker at afhente
    Postnummer: postnummeret på døgnposten

Derefter får du en sms når din pakke er klar, sms'en indeholder 2 koder du skal taste for at få adgang til pakken.
    Hvis du kommer udenfor åbningstid - hvilket jo er ideen med døgnpost - så hav et dankort/visa/mastercard med, det bruger du til at åbne døren ind til maskinen med (nej, den skal ikke lirkes op, men den skal læse et magnetkort - lavet til formålet, kortet går ikke i smader).

Husk på, døgnposten er ikke en sikker instans endnu, det er et test projekt der strækker sig over 2 år mener jeg det er - derfor kan jeg godt undskylde postdanmark for de har lidt rod i sagerne.
    Jeg har nu brugt min døgnpost 10-12 gange og dét spiller bare (altså, når man først har luret systemet of course)

:D

• ATOMAC:
    Men er det så først næste dag fra kl 10 man kan hente eller bliver de lagt i samme dag som forsøgt afleveret.

Jeg forestiller mig at det er en scanning af track&trace nr der genererer sms'en som fortæller at pakken er klar i døgnposten.Som det er nu synes jeg deres track&trace virker utrolig langsomt. Jeg oplever gang på gang at deres registrering på hjemmesiden er mange timer bagefter i forhold til hvornår pakken er scannet (har flere gange oplevet halve døgns forsinkelse.

Anders

---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

• :clap: :clap: :clap:

Så har jeg lidt nyt om døgnpost :) og kan kun sige at det virker super godt! Fik en SMS med to koder i (kl 10 mens jeg var på UNI) hentede min pakke kl 14 og det hele virkede bare super nemt.

Fra pakken blev sendt til jeg hentede den ved døgn boksen gik der under én dag :)

• Hm, det kunne jo være at det lige skulle prøves. Skal alligevel bestille nogle pakker her i weekenden. Så kan man ENDELIG slippe for den halve time i kø på posthuset fordi posten ikke fatter at normale folk altså går på arbejde om dagen og derfor ikke er hjemme kl 11 om formiddagen for at modtage pakker :crazyeyes:

"pakker til Døgnposten må ikke være større end 35 x 37 x 61 cm (B x H x T)
    og pakke må ikke veje mere end 10 kg"

- øv :O .... hvorfor egentlig kun 10 KG ? Er skabene bygget af pap? :crazyeyes:

• Ja, det er egentligt lidt mærkeligt at der er en max vægt på.

Det burde vel kun være dimensionerne der spiller ind?

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

Oprindeligt indlæg af Dumpen
    Ja, det er egentligt lidt mærkeligt at der er en max vægt på.

Det burde vel kun være dimensionerne der spiller ind?

Det må være de tøsedrenge i posten som ikke kan løfte pakker på over 10 KG :))

Gad vide hvad der sker hvis man får sendt en pakke der vejer f.eks 12 KG til døgnposten :T - Får man så en bøde ? :))

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hm, det kunne jo være at det lige skulle prøves. Skal alligevel bestille nogle pakker her i weekenden. Så kan man ENDELIG slippe for den halve time i kø på posthuset fordi posten ikke fatter at normale folk altså går på arbejde om dagen og derfor ikke er hjemme kl 11 om formiddagen for at modtage pakker :crazyeyes:

"pakker til Døgnposten må ikke være større end 35 x 37 x 61 cm (B x H x T)
    og pakke må ikke veje mere end 10 kg"

- øv :O .... hvorfor egentlig kun 10 KG ? Er skabene bygget af pap? :crazyeyes:

tror faktisk det med vægten er fordi der er skabe over skulderhøjde såvidt jeg kan se, og det må man for arbejdsstyrelsen ikke løfte hvis de vejer over et vidst antal kg.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    tror faktisk det med vægten er fordi der er skabe over skulderhøjde såvidt jeg kan se, og det må man for arbejdsstyrelsen ikke løfte hvis de vejer over et vidst antal kg.

Så er de jo hjernedøde :crazyeyes: Det jo være alt for logisk at placere de største skabe nede ved fødderne ? :crazyeyes:

Hvis man godt kan sende pakker som vejer over 10 KG, og det kan man jo, så burde man jo også kunne modtage pakker som vejer over 10 KG .... også med døgnposten ...

Det må jo trods alt være mere "opslidende" at prøve levere end 10+ KG pakke ved min hoveddør når jeg ikke er hjemme for derefter at tage den med retur til posthuset, end det ville være at smide den i døgnposten som står lige ved siden af posthuset.... og hvis der nu var tale om en døgnpost som ikke gjorde det, så er det jo godt at pakkeposten ikke kører på cykel :crazyeyes:

Det kan ikke have noget med arbejdsstyrelsen at gøre ... Det kan vel kun være fordi at skabene er lavet af pap ? - eller fordi at post danmark tror at jo tungere end pakke er, jo dyerer er den også og de ikke selv tror at døgnposten er så sikker og vil derfor ikke have dyre pakker liggende i dem :crazyeyes:

• arbejdsstyrelsen har meget mere med den slags at gøre end man tror..er der bare 1 boks over skulderhøjde skal alle pakker behandles somom de skal løftes over skulderhøjde....de har igennem de år jeg har været ved posten lavet så meget der ikke bare gør arbejdet mere besværligt, men rent faktisk også slider mere på kroppen.....hvad de har regnet ud på papir er desværre ikke altid som virkeligheden...og selvom man faktisk får en af dem ud, og viser dem hvordan vi faktisk gør, og de indrømmer at det måske var bedre..så vil de ikke ændre en beslutning..for mig at se, så står ledelsen og arbejderne sammen mod arbejdsstyrelsen, hvilket bestemt ikke var meningen...de skulle være der for os.

arbejdsstyrelsen har meget mere med den slags at gøre end man tror..er der bare 1 boks over skulderhøjde skal alle pakker behandles somom de skal løftes over skulderhøjde....de har igennem de år jeg har været ved posten lavet så meget der ikke bare gør arbejdet mere besværligt, men rent faktisk også slider mere på kroppen.....hvad de har regnet ud på papir er desværre ikke altid som virkeligheden...og selvom man faktisk får en af dem ud, og viser dem hvordan vi faktisk gør, og de indrømmer at det måske var bedre..så vil de ikke ændre en beslutning..for mig at se, så står ledelsen og arbejderne sammen mod arbejdsstyrelsen, hvilket bestemt ikke var meningen...de skulle være der for os.

Så må i jo bare få nogle højere postmænd ... eller bygge døgnpost-enheden 20 cm lavere :crazyeyes:

• ja, men tro det eller lad være..man må heller ikke sætte noget ind hvis det er for lavt....

ja, men tro det eller lad være..man må heller ikke sætte noget ind hvis det er for lavt....

Men i må godt levere det hos kunden som alm pakke? :boxed: :)) Hvis det er sådan så er det da dybt luna. :O

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

• en lille opdatering, men begejstring for døgnpost er faldet lidt i dag. Man kan åbenbart ikke få omdelt lørdagspakker til en døgnpostboks.

Husk det - har lige spildt 120kr i porto, og nu kan jeg heller ikke komme til at spille spil i aften :(

• Hm, lyder lidt underligt at post danmark skulle have valgt at ikke levere til døgnpost når de levere til kunder om lørdagen? - Virker ikke helt logisk i mine øjne - men det er jo ikke første gang at post danmark laver noget ulogisk - og det nok heller ikke sidste :))

Hvad har du bestilt siden du ikke kan spille i aften ? ny konsol ?