Xbox 360 vs. PS3

  • Hej.
    Jeg går og ved ikke helt hvad jeg vil, skal jeg tage Xbox 360 eller Ps3.


    Så derfor ville jeg spørger jer herinde om hvilke forskelle der egentlig er og om det er værd at betale de 1000,- mere for ved ps3'en?


    Er billedet lige flot på begge konsoller eller er PS3 en sikker vinder der?


    Jeg er ikke så glad for Xbox controllere så kan man stikke et Ps agtigt joystick i :)?


    - Thomsen

  • Noget du ihvertfald skal vudere er hvilke spil du vil ha' for det er ikke alle spil der kan fås på både ps3 og xbox 360, de fleste kan fås på begge konsoller. Men der er nogle spil som f.eks. Metal Gear Solid som er playstation only. Det største plus ved ps3'en f.eks. er at den har Blu-Ray så du kan afspille blu-ray film. Det kan Xbox 360 ikke.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultztheman
    Jeg har en playstation 1 og jeg kan ikke se forskel på en xbox360 og min playstation 1.


    Tror du skal holde lidt igen med snaps her om eftermiddagen.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Er lige med på et lytter :) går også lidt og overvejer at købe en konsol


    Men er der nogen der kan fortælle mig hvorfor Xboxen kan fåes til 1399kr?


    Mvh Stubkier

  • Jeg er ikke den store film seer. Jeg ser kun film når de kommer på
    diverse tv kanaler.
    Men som en af mine venner siger, så er det jo kanon billigt at man også
    får blu-ray drev med. Da der jo nok ikke går mange år før det har erstattet.

  • Grunden til at man kan få en xbox til 1.400 er fordi, det er et core system.
    Hvilket er = SKOD.


    Intet HDMI stik
    skod hd.


    Personligt har jeg en ps3, men min storebror har en xbox360 og den viker ligeså god.


    er selv ps3 fanboy, men jeg kan ikke komme med andre grunde end blu-ray drevet til at man skulle købe den.


    Vi kan ikke engang have final fantasy i fred mere....

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • xbox wer som sådan fin nok, har man en ps3 er man sq næsten nødt til at have et HD tv...ellers er det ret synd...mens en xbox sagtens kan køres på et gammelt crt baseret tv.


    og så synes jeg en xbox larmer helt vildt, men ved dog ikke om ps3 også er sådan.....personligt ville jeg leve med dårligere grafik, men købe en wii......den er simpelthen for sjov, specielt hvis der er gæster.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    xbox wer som sådan fin nok, har man en ps3 er man sq næsten nødt til at have et HD tv...ellers er det ret synd...mens en xbox sagtens kan køres på et gammelt crt baseret tv.


    og så synes jeg en xbox larmer helt vildt, men ved dog ikke om ps3 også er sådan.....personligt ville jeg leve med dårligere grafik, men købe en wii......den er simpelthen for sjov, specielt hvis der er gæster.


    Helt enig. Super gameplay, og dejligt afvekslende fra PC spil.


    Så er det faktisk også sjovt selv til drukfester. :cheers:

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Jeg har selv en Xbox 360 Elite og jeg er meget glad for den. Jeg købte en Xbox 360 Core et stykke efter den var udkommet, men solgte den da jeg ikke fik den brugt. Fandt dog ud af at dette var en fejl og at den største mangel havde været en harddisk. Dette har jeg nu i min Elite og det er meget dejligt at man kan hente demoer osv.


    Det med controllere er nok meget en smagssag, jeg er personligt helt vild med Xbox 360 controlleren. Har endda en adapter så jeg kan smække den til min Shuttle PC :)


    Men derudover så tænk over hvad du præcist vil bruge maskinen til samt hvilke spil du kan få til f.eks. Xbox 360 som du ikke kan til PS3.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

    Rettet en gang, sidst af Don_Jabbe ().

  • Grafikken fra xbox til PS3 kan godt svinge MEGET. PS3en "BURDE" være bedre til at håndtere grafik, og det er den nok også, men det er ikke altid spillene er optimeret til den. Se f.eks. Fallout 3, hvor Xboxen slår PS3.


    Når det så er sagt, så vil jeg mene at både PS3 og X360 er fantastiske konsoller, og de har hver sit. Jeg har selv en Xbox, da jeg føler den er mere åbenbarig over for div. mods, og spiludvalget er, imo, bedre.


