Nyt anlæg... hjælp til at vælge.


  • lige nøjagtigt...


    hvor mange af jer har været på diskotek og hørt det ligeså rent som et NAD/B&W anlæg i stuen der er optimeret på kryds og tværs???


    Diskoteker er til at hører HØJ musik med en bass der giver god massage til mellemgulvet... ikke ren lyd.

  • Ligr for at forsvare CV.. Mine dejlige CLSC 215 spiller ganske glimrende.
    De er ikke jordens beste højttalere til rolig og klassisk musik, men da har jeg så også et par B&W 604S3, men til film, da er CV superp!!..
    Der har endnu ikke været nogen forbi her for at se film, som er gået skuffet over lyden.


    -Og hvis man vil høre hård rock, eller techno, da er CV da også til at fortrække.


    Der er forskel på CV-højttalere.
    Eksempel..
    AL1000= meget larm
    CLSC = Meget larm, som lyder ganske okay..


    Den eneste grund til at jeg vil af med dem, er pga. de fylder som et ondt år, og ikke er jordens kønneste, i forhold til mine B&W'ere

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().


  • Dejlige højttalere.


    højttalere bliver jo lavet til forskellige formål, CV er ikke lavet til klassik og des ligende, men derimod til at blæse sokkerne af dig hvis du hører rock/techno, men det skal siges at CLSC/CLS faktisk er mere ren end F.eks. VE serien.


    ulempen, som du også nævner, er bare de fylder simpelthen så man tror det løgn


    Men har da fundet ud af at, placeres et stk. VE-12F relativt tæt op af en væg, bliver det en ok stol. bare husk en pude;) og ved lavere lydtryk er de også fine til at stille div. sager på;)


  • At man er fan af én ting, er ikke ensbetydende med at man SKAL købe det? Man kan vel godt vælge andet?


    Hvis du er DJ, så er det bare bulder-bas du skal have :) Men jeg ville godt nok foretrække separate højtalere til det. Nogle ordenligt bunde og toppe til DJ-sjov, og højtalere med ordenlig lyd til alt andet.


    CV kan levere et højt lydtryk - det er så også det eneste de er kendte for.
    Selvfølgelig betyder god lyd noget forskelligt for alle, og er du tilfreds med hvad CV kan levere, så er en ok mellemting.


    System 4 vil være et fint bud - det er aktive højtalere, så er du ihvertfald sikker på at der er mad nok til højtalerne. Håber at det er en klasse D forstærker der sidder i :)


  • Jeg vil altså vove at påstå, at uanset om du ser film eller hører musik, så lyder mine Dali Ikon højttalere bedre, end et sæt CVere. Bevares, CVerne kan spille højt til fest, men et par Dali Ikon 7 kan spille mere end rigelig højt til almindeligt brug - og til film er de både åbne og præcise, mens 12"eren i subben kan levere alt det bass, du kunne tænke dig under afvikling af film!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Jeg vil altså vove at påstå, at uanset om du ser film eller hører musik, så lyder mine Dali Ikon højttalere bedre, end et sæt CVere. Bevares, CVerne kan spille højt til fest, men et par Dali Ikon 7 kan spille mere end rigelig højt til almindeligt brug - og til film er de både åbne og præcise, mens 12"eren i subben kan levere alt det bass, du kunne tænke dig under afvikling af film!


    Ja men nu var det ikke biograf højtalere han søgte :pokey: :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Jeg vil altså vove at påstå, at uanset om du ser film eller hører musik, så lyder mine Dali Ikon højttalere bedre, end et sæt CVere. Bevares, CVerne kan spille højt til fest, men et par Dali Ikon 7 kan spille mere end rigelig højt til almindeligt brug - og til film er de både åbne og præcise, mens 12"eren i subben kan levere alt det bass, du kunne tænke dig under afvikling af film!


    Helt enig. CV'er spiller sikkert ok - det gør et bilka-anlæg også. Men vil man have ren lyd, så skal man ikke op i så store enheder.
    Det er ikke uden grund at high-end modeller ikke bruger så store enheder. Og dem hvor der er lidt størrelse - der kan du være sikker på at enheder koster mere end en hel CV højtaler gør.


