Gode nørd-film?

  • Jeg søger nogle gode science-fiction/computer film. Jeg synes der er langt i mellem dem. Jeg søger ikke rumfilm som Sunshine, Starwars, Star trek og lignende.


    Snarere noget i stil med X-files, Matrix og Anti-trust, og ikke så poppet som Men In Black og Blade.


    Kan godt være mit søgning er for snæver, men der må da være nogle gode film derude, der matcher disse kriterier?

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Hackers har jeg set, og den var ikke for god.. Den handler mere om punkere på motorcykler, der truer hinanden med pistoler og dyrker sex :D


    Men mange tak for forslagene. Pirates of Silicon Valley og Operation Takedown ser ret spændende ud, selv om de har fået halvdårlig rating på IMDB.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af [FDB] FifaFrazer
    Hackers har jeg set, og den var ikke for god.. Den handler mere om punkere på motorcykler, der truer hinanden med pistoler og dyrker sex :D


    Men mange tak for forslagene. Pirates of Silicon Valley og Operation Takedown ser ret spændende ud, selv om de har fået halvdårlig rating på IMDB.


    Nu det godt nok lang tid siden jeg har set Hackers, men motorcykler og pistoler er der sgu ikke meget af. Og desværre også for lidt sex, nu hvor Jolie er med :crazyeyes: .
    Kunne godt lyde som du forveksler den med noget andet.
    Hackers handler om.. Hackere.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Nu er det ved at være et godt stykke tid siden at jeg sidst så Hackers, men jeg husker den som en ganske udemærket film.
    Og for lige at tilføje det, så husker jeg heller ikke noget om motorcykler og pistoler.

  • Grandma's boy er utrolig sjov, og det er næsten kun nørder som er med i den.. Pisse sjov film, helt klart værd at se. :)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Man skal være virkelig meget nørd, for at finde Pirates of Silicon Valley særlig god.. Historien er da spændende, men filmen som en helhed er virkelig ringe.. Kan bestemt ikke anbefales herfra, medmindre du vil vide hvordan microsoft opstod..


    heh, den er da kult :)) - Om man kan li den eller ej, så er det da en film man skal se hvis man interessere sig for computere mv. .... syntes jeg. Især hvis man er født i nyere tid og tror at en mus og en GUI er en selvfølge.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus
    Nu er det ved at være et godt stykke tid siden at jeg sidst så Hackers, men jeg husker den som en ganske udemærket film.
    Og for lige at tilføje det, så husker jeg heller ikke noget om motorcykler og pistoler.


    Yeah ... " my BLT drive just went AWOL " :))


    men nær MC´ere og pistoler lyder mere som "Fuld Hammer" aka "Fixing The Shadow" aka "Beyong The Law" - som har intet med computere at gøre, men som stadig er en kanon film IMO :9xo


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Schultz
    Swordfish?


    Yes :9xo - den glemte jeg sgu lige :O


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Equilibrium? eller hvad den nu hed.... :))


    aka Cubic ... også en fed film. Men ikke lige så nørdet vel.

  • Alien & The Aliens
    Terminator 1 & 2
    Iron Man (godt nok ikke kommet ud endnu)
    The Prestige
    Stargate
    Tilbage Til Fremtiden
    The Abyss/Dybet


    Lige pt. ser jeg frem til Avatar og The Day the Earth Stood Still kommer i bio.



    Abetis - ja, den er pæn sjov :T


    Prøv evt. se trailer til Burn After Reading
    Den ser oss ud til blive sjov.



  • Nu søgte han jo også film alá Matrix ;)


    - og jo, den er da lidt nørdet... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Nu søgte han jo også film alá Matrix ;)


    - og jo, den er da lidt nørdet... :))


    bob bob ... Har den ikke mere tilfældet med Orwell´s "1984" ? ... sådan da :))


    btw det er OGSÅ en kult-film :9xo - for dem som nu ikke skulle kende den

  • Nu har jeg set Pirates of Silicon Valley, og jeg forstår hvorfor det er en kult film. Den var super fed efter min mening. Jeg fandt også en dokumentarfilm der handler om nøjagtigt det samme emner, men den tager så også 2½ time delt op i 3 afsnit. Den hedder "Triumph of the Nerds", og den kan altså godt blive lidt lang og kedelig, men det var Pirates of Silicon Valley i hvert fald ikke :hb:


    Det er fedt hvordan de får Steve Ballmer til at virke lige så træls som i virkeligheden :D Fedt med alt det garage-hacking der er i filmen. Nok også derfor jeg syntes Antitrust er en god film.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU