Nyt RPG-spil? (singleplayer)

  • Hej :)


    Jeg er på udkig efter et spil i genren "rollespil", så jeg vil mægtig gerne høre hvad I har af bud. :)


    Eksempler på hvad jeg ellers har spillet: The Witcher, Oblivion, Neverwinter Nights 1+2, Icewind Dale 2, Might & Magic IX, Diablo 2, Baldurs gate 1+2...


    Så altså noget lidt i stil med ovenstående kunne være fedt. :cheers:


    Og så leder jeg efter nogle sider lidt ligesom Gamereactor.dk, hvor man kan finde spiltests, og følge med i hvad der er på vej af spil.


    På forhånd tak. :9xo

  • Hvis det ikke skal være spritnyt kan jeg varmt anbefale KOTOR 1 +2.


    Hvis du vælger at give disse to spil en chance skal du også ligge nogen af de modds ind der ligger på nettet, det giver spillene så meget ekstra - både historiemessigt og til selve gameplayet.


    Men kig på dem. Kan se vi har nogenlunde den samme smag, hvis du er bare lidt Star Wars fan og var vild med Baldurs Gate så kig på KOTOR.


    Mvh Stubkier


    Ps kender du Gamespot.com?



  • Må tilslutte mig her, Knights Of The Old Republic spillene er simpelthen GENIALE! :hb:


    Ellers er der Mass Effect. En genial Space-RPG :)

  • Jeg har ingen interesse i Space-RPG'er. Jeg kan godt lide Star Wars på film, men så stopper det også dér. ;)


    Overlord har jeg prøvet på demo, det fangede IKKE min interesse! :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Jeg har ingen interesse i Space-RPG'er. Jeg kan godt lide Star Wars på film, men så stopper det også dér. ;)


    Overlord har jeg prøvet på demo, det fangede IKKE min interesse! :)


    Prøv lige at give dem en chance - space og fremtids RPG spil siger heller ikke mig noget. Men KOTOR er simpelthen genialt. Du kan få begge spil for ca 200kr, så der er jo ikke mange penge at give.


    Mvh Stubkier

  • Og så er Fallout 3 jo på vej. Kender ikke de tidligere Fallouts og er egentlig ikke så meget til den verden det forgår i, men det er de samme som har lavet Oblivion og det ser nu ganske fedt ud. Tjek det på gametrailers.com hvis du ikke kender spillet.

    WINDOWS 7 64
    CORSAIR SSD FORCE SERIES 3 120GB
    INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
    8GB CRUCIAL DDR3 BALLISTIX TACTICAL 1600MHZ
    GIGABYTE GEFORCE GTX 580 1536MB
    CORSAIR TX 750W
    XIGMATEK DARKNIGHT CPU KØLER
    AOC 24"

  • Mikkel, du skal prøve Fallout 1 og 2. De er fantastiske. 3'eren bliver garanteret også fed, men jeg tvivler på at det vil leve op til de forventninger jeg har, mht Fallout 1 og 2.
    De er i fremtiden, ikke space dog. Verden har ligget i atomkrig, og der er så de her vaultdvellers der bor i... vaults, under jorden. Du er en af dem, og kommer ud til denne verden hvor overlevelse er punkt nr. 1 på dagsordenen..


    Fallout 2 kan du gennemføre, hvis du er dygtig, uden at slå nogen ihjel, hvis det er det man vil.. Muligheden er der dog også, for at slå alle ihjel - Og alt indimellem disse 2 grøfter er muligt. Prøv det :)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Enig med hensyn til Fallout 1, 2 og 3 (når den kommer). De er virkelig gode.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Okay, så vil jeg muligvis overveje at tænke på at prøve at kigge lidt på Fallout-spillene. :))


    Men ellers vil jeg gerne høre nogle bud der ligger lidt nærmere de spil jeg "plejer" at kunne lide. :)

  • Du har vel også spillet Planescape - Torment ikke


    Det er jo også et Black isle/Bioware spil. Det er mindst ligeså fedt som BG1 eller 2, og det siger ikke så lidt. Det var rollespillens gylde år...

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().

  • det du siger er at vi mangler en ny deus ex .......oblivion var også meget fedt...hvorfor man aldrig lavede en multiplayer patch med det ved jeg ikke.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Du har vel også spillet Planescape - Torment ikke


    Det er jo også et Black isle/Bioware spil. Det er mindst ligeså fedt som BG1 eller 2, og det siger ikke så lidt. Det var rollespillens gylde år...


    Det er fra 1999, så det er altså alt for gammelt. ;)



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    det du siger er at vi mangler en ny deus ex .......oblivion var også meget fedt...hvorfor man aldrig lavede en multiplayer patch med det ved jeg ikke.


    Hvem var det til? Hvis det er til mig, så jeg er ikke ude efter noget nyt Deus. Kender det ikke, men kan se det også er et fremtidsspil, og den slags har ingen interesse hos mig.


    Det jeg søger skal være noget hen i stil med Dungeons & Dragons universet. :9xo


  • Jeg gennemspillede det for ca ½ år siden, og det var hvert et sekund værd.
    Du skulle virkelig give det en chance. Det er en unik oplevelse og det er D&D baseret :9xo

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus
    Måske Sacred ville være noget for dig?


    Det ser faktisk meget spændende ud. Underligt jeg ikke har stødt på det før...


    Kan se der er en 2'er på vej. Nogen der ved hvornår den udkommer til pc i DK?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Jeg gennemspillede det for ca ½ år siden, og det var hvert et sekund værd.
    Du skulle virkelig give det en chance. Det er en unik oplevelse og det er D&D baseret :9xo


    Du skal have tak for dit bud, men det er for gammelt for mig.


    Ellers ser det ud som lige det jeg søger.

  • Kan særdeles varmt anbefale Titan Quest + expansion....
    koster næsten ingenting mere og nogle virkelig gode spil....


    meget samme stil som diablo 2

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02