Indlæg af ||TheiZ||

    Quote

    Oprindeligt indlæg af |Henrik|
    Ja der er ikke meget nyskabelse i D60.


    Jeg venter spændt på om ikke Nikon kommer med et D90, som måske bliver mit næste kamera eller D300 eller Canon 40D. :)


    Jeg er kommet så langt i fotograferingen synes jeg, at jeg er ved at mangle noget bedre end mit ellers så gode D40.


    Ja det var da en lille skuffelse deres første SLR til denne PMA...


    Og som du siger går jeg også og håber på en "lillebror" til D300 sådan som D80 har fungeret som lillebror til D200. Føler nemlig også jeg er ved at vokse fra mit gamle D50.


    Med hensyn til objektiver er det da dejligt og se lidt nyt, men som what siger ikke noget specielt bortset fra den nye PC-E linse

    Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Kan nu fint have mine hænder på deres kameraer.


    Går især fint med 1dsm3 og 5D, men 20D var også helt fjong.


    Nå nej nej altså på de "store" modeller tror jeg heller ikke der er nogen problemer, det er mere de lidt mere jordnære modeller som 350 - 400D jeg mener, men det er nok fordi jeg er vandt til nikons modeller som er noget stører i det.

    Umidelbart nogle rigtig fede specs må jeg sige, og en fin pris.
    Jeg håber også canon har tænkt lidt mere på ergonomien i denne model da jeg altid syntes canon har været lidt "krampagtig" for os med lidt stører hænder.


    Og ja bliver rigtig spænende og se Nikons modspil :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Det syntes jeg jo er noget fis at sige. Jeg er hudløs ærlig og eneste grund til jeg siger det er at det kunne være en fordel for ham at lave hans billede om til 800x600 og vise de direkte i tråden. Folk er generelt dovne på nettet og det har ikke så meget med 2-3 sekunder at gøre. Fakta er bare at hvis billedet ikke er direkte i tråden bliver det ikke set så meget og derfor er chancen for kommentarer mindre.


    Jeg kan fint følge gerne at ville vise i højere opløsning, men det er bare ikke den bedste løsning hvis man vil have kommentarer på sit billede. Der er intet ondt i det jeg skriver, det er kun for at hjælpe.


    Jeg syntes bare det var en ret arrogant måde og "hjælpe" på men kan selvfølgelig være det bare er mig.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Kald mig doven men jeg trykker ikke på de links og derfor kan jeg heller ikke smide kommentar på billedet. Tror ikke jeg er den eneste der har det på den måde...


    Det er jo altså ikke altid man syntes de, undskyld jeg siger det, sølle 800*600 man må vise i forumet er sit billede værdigt.
    Specielt hvis Henrik her har stået og arbejdet længe med sit setup samt efterbehandling og er stolt af sit arbejde, så sys jeg ærlig talt ikke man kan være bekendt og fyre sådan en comment der, herre gud er de 2-3 sek det tager og loade det billede så værdifulde ?

    Mange tak for jeres comments :D
    Og ja som Henrik har spottet så er billed 2 og 4 taget med ret langsom lukker for at få en udtværet effekt, jeg tænkte at nu havde vi set så meget med hurtigt lukker og vand, så nu ville jeg prøve det stik modsatte og må indrømme jeg sys det er en rigtig fed effekt man får ;)

    Hey tweakers


    Så blev der lige taget lidt billeder igen idag, da vi for første gang i lang tid havde lidt solskin.
    Var så ude og eksperimentere lidt med en ide jeg havde fået - her er resultatet ;)


    [Blocked Image: http://img443.imageshack.us/img443/9974/dsc7115dj8.jpg]


    [Blocked Image: http://img443.imageshack.us/img443/7231/dsc7072fi2.jpg]


    [Blocked Image: http://img443.imageshack.us/img443/6686/dsc7090tj0.jpg]


    [Blocked Image: http://img443.imageshack.us/img443/7520/dsc7018yv0.jpg]

    Hmm det var selvfølgelig en mulighed, men er ikke skide god til at lave hjemmeside hehe, og det skulle nok heller ikke være så seriøst.
    Bare et godt site hvor man kunne smide sine pics op så familie og venner kunne se dem og sådan.

    Jeg leder efter et godt online galleri hvor jeg kan uploade nogen af mine skud.
    Det skal være gratis og det skal være en god gennemført side.
    Den eneste jeg umidelbart lige kender er DevianART men ville lige høre jer ad om der var andre gode i samme stil ?


    På forhånd tak ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Hvis jeg må hijacke din tråd lidt,
    Nogen der har et godt råd til mig om eksponeringen af musvågen.
    Jeg har læst at det er bedre at undereksponere en smule end det er at overeksponere, men syntes bare at musvåge billedet blev alt for mørkt selv uden eksponerings korrektion, og så brugte jeg centervægtet måling, ville partiel have været bedre?


    Eller skal jeg bare acceptere at det er svært at få den rette eksponering af ting i modlys og med en meget lys baggrund i forhold til motivet?


    Det går nok ;)


    Bukke^, Kan rigtig godt lide den måde svanen har fået et "guddommeligt" glow hehe :D

    Mikkel, De er taget ved Mariager. Lidt svært og forklare hvor sådan præcist med mindre du er kendt i området ? :)


    celfa, Det er flot som du har fået lidt mere skarphed på fuglen, men er der ikke et eller andet galt med vandet lige under den ?... virker meget uskarpt i forhold til mit billede.


    Ellers mange tak for kritik og sjove comments i andre ;)