Findes denne "Bot"

  • Ok - Jeg vil hermed godt undskylde over for jer alle at jeg skrev som jeg gjorde. Især med min rolle som admin er det særdeles upassende at formulere sig på den måde.


    Når det så er sagt, så har vi på Tweak en streng politik imod tilsvining af andre brugere samt Tweak-crewet, og når det overtrædes får det altså konsekvenser, og det fik det så for bublegum i denne omgang. Lige så vel som det ville få for alle andre, stor som lille, ny som gammel, crew-medlem som ikke-crew-medlem.


    Og så vil jeg lade dette være det sidste ord i den sag - lad os komme videre i debatten. ;)



    Quote

    Oprindeligt indlæg af ANDROiD
    Er du sikker på at du ved det? Kan også være du bare ikke kan finde ud af at formulere dig. Vikarbureauer ansætter jo ikke for firmaer, det er rekrutterings firmaer der gør det.
    Man er ansat hos et vikarbureau og bliver udlejet af dem til et firma der har brug for det.


    Nej ikke alle mennesker kan finde ud af at være præsentable.. Stram lige op med den der generalisering.


    Du skal nok også lige have i tankerne, at chefen formentlig heller ikke var på arbejde når den unge ansvarsløse person med tømmermænd var på arbejde en lørdag. For så var han formentlig blevet sendt hjem. Ellers har din chef nok bare været komplet idiot. Desuden, bare fordi supermarkederne ikke kræver at man har gået på HHX etc., så bliver man alligevel spurgt om mere, end om man har noget tøj der gerne må blive lidt snavset og om man har gået i folkeskole.


    Gider ikke at diskutere dette mere med dig, for det kommer ingen vegne - Jeg har min mening og du har din. Færdig. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bukke^


    Jamen er det ikke rigtigt ?


    Jeg er i hvertfald enig (et stykke hen ad vejen). Der er mange der nasser på samfundet, og de er på mange måder uden for pædagogisk rækkevidde. Jeg er bange for at de nok stadig skal finde smuthuller for at slippe for arbejde.


    Men så er der altså også nogle der uden skyld er arbejdsløse, enten fordi de bor i egne hvor det trods alt er svært at finde arbejde, store fyringsrunder i et firma osv. Og så er der alle dem der er i overførsel fra et job til et andet. De tæller også med i statistikken.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Og så er der alle dem der er i overførsel fra et job til et andet. De tæller også med i statistikken.


    Nu du lige skrev det, så minder det mig om, at reglen om de 4 ugentlige ansøgninger også gælder for de folk der venter på at starte på nyt job, eller som går på barsel indenfor kort tid - der kan man virkelig tale om spild af tid :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Men jeg er helt enig i, at arbejdsløse selvfølgelig skal gøre hvad de kan for at komme i arbejde, og man nok ikke skal være kræsen i første omgang da det er nemmere at få et nyt arbejde når man allerede er i arbejde, men derfor kan man jo godt behandle folk med bare en smule respekt.


    Der er ingen tvivl om, at man ikke skal være for kræsen første omgang, men der er også nogle jobfunktioner hvor man meget hurtigt mister "værdi" hvis man bruger for meget tid på "skrammel-jobs". Hvis man skal tage et job der bare er en smule interessant og samtidigt skal have en hverdag/familie til at fungere - så er der ikke meget tid til research/jobsøgning.


    Det er da klart at folk skal lette røven. Hvis man vil blive boende der hvor man er, må man være en del mere fleksibel mht. hvilke jobs man søger. Ellers må man søge i et bredere geografisk område!


    Hvis jeg skal have nogle forhåbninger om at finde et relevant job, kommer det til at tage meget tid at lave jobsøgning, og jeg har ikke råd til at gå uden relevant arbejde særligt længe, for ikke at sakke bag ud med udviklingen - derfor vil jeg da absolut ikke tage hvad som helst, da jeg mener at min tid (og samfundets penge) er bedre tjent med at jeg søger relevant arbejde fuld tid, end at jag tager 37 timer i et supermarked og søger på nedsat tid. Det er sku for dyrt for samfuldet af have folk med lange (og dyre) uddannelser il at passe kassen....


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Nu du lige skrev det, så minder det mig om, at reglen om de 4 ugentlige ansøgninger også gælder for de folk der venter på at starte på nyt job, eller som går på barsel indenfor kort tid - der kan man virkelig tale om spild af tid :crazyeyes:


    Ja, det er jeg så også enig i. Der burde være noget mere fleksibilitet, men det er nok for at lave en så enkel regel som mulig uden en masse undtagelser som så igen kan udnyttes.


    For at være ærlig ville jeg i sådan en situation skrive noget ala:
    Jeg søger job for det skal jeg ifølge lovgivningen, men da jeg allerede har et job som jeg overtager per XX.XX.XXXX er jeg ikke interesseret i ansættelse.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    For at være ærlig ville jeg i sådan en situation skrive noget ala:
    Jeg søger job for det skal jeg ifølge lovgivningen, men da jeg allerede har et job som jeg overtager per XX.XX.XXXX er jeg ikke interesseret i ansættelse.


