Cpu og gfx diskussion :D


  • 5,2 GHz haha, hvor er du bare sjov :finger:
    Ja, selvfølgelig holder jeg mig til min cpu, man køber jo ikke noget for så at sige at der er noget lort vel, sådan fungere det vidst ikke helt :D :pokey: :crazyeyes:

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder


    5,2 GHz haha, hvor er du bare sjov :finger:
    Ja, selvfølgelig holder jeg mig til min cpu, man køber jo ikke noget for så at sige at der er noget lort vel, sådan fungere det vidst ikke helt :D :pokey: :crazyeyes:


    tjah hvis man nu godt selv kan se at man burde have købt noget andet ;) istedetfor skrammel fra amd...

  • denne tråd handler meget om hvad man kan lig..



    og det svare nok til at hvis jer med en E8500 eller lignede.. kører en stor BMW, Audi eller Mercedes-benz.. mens vi med en Quad.. fx Q9450 kører i en stor fed V8 fra amerikaner.. altså.. det handler om at man udlever sin drøm selvom det måske koster lidt mere..


    sån er det i hvert fald for mit vedkommende.. jeg var bare fast besluttet selvom jeg vidste det ville være spild af penge..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • det var fandme en ringe sammenligning


  • What the...?!

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Hvis Intel er en brændeovn så er AMD en skrivemaskine!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Hvis Intel er en brændeovn så er AMD en skrivemaskine!


    Anders



    HAH!.. præcis!.. man kan sq ikk samligne de 2 ting..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m


    Man kan ikke sammenligne to forskellige processorer..? :boxed:


    ikke i ydelse pr ghz....men man kan sammenligne deres ydelse i 3 parts software som fx spil, programmer, benchmarks osv....men resultatet skal man også kigge kritisk på....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Og man skal også kikke på prisen, en cpu til 2000 vil jo self. være bedre end en til 1500, men det kommer jo også an på hvor meget.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Jeg vil mene at prisen vs ydelse er noget af det vigtigste at sammenligne på. Hvis man sammenligner 2 processorer som koster henholdsvis 1500 kr og 3000 kr og de yder nogenlunde det samme så er der da ingen tvivl om at jeg ville spare de 1500 kr og købe den billige.
    Så bund og grund hvis man tester en AMD cpu skal man sammenligne med en Intel i samme prisleje og så se hvad der klarer sig bedst.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Ja, men det er self også lidt svært. Alle siger at Intel laver MEGET bedre cpu'er en AMD. Og det er da også fordi de har lavet alle de dårlige x2'ere. Man kan jo heller ikke på nogen måde lægge core 2 duo imod en phenom cpu. For der er jo ikke nogen spil der udnytter alle 4 cores fuldt ud og heller ikke nogen benchamrk programmer der gør.

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zaxder
    Ja, men det er self også lidt svært. Alle siger at Intel laver MEGET bedre cpu'er en AMD. Og det er da også fordi de har lavet alle de dårlige x2'ere. Man kan jo heller ikke på nogen måde lægge core 2 duo imod en phenom cpu. For der er jo ikke nogen spil der udnytter alle 4 cores fuldt ud og heller ikke nogen benchamrk programmer der gør.


    Nej men det må da være virkelig skidt så når en Q6600 smadrer hele Phenom X4 lineup, ja selv en E6600 render fra dem alle i Crysis f.eks.


    Desuden findes der det legendariske epic fail Phenom X3 og snart kommer Phenom X2 på det danske marked, og jo der er spil der udnytter alle cores og benchmarks er da helt sikkert dem der udnytter quads mest :D.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • quote:
    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Første gang jeg har hørt nogen omtale hardware performance som religion. Jeg er ateist.



    Så du tror ikke på noget af det?



    Nah, det jeg mente med det var, at man ikke kan modsige hard facts med tro. Fx at Phenom skulle være bedre C2D. Den var lidt dyb.


    Edit: Kom lige til at trykke på besvar istedet for citer, hovsa.


  • ahhh i c. :crazyeyes:

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Den er god nok. Samme køler som Grill. Genier tænker ens :D
    Da jeg alligevel ikke spiller særlig meget er en Quad-core på ønskelisten - evt. kombineret med et XSPC H2O kit, som vidst lige kan være i mit P180 Mini.


    Jamen tillykke med det. Jeg kan bare sige jeg har været snart hele møllen igennem og jeg kan sagtens nøjes med en Core2 right now. 8o

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Er der nogen der kan hjælpe mig med om mine ram kører dual channel eller ej? Har sat mine ram i slot 1 og 3

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_