    Prisen er jo så heller ikke til at diskuttere, der vinder Xboxen klart.


    Det største plus jeg kan give PS3 er Little Big Planet, men det er jo så også næsten konsollens værdi værd i sig selv :D

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Jeg ejer selv en Xbox 360 Elite, og en PS3 til låns i disse dage..


    Og må sige at de begge er gode på hver deres måde.


    Xbox'en bliver endnu bedre her d. 19 november hvor vi får mulighed for at lægge spilene ind
    på harddisken, så vi undgår larmen fra dvd drevet..


    Bluray er et bonus ved PS3'en hvis folk er til film i god kvalitet..


    Har dog selv en bluray afspiller, så skal ikke være derfor jeg køber en PS3.


    Derudover synes der er langt flere demoer på Xbox Live end der er på PS Store..
    MANGE flere.. Eller også kan jeg bare ikke finde dem..


    Og mange flere arcade spil..
    På PS'en er det kun et par gamle PS1 og 2 spil der er..
    Der vinder Xbox'en efter min mening..


    Med hensyn til kvaliteten er der ikke meget forskel..


    Dog forstår jeg ikke hvorfor de få PS3 demoer der er kun er i 720p..


    Spiller selv 1080p på alt på min Xbox..


    Men valget mellem hvad det skal være kan der nok være lige så mange argumenter for og imod
    på hver konsol..


    Og så lige for at rette hvad Morpheuz1986 siger om Xbox'en til 1300..


    Det passer ikke.. Det er en Arcade version.. Med HDMI.. Der følger dog ikke kabel med..
    Disse kan købes billigt, og leverer fin kvalitet..


    Den har dog ikke harddisk med.. Den kan også netop nu købes MEGET billigt mht. den store opdatering der kommer her d. 19/11..

  • jeg står og skal købe konsol for 3 gang på et halvt år nu her pga 2x indbrud, og valget falder stadig på PS3, jeg har haft xboxen oppe og vende, men den er stået i jorden pga flere ting, bla. betaling for online servicies, larmen, spil-udvalget(LBP), ja, også er jeg vel også fanboy, men er tit hos kammarater for at spille fifa09 på xbox, og det virker også super godt.. Så det bias at absolut udelukke den ene..


    //Out - EcoPa

  • Mate ellers så lav lidt Google søgning, der er tonsvis af diskussioner (De fleste dog fanboyism..). Men;
    gå ned i din lokale whatevermajibbish store der sælger de 2 konsoller, og spørg om du ikke må prøve dem. Mange butikker har dem endda stående fremme. Fona (2000) på strøget, EB Games/Gamestop har dem begge stående fremme for det meste.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Jeg købte en ps3 mest pågrund af blu-ray men også bare for at prøve noget andet.
    Syntes ikke at billedet er så meget flottere end xbox 360 selvom ps3én kan køre 1080p.

    Cpu : intel core2quad Q9450 2,66@2,8 ghz
    MB : evga 780i sli
    GFX : Geforce 9600 GT SLI
    Ram : 4 Gb OCZ pc2 6400
    Mus : Logitech MX Revolution
    Tastatur : Logitech diNovo Edge
    Skærm : Samsung Syncmaster 2232bw
    System harddisk : 2x western digital raptor x 150 gb i raid 0


    Hvis du skal følge med flokken skal der være olie på blokken!:D

    Rettet en gang, sidst af Crackho ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Crackho
    Jeg købte en ps3 mest pågrund af blu-ray men også bare for at prøve noget andet.
    Syntes ikke at billedet er så meget flottere end xbox 360 selvom ps3én kan køre 1080p.


    Øhhh du får det til at lyde som om Xbox'en ikke kan køre 1080p..


    Det kan den altså sagtens..
    Det gør jeg i hvert fald på min Elite over på mit Sony TV..

  • Opskallere den så ikke bare ? Jeg mener at på alle mine xbox spil der stod max 720

    Cpu : intel core2quad Q9450 2,66@2,8 ghz
    MB : evga 780i sli
    GFX : Geforce 9600 GT SLI
    Ram : 4 Gb OCZ pc2 6400
    Mus : Logitech MX Revolution
    Tastatur : Logitech diNovo Edge
    Skærm : Samsung Syncmaster 2232bw
    System harddisk : 2x western digital raptor x 150 gb i raid 0


    Hvis du skal følge med flokken skal der være olie på blokken!:D