    Mine Dali er i den billige ende (4k pr. højtaler, 2k for bag), men de spiller rent og godt - især sammen med min sub.

  • Jesus crist guys... er det ik lidt :offtopic:???


    jeg har jo ik skrevet at jeg skal have god lyd eller ej... jeg har skrevet jeg skal have lyd der kan ryste ting og sager.... i 400 - 500 kvm store rum... hvis en 12" Dali sub kan det, så jeg sku yderst imponeret, men tvivler saftsusmig meget.


    kan vi ik prøve at holde os til emnet så jeg kan få lidt hjælp, som egentligt var meningen...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Jeg vil altså vove at påstå, at uanset om du ser film eller hører musik, så lyder mine Dali Ikon højttalere bedre, end et sæt CVere. Bevares, CVerne kan spille højt til fest, men et par Dali Ikon 7 kan spille mere end rigelig højt til almindeligt brug - og til film er de både åbne og præcise, mens 12"eren i subben kan levere alt det bass, du kunne tænke dig under afvikling af film!


    så læs lige tråden igen... der står til Diskotek og hjemmebrug, eller diskotek alene.... hvis du stadig vover at påstå dine Dali'er lyder bedre der, så det sku da et fesent diskotek, eller hjernedødt mange højttalerer.


    tjaa, nu snakker vi jo ikke til hjemmebrug vel?


    kunne blive ved... det indlæg du kommer med her, kan jeg jo absolut bruge til INGENTING...


    der sidder du jo bare og favoritter Dali og CV fordi DU synes det er bedst... kan jeg ikke lige få øje på hvordan det kan hjælpe mig, er du sød at forklarer det!?


  • Det var mere et indlæg ifht. den OT diskussion, der var igang ;)..


    - Med hensyn til topic, ville jeg gøre mig overvejelser ifht. hvor tit du tager højttalerne med ud af huset. Hvis det er meget tit, ville jeg nok købe et par (billige) CVer til brug derhjemme, og er ordentlig professionelt anlæg til brug til festerne. Er det derimod ikke så tit, ville jeg nøjes med det "ordentlige" anlæg..


    - og på dette punkt ville jeg vælge et par aktive højttalere som fx fra FTB, tag evt. ned i butikken og hør om du kan få et godt tilbud på 4 stk. (de plejer at være villige til at prutte lidt om prisen på ikke-tilbuds-ting :P)..


    Og til sidst en mixer efter behov - her tør jeg dog ikke komme med forslag, med mindre du uddyber, hvilke behov du har på dette punkt :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Prøv en Eton 12" eller Scan Speak 26W Alu, så er der skrald på - hvis du altså har lidt flair for selvbyg - så er der meget lyd at hente og mange penge at spare. (Er selv igang med at lave et par nye højttalere).


    Godt nok er lyd en smagssag, men der er så meget andet der flytter mere luft end CV.

  • Synes stadig ikke diskotek og privat brug hænger særlig godt sammen. Men skal det endelig være, så vælg system 4 med aktive højtalere. Så er det bare strøm og signal. Ellers kan det hurtigt blive dyrt hvis du skal have ordenlige kabler til et par store fronthøjtalere.



    Bukke -> Problemet med CV som jeg ser det, er at de ganske rigtigt kan flytte luft - men der er ikke særlig meget kontrol over det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k


    ENIG! Dog laver CV nogen gode bas-enheder som sagtens kan gå i spil med et B&W setup hvis man vil have den ekstra dybte.


    B&W Ville helt klart være mit valg, eller dalli der for man en hel del for pengene.


    Forstår ikke folk der køber B&W syntes ikke lyden retfærdiggøre prisen...


    Angående topic syntes jeg at CV er et udemærket bud, når han skal bruge det til det han nu engang skriver...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Svan


    Forstår ikke folk der køber B&W syntes ikke lyden retfærdiggøre prisen...


