Indlæg af ThomasB84

    Måske jeg vil prøve at overclocke lidt. Men er begynder. Så tænkte på, om der er gode programmer, som ikke er for indviklede, og som selv kan give et bud på, hvilken overclock som er bedst for systemet. Her tænker jeg på overclockingprogrammer til ram, cpu, bundkort og grafikkort osv. Eller er der programmer, som kan det hele?

    Kan det egentlig svare sig at have 16GB og 24GB ram i sin computer? Hvad kan man lave på den, for at få mest udnyttelse af alle de ram?

    Hvad synes I om bundkortet? Kan se, at der er nogen modeller, som er noget større og dyre end det, jeg har. Men hvordan klare mit sig?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af petern
    Den skal nok holde et stykke tid. Syntes generelt at producenterne af spil også tager hensyn til at tingene skal køre godt selvom grafikkortet måske ikke er det nyeste.


    Gem de sparede penge på ram til et bedre grafikkort og måske du er heldig at du så til den tid kan købe et brugt som er bedre en det du har nu ;-) sådan har jeg sparet rigtig mange penge og det betyder at jeg næsten altid har haft en ret ok maskine til en billig penge som kan bruges til de nyeste spil.


    --
    Peter
    MINIWEBHOTEL.DK


    Ja, det var en mulighed :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    En skal nok have power noget tid endnu. Og bliver den pludselig lidt sløv, kunne du genoverveje det med oc og udnytte det ocean af spillerum den cpu har ;)


    Kan bare ikke finde ud af at overclocke en cpu. Kun hvis der er nogen meget lette programmer, som kan gøre det meste af arbejdet :)

    Så har jeg fået min nye computer. Fik følgende:


    Inter-tech kabinet starter1, BL. 500W
    Energon Silent 750W 120mm PSU
    ASUS P7P55D LE LGA1156
    Intel Core i7-870 4*2.93G-HT 8MB 4.8GT/s
    DDR3 Ram 8GB 1333Mhz
    Geforce GTX470 1280MB PCI-E
    Lite-on 24xDVD-RW m/stf sort SATA
    Hitachi/Maxtor 1TB 7200RPM 32MBSATA
    Casecooler 92 Arctic (to stk.)


    Den skal ikke bruges til overclock. Måske vil jeg prøve at skrue lidt op for grafikkortet, men ellers ikke noget. Prøvede at køre FarCry 2, og det kunne den køre på det højeste. Men så det var fra 2008, så det er jo ikke nyt mere. Men den virker meget god. Den er i hvert fald meget bedre end min gamle pc. Hvad synes I om den? Er det bundkort okay? Og hvad med de andre dele? Kan den godt holde i et stykke tid?

    Har lige fået ny computer. Har bare standard kølere i computeren. Min forhandler sagde det ikke var nødvendigt med mere, hvis jeg ikke skulle overclocke. Jeg skal heller ikke overclocke noget vildt. Men vil gerne bruge det program, som hedder afterburner, og gøre mit grafikkort lidt hurtigere. Har et GTX470. Tror I godt, computeren kan klare den ekstra varme. Skal ikke overclocke professor eller ram eller noget. Har 2 stk. Casecooler 92mm Arctic og en Energon Silent 750W 120MM PSU.

    Ja. Men den må helst ikke være dyrere. Den bliver jo nok dyrere hvis der skal være højere opløsning. Eller har I alternativer?

    Slet ingen som vil give et svar? Ham fra Shg.dk siger at P2770H er bedst, hvis jeg ikke skal se tv på den. Hvilken en af disse to ville I tage, hvis det kun var til spil

    Så enten skal jeg vælge Samsung SyncMaster 27" P2/70HD Eller Samsung SyncMaster P2770H
    Hvis jeg vælger HD skærmen er der tv-tuner, så jeg kan se fjernsyn. Men det kommer jeg ikke til. I H versionen er der ikke tv-tuner, men lidt større kontrastforhold 70000:1 og hurtigere responstid 2ms. Hvad er bedst til at spille på. Skal som sagt ikke bruge den til tv. Håber I vil svare hurtigt.

    Tak for svaret. Kan huske at Coolbits havde en funktion, hvor den selv fandt nogen passende overclockinger. Kan afterburner også det? Eller skal man selv finde frem til det der?

    Jeg havde en gang et godt program til at overclocke mit Geforce 7600GT med. Det hed Coolbits. Meget enkelt. Nu har jeg snart et GTX470. Er der også et ligeså let program til overclocking af det. Er slet ikke god til overclocking. Det er kun til grafikkortet.