Indlæg af ||TheiZ||

    Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Ikke så meget andet, men det er så sandelig også mere end rigeligt.


    Jah så vil jeg da også mene at Nikon har noget i den klasse, og med hensyn til mega pixel - er hele det der mega pixel kapløb ikke en omgang fis / gammelt salgs argument? altså om du har 12.3 eller 21 kan da være lidt lige meget så længe optikken er i top.
    Kan forstå studiekamerae måske skulle have mange mega pixel til de kæmpe print som der somregl kommer ud af studio fotografering, men ved ikke helt om jeg vil kalde hverken 1ds mark3 eller D3 for studio kameraer?.


    Det vil jeg da godt lige have uddybet lidt ?
    Hva har 1Ds mark3 (foruden 21 mega pixel) som Nikon D3 ikke har ?


    Kunne ikke være mere enig.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af |Henrik|


    Tak for kritik, hvad mener du med Knivskarp hehe. ? :)


    Bare at det er ved at være et kendetegn for dig at dine billeder er flotte skarpe :) var positivt ment

    Tunfisk
    Jeg kan faktisk rigtig godt lide billedet, den måde du har fanget vandråberne på, og at det er dejligt skarpt. Eneste minus er det er en smule udbrændt der hvor solen står på. Når det er sagt må jeg desvære give de andre ret i at jeg ikke kan se hva det har med forår at gøre.


    Malk
    Jeg syntes det er rigtig flot at du overhoved har kunne fange den lille "leg" der!
    Dog kan man godt se det er croppet til grænsen, men rigtig flot fanget. :9xo


    |Henrik|
    Ja som altid knivskarp hehe, og flotte farver - dejligt billede:).


    Lahnet
    Et flot blomsterbilled med nogle flotte farver, dog syntes jeg du skulle have brugt en lidt mindre blænde, og have fået lidt mere dybdeskarphed på.



    For lige til sidst at "forsvare" mit bidrag lidt, så er jeg godt klar over det ikke er så teknisk flot, og ja det virker en smule rodet i bunden. Billedet blev taget ud af et vindue da sneen pludselig væltede ned, og jeg regnede ikke med at få brug for det, men besluttede mig for at give det et go for symbolikens skyld.


    Men ellers mange tak for comments anyways! :)

    Jeg ved der også er mange elektrisk guitar spillere som har samme problem hvis deres guitar ikke er ordenligt afskærmet, men har aldrig hørt om andet end det :D


    Hvis jeg ligger min fjernsyns remote på strengene af min elektriske guitar og trykke på en knap kan guitaren også opfange støjen fra IR dioden som man så kan høre som en rytmisk støj i forstærkeren, ret sygt egentlig :P

    Sorry.
    Jeg har selv fundet ud af det nu, lukker tråden.


    EDIT:


    Oven på et par opfordringer åbner jeg tråden igen og kommer med min løsning på problemet ;)


    Jeg kiggede for det første denne guide igennem: http://www.dphotojournal.com/w…copyright-with-photoshop/


    Derefter brugte jeg action værktøjet på samme måde, jeg lavede bare nogen andre ting imens PS "optog" hvad jeg lavede.


    Jeg startede med at åbne et af billederne ud af dem alle, så fandt jeg action toolet, lavede en ny action og den gik så igang med at optage.
    Så lavede jeg mine ændringer, så som at skrive copyright i hjørnet, sætte skygge på skriften og skrive copyright ind i exif data'en, og så gemme billedet, og lukke det, og så stoppede jeg "optagelsen".
    Så gik jeg ind i selve batch menu'en i PS og valgte den batch jeg lige havde optaget, og så den mappe med alle billederne i, og krydsede "override open dialog" af.
    Så kørte den ellers bare hele skidtet igennem som den første jeg selv havde lavet og wubti finito :clap:


    Det skal dog siges at det kun virker på billeder af samme dimension. Med andre ord, hvis du har både horisontale og vertikale billeder må du lige sortere dem og lave en batch for hver af dem.

    Hey tweak.


    Jeg står med et par hundrede billeder som jeg gerne vil have sat et Copyright stamp på nede i hjørnet.
    Hvordan gøres dette nemmest ?
    Kan man lave en Batch i PS eller er der noget freeware der kan klare det problem så jeg ikke skal sidde manuelt og skrive det på hvert billede ?

    Jeg kom lige i tanke om et spørgsmål.
    Må man godt bare sætte pol filteret uden på sit UV filter? jeg ved godt det kan give nogle problemer med vignetting men ud over det ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Carlsen
    Jeg har et Hoya pol filter som jeg er længe tilfreds med. Har dog aldrig haft andre mærker, så har ikke umiddelbart noget at sammenligne med.
    Så længe det er noget du vil eksperimentere og have det sjovt med, så synes jeg egentlig bare du skal gå efter en billig løsning.
    Hvis du en dag vil have noget mere seriøst, så indebærer det højest sansynligt også et mere lysstærkt objektiv og dermed en større diameter i frontgevindet, og så skal du ud og handle nyt filter alligevel. Hvis polfilteret så også er noget du arbejde videre med, så gå efter et dyrere et af slagsen til den tid.


    Jamen det lyder umiddelbart slet ikke dumt det der :D
    så tror jeg bare at jeg går efter Hoya'en :)

    hmm ja okay.
    Er der ikke nogen her inde der har erfaring med Hoya pol filtre ?
    Jeg gider nemlig ikke spendere de ekstra penge på et Hama hvis Hoya'en er ligeså god.

    Hey tweak!


    Jeg går og leder efter et nyt polfilter til min 18-200mm vr nikkor.
    Jeg kommer nok ikke til at bruge det sindsygt meget, men jeg vil gerne have det til solskins dagene som der forhåbentligt bliver lidt flere af snart.
    Jeg ved godt at inden for polfilter genren der hænger pris sammen med kvalitet, men siden det ikke er noget jeg kommer til at bruge meget har jeg fundet et par "standart" filtre, men jeg ville lige høre jer ad hvilket i ville vælge?


    Første forslag, et std Hoya POL filter:
    http://mpixfoto.dk/product.asp?product=17305&sub=35&page=1


    Andet forslag, et std Hama POL filter:
    http://mpixfoto.dk/product.asp?product=11903&sub=35&page=1


    Jeg hænger nok selv mest til Hoya'et da jeg har en ide om Hoya gennerelt laver gode filtre, og Hama måske knap så gode, men ret mig hvis jeg tager fejl :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Det kan godt være at det er gammelt, men der er sku stadigt en andel fornemmelse af at have brugt timer i et mørkekammer end foran PC'en med PS.


    Jeg må også indrømme at S/H har jeg stadigt rigtigt svært ved at ramme så lækkert i PS som med den gammeldags metode!


    /ask - der har brugt en del tid med et AE1


    Jeg har aldrig prøvet at gøre det på den "goe gammeldags metode" men jeg kan sagtens forestille mig hvordan det kan virke lidt tamt og side med PS i stedet.


    Og ellers tak for comments :)

    Jeg har for ikke så lang tid siden købt et Velbon Sherpa 600R.
    Dejligt stativ med en okay kvalitets følelse. Det er lavet i aluminium og der følger et Pan-head med quicklock med. Det kan tage 4kg grej og blive en 160cm højt så hvidt jeg kan huske. Der følger forøvrigt en dejlig taske med til det, så det er lige til og svinge over skulderen :D
    Her hjemme koster det omkring 850, men tag et kig på de tyske sites, fik mit til 600 der nede :9xo