    Angående topic syntes jeg at CV er et udemærket bud, når han skal bruge det til det han nu engang skriver...


    Hvorfor dog ikke det? Deres mellemklasse er da ikke specielt dyr, og deres topklasse 800D/803D har vundet flere priser for deres lyd, jeg mener da bestemt man får meget for pengene.


    Muligt man får en smule mere lyd for pengene med DALI men de har også en helt anden lyd, og designet er ikke nær så flot (smagssag)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k


    Hvorfor dog ikke det? Deres mellemklasse er da ikke specielt dyr, og deres topklasse 800D/803D har vundet flere priser for deres lyd, jeg mener da bestemt man får meget for pengene.


    Muligt man får en smule mere lyd for pengene med DALI men de har også en helt anden lyd, og designet er ikke nær så flot (smagssag)


    I det hele taget så hvis man hører musik eller ser film så ville jeg bevæge mig over i noget andet...


    Har selv Vienna højtalere og hører en del musik, nu er lyd subjektivt, men der er så meget udover Hifiklubbens sortiment...


    Sry for OT skal ikke komme mere for min side jeg har oprettet en tråd hvor vi kan diskutere udenom denne tråd....


    http://tweak.dk/forum/thread.php?threadid=102521&sid=

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Bukke -> Problemet med CV som jeg ser det, er at de ganske rigtigt kan flytte luft - men der er ikke særlig meget kontrol over det.


    Synes ikke der er meget gang i CV længere - nogle af de gamle modeller var der godt med skrald i, men det er kun blevet dårligere med årene imo. Og ja, vil give dig ret i at det er begrænset hvor fin lyd der kommer ud af CV, men det går deres målgruppe nok heller ikke efter.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Jeg vil altså vove at påstå, at uanset om du ser film eller hører musik, så lyder mine Dali Ikon højttalere bedre, end et sæt CVere. Bevares, CVerne kan spille højt til fest, men et par Dali Ikon 7 kan spille mere end rigelig højt til almindeligt brug - og til film er de både åbne og præcise, mens 12"eren i subben kan levere alt det bass, du kunne tænke dig under afvikling af film!


    Sry for OT :(


    Men ville lige høre Dare_Devil: Hvor gode/bedre er Ikon 7, i forhold til Ikon 6? Hvis du da har hørt Ikon 6..

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis


    Sry for OT :(


    Men ville lige høre Dare_Devil: Hvor gode/bedre er Ikon 7, i forhold til Ikon 6? Hvis du da har hørt Ikon 6..


    Har også hørt Ikon 6 ;)..


    I surroundsammenhæng ville jeg være Ikon 6, da jeg her ikke kan høre forskel på Ikon 6 og 7, når der også er en subwoofer til stede. Derimod syntes jeg, at man godt kan høre, at der er mere power i bunden hos Ikon 7 ved afvikling af stereo, hvor der ikke er nogen subwoofer til rådighed :)..


    Jeg har selv valgt Ikon 7, således at jeg både kan bruge dem alene til stereo - hvor de kan spille både højt og rent - og i mit surroundsetup sammen med subwoofer og de andre højttalere :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]


  • Hmmm okay.. Dengang jeg købte mit anlæg, købte jeg Ikon 6, pga. at hvis jeg valgte 7'eren, så blev det en del dyrere, da de i sig selv er dyrere, men du også skal have lidt mere kraft end hvad en NAD C372 kan levere ( Det var det jeg fik at vide, inde i Hifiklubben).. Og så pga, at de har vundet rigtig mange priser, hvor du ikke finder noget der spiller lige så godt, til prisen..


    Men også fordi, at jeg nok på et tidspunkt skal lave en hjemmebiograf, så ville jeg så købe "sættet" til Ikon 6 hvis man kan sige det, da det spiller helt uovertruffen godt :9xo


    Men det kommer vel også an på rummet de skal spille i.. Ikon 7 blev lige en tand for stor, til mit 14-15 km2 store værelse, syntes sku Ikon 6 passede bedre ind ;)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-