    Det var fremme i nyhederne på et tidspunkt, at en kvinde havde skrevet hun snart skulle på barsel, men det måtte hun ikke :boxed:


    Selvfølgelig skal der regler til på området i stedet for bare at lade folk gå og modtage kontanthjælp uden at yde noget tilbage, men det går forhåbentlig også op for Claus Hjort Frederiksen, at det måske ikke er den helt perfekte løsning vi har nu. Der er en masse der kommer i klemme i systemet, og det er bestemt ikke meningen.


    Så en evt. ændring til, at man skal søge de relevante jobs der er, hvadenten det så er 2 eller 10, ville i mine øjne give langt mere mening, og så kunne man måske også samtidig se på rimeligheden i at jagte matchgruppe 4 og 5 som de hedder i stedet for at finde en løsning på deres problemer som måske ikke lige har noget med et job at gøre.


    Her i området er de dog begyndt på at sende folk afsted for at dyrke motion, og det har de ret gode erfaringer med. Dem der er en del af det program har i hvert fald udtalt sig positivt til pressen om, at det giver dem en helt anden lyst til at stå op om morgenen og komme videre.

  • Sjovt at en spørgsmål kan udvikle sig til sådan en debat :) .. Men vil da lige "bidrage" med lidt erfaring med jobansøgning.




    Har selv lige gået uden arbejde næsten to uger fordi jeg valgte at stoppe på min daværende arbejde, jeg skal starte på studie til august og skulle derfor bare have et job med så høj en timeløn så mulig, med så mange timer om ugen som muligt. Men det faktisk svære at få job end man lige går og regner med - i løbet af de to uger var jeg til 6 job samtaler, hvilket jeg syntes er ret godt gået når jeg ikke begyndte at søge job lidt inde i den første uge af min arbejdsløsheds periode :D ud af de 6 samtaler fik jeg intet arbejde, det var bl.a som postbud, lagermedarbejder og chauffør. Har et udmærket cv og samtalen var god, fik afvide fra alle 6 firmaer at jobsamtalen var god, dog ville de ikke tage mig ind pga min alder (18 år) og den grund at jeg skal på skolebænken igen til august. Hvilket er 100% fair nok. Hvis man vil have et job fra dag til dag, gå ned til et vikarbureau og sig du gerne vil tage fat. Det gjorde jeg, samtalen var ikke engang arrengeret, og jeg endte ud med at skulle arbejde nattevagt samme aften + en firmabil. Der fandens mangel på folk p.t. så det gælder om at tage initiativ og spørge og ikke bare sidde hjemme og sende ansøgninger. Har tit prøvet og sende en ansøgning ud, hvorpå man får et automatisk svar på mail og hører aldrig mere. Men alle de gange jeg har ringet direkte til firmaet har jeg fået en aftale i hus.


    my 50 cents :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Der er en masse der kommer i klemme i systemet, og det er bestemt ikke meningen.


    Så en evt. ændring til, at man skal søge de relevante jobs der er, hvadenten det så er 2 eller 10, ville i mine øjne give langt mere mening, og så kunne man måske også samtidig se på rimeligheden i at jagte matchgruppe 4 og 5 som de hedder i stedet for at finde en løsning på deres problemer som måske ikke lige har noget med et job at gøre.


    Her i området er de dog begyndt på at sende folk afsted for at dyrke motion, og det har de ret gode erfaringer med. Dem der er en del af det program har i hvert fald udtalt sig positivt til pressen om, at det giver dem en helt anden lyst til at stå op om morgenen og komme videre.


    Uanset hvilken mulighed politikerne valgte er der nogle der kommer i klemme. Sådan er det. Politik er i stort omfang kompromis. Jeg synes faktisk at det er en god regel i store træk. Den er enkel og rimelig overkommelig (husk på man har hele ugen). Det kan selvfølgelig være at den om noget tid viser sig at være ubrugelig, men så må man jo forsøge at ændre den eller finde bedre forslag.
    Dog kunne man måske ønske sig lidt mere fleksibilitet.


    Laver man en ændring til at man kun behøver søge relevante jobs så er det også et problem. At definere relevante jobs er utrolig svært.


    Det var egentlig en god ide det med motionen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af polle
    Ja, og ellers kan de samle papir ind på vores strande - ikk ;)
    Det er altid nemt at bonge de svage.


    Man er altså ikke per definition svag hvis man er arbejdsløs. De såkaldte svage hører til i andre grupper som førtidspension, sygedagpenge o.lign. De tæller ikke med som arbejdsløse. At der så nok er nogle der er placeret forkert er så selvfølgelig noget skidt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Man er altså ikke per definition svag hvis man er arbejdsløs. De såkaldte svage hører til i andre grupper som førtidspension, sygedagpenge o.lign. De tæller ikke med som arbejdsløse. At der så nok er nogle der er placeret forkert er så selvfølgelig noget skidt.


    Anders


    Rent faktisk står de som arbejdsløse, men ikke aktive arbejdsløse. Stor forskel ;)
    Mange er som du selv omtaler placeret forkert, men der er en grund til de er der. Det være sig fysisk og physisk, og "greb" man ind tidligere, så kunne en stor del få en bedre tilværelse.


    At man som arbejdsløs selvfølgelig i langt de fleste tilfælde vil være interesseret i at forbedre sin arbejdssitiuation er soleklart, men at "tvinge" folk til at sende 4 ansøgninger pr. uge, er efter min mening at drive klapjagt på folk, som i forvejen har det svært pga arbejdsløsheden.


    Noget nok også lige bør huske på er, at på trods af arbejdsløsheden falder, så skyldes en stor del af dette, at man ikke tæller som arbejdsløs under f. eks aktivering, kurser osv, så tallet er sgu ikke oprigtigt.


    Hvad angår Klaus Hjort, så skulle han en tur gennem en vridemaskine. Magen til kompetens amøbe skal man lede længe efter.

  • Jeg synes det er helt fair at man som arbejdsløs skal sende 4 ansøgninger pr uge.


    I Danmark har vi jo et fremragende velfærdssystem der sørger for at selv om man ikke har et arbejde får man penge alligevel. Med sådan et system vil det selvfølgelig være nogle samvittighedsløse samfundsnassere som udnytter det, jeg siger ikke det er generelt, men det er nu engang sådan det er. Derfor er man nødt til at gøre et eller andet for at sikre at der blot er en lille mulighed for at de kommer i arbejde, og det kan jo så ikke rigtig ende ud i andet end en løsning, der rammer alle arbejdsløse.


    Nu ved jeg godt jeg er en ung og frisk, men at finde arbejde har for mig aldrig været et problem. Efter gymnasiet flyttede jeg til Esbjerg med kæresten, og havde i sinde at arbejde et års tid. Vikarbureauet sikrede mig i starten forskellige en-dags jobs hvilket self var lidt "træls", derefter en uge som vare opfylder for royal unibrew, og så endelig godt en måned på et reservedels lager for catepillar (pon cat). Så var jeg selv igang lidt og fik arbejde i bilka i juleperioden, det udviklede sig så til at jeg efter juleperioden blev område ansvarlig, det holdt så indtil jeg startede på mit studie et halvt år senere. Både hos royal unibrew, og pon cat, blev jeg tilbudt en fast stilling, møder af og til en fra royal unibrew som stadig tilbyder mig det job...


    Gennem de sidste par måneder har jeg sådan løst tjekket jobsiderne for et andet job end det jeg har i Bilka, og her for et par uger siden fandt jeg så, godtnok på anden vis, et job som jeg regner med at starte med i næste uge.


    Dagens Danmark længes efter arbejdskraft i alle forskellige former, alle kan lave et eller andet, og der er med garanti en arbejdsplads der kan bruge det til et eller andet, kan godt være det er svært at finde, men så må man klø på og holde modet oppe. Hop ind til et vikar bureau, fortæl dem hvad du kan / ikke kan og lad dem hjælpe med at finde noget, bonus: god timeløn som vikar, mulighed for fastansættelse!



  • lige med hensyn til den politik du snakker om... du vælger først at være provokerende og så svarer han dig igen og vupti og så fik det konsekvenser for bublegum, hold da op man, du udnytter sgu da din position som admin.. vil du nu også smide mig ud af forrummet? nu da jeg også har svaret dig igen?

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind
    lige med hensyn til den politik du snakker om... du vælger først at være provokerende og så svarer han dig igen og vupti og så fik det konsekvenser for bublegum, hold da op man, du udnytter sgu da din position som admin.. vil du nu også smide mig ud af forrummet? nu da jeg også har svaret dig igen?


    Er der nogen grund til ikke at tage det her over en PM? Trådene er blevet reddet ud med Bublegum, og jeg ser ingen grund til at fortsætte i det her spor - han er, som du kan se her i tråden, desuden heller ikke udelukket ;)


    Vi laver alle fejl engang imellem, og man kan også som moderator komme til at tage en forkert beslutning, men det er jo ikke fordi Mikkel slet ikke er klar over, at hans udtalelse ikke var den mest heldige. Han har desuden beklaget sin udtalelse offentligt, og det er langt mere end mange andre ville have valgt at gøre, så lad os nu komme videre i teksten ;)


    Hvis der er nogen der har problemer med hvad de enkelte moderators gør, så ta' den op med dem via PM. Er det ikke nok, så er det mig I skal have fat i, men under alle omstændigheder, så skal vi alle naturligvis holde en ordentlig tone overfor hinanden.


    Og så mener vi det faktisk når vi skriver, at det er bedst at lade tråden fortsætte med sit oprindelige emne ;)