Indlæg af dkp

    Hey.


    Jeg har lige fået min nye skærm "Samsung SyncMaster 2443NW (Sort) 24 tommer" men gfx kortet vil kun sætte den til 1600x1200, der er an adapter fra dvi til vga i computeren. Men på skærmen står der at anbefalet opløsning er 1920 x 1200 60 htz. Hvis jeg kobler mit tv til gfx kortet, så kan den fint klare max opløsning. Hvad kan der være galt. Mit gfx kort er Sapphire Radeon HD 3870. Det er vel ikke noget med at man maks kan køre 1600x1200 over vga?

    Hey.


    Jeg har længe undret mig over, hvorfor det er sådan, at når man sætter en dvd med en anden landekode, "end drevet er lavet til", i sin computer så er det kun muligt at skifte landekode, eller hvad nu det hedder, X-antal gange. Hvorfor kan man ikke bare køre alle landekoder, når det alligevel er muligt for drevet at afspille dem? og hvorfor kun X-antal gange?


    Er det muligt at komme udenom det ved at inst. noget software, og er det i så fald er lovligt, og evt. hvorfor ikke?

    Jeg skal have lavet en funktionsblok til noget IHC styrring, der skal virker på følgende måde.


    Ved tryk på mus "eller tryk"
    - udgang 1 går on i 20 sek.
    - udgang 1 går off
    - 5 sek. pause
    - udgang 2 går on i 20 sek.
    - udgang 2 går off
    - 5 sek. pause.
    - OSV.


    Ovenstående bliver gentaget til 17 udgange.


    Det skal altså virke på den måde, at når man trykker på skærmen, "Sceneview", starter sekvensen der gør følgende:
    Lampe 1 tænder i 20 sekunder, hvorefter den slukker, der kommer nu 5 sek. pause inden lampe 2 tænder i 20 sek. og derefter slukker osv.


    Jeg syntes ikke helt jeg kan få funktionsblokken til at virke som den skal. Her er der flere spørgsmål der trænger sig på:
    f.eks.
    Skal jeg bruge en ny timer hver gang, altså 17 timere af 20 sek. og 16 af 5 sek. Eller kan jeg få timeren på 20 sek. til at genstarte f.eks. ved at timeren på 5 sek. udløber, der så igen bliver nulstillet af 20 sek timeren.


    Håber det var til at forstå.


    Det skal lige siges, at jeg ikke er vildt god til programmering. Men hvis der er nogen der har nogen gode råd, ville det være fedt.

    Når jeg prøver at updatere windows får jeg følgende fejlkode 80070424. Jeg har 64 bits "ved ikke om det har noget at sige".


    Har prøver lidt forskelligt, efter en google søgning, men der er ikke noget der hjælper. F.eks. at køre wuaueng.dll, dette hjalp ikke problemet. Det samme kan siges om at fjerne Qmgr0.dat og Qmgr1.dat og igen så hjalp det heller ikke at køre Genuine.


    Nogen der har andre gode idéer.



    Det skal lige siges at jeg har problemer med at installere SVN, "måske denne fejl også spiller ind her"

    Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Kan det være fordi du mangler .net framework eller lignende? Jeg ved ikke om tortoise bruger .net, men det kunne da være en mulighed


    Skal lige siges, at jeg også har en 64-bit maskine, dog på en 32-bit version af windows.. jeg har ingen problemer med at installere og køre SVN på min maskine


    Jeps .net framework er installeret også til 64 bit version. Syntes godt nok at det er underligt.

    Jeg skal have installeret SVN på min nye maskine. Det var ikke noget problem da jeg havde en 32 bit, men efter at den nye er 64 bit, så kan jeg bare ikke få det til at virke.


    Når jeg prøver på at inst. TortoiseSVN 1.5.7.15182 (64 bit), så kommer følgende fejlmeddelse op:


    "An error occured during the installation of assembly component
    {6D321E57-3E99-3D87-BF23-2CDFF3361CB4}
    HRESULT: 0x80070424"


    Nogen som helst ide til hvad det kan være.


    Har prøvet at inst. 32 bit versionen, men der kommer det samme til at stå.


    På forhånd tak.

    Halløj.


    Min kusine har oprettet et abonnement ved Sputnik, da hun er flyttet til Italien, men stadig gerne vil følge lidt med i det der sker herhjemme.
    Nu er det så sådan, at man ikke kan se Sputnik fra udenlandske IP adresser. Så jeg kom til at tænke på, at man da godt kan komme udenom hvis det skal være en amerikansk IP, altså fra DK.


    Spørgsmålet lyder selvfølelig så; Er der ikke en måde, hvorpå man kan få Sputnik til at "tro" at det er en dansk IP man har.


    På forhånd mange tak for hjælpen.

    Det skal så også lige siges, at hvis jeg prøver at starte computeren op i fejlsikker tilstand, så går den død, når den køre filen crcdisk.sys. Ved ikke om det siger nogen noget?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Merling
    Er det ikke bare at bruge garantien hvis den er ny er det vel ikke noget du skal bruge tid på :boxed:


    Mvh Merling


    Nej det har du sådan set ret i, tænkte bare på, at nu havde jeg brugt lang tid på, at ligge mine ting ind på den, så hvis der var en mulighed for at det var en softwarefejl, så kunne det være at der lige var en simpel løsning. Hvis det er harddisken, så skal den naturligvis byttes.

    Jeg købte en ny HP bærbar for en lille uge siden. dv7-1095e.
    Jeg syntes helt fra starten af, at den virkede lidt langsom, nu er den så begyndt, at ville køre scandisk når jeg starter den. Den køre så til 40 % hvorefter der står "udefineret fejl". Windows starter godt nok op, men som sagt noget langsom.
    Hvis jeg f.eks. laver en ny mappe, så skal den bruge lang tid, måske 1 min, på at godkende det navn man skriver. Ja som sagt, så er den generelt langsom. Hvad kan det være? Harddisken, eller måske en softwarefejl?


    På forhånd tak.

    Nu har jeg været ved at kigge lidt rundt, det ser ikke ud til at man kan genfylde den type printer patroner.


    Så jeg vil gerne høre om der er nogen der kender en printer, hvor det nemt "og uden problemer" kan lade sig gøre at genfylde patronerne. Den skal ikke være alt for dyr, og den skal helt have kopi, scan, print

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Står det ikke i manualen?


    Nej, desværre, har også lige kigget på deres site, der står der bare følgende.Brothers hjemmeside , kort sagt, så står der at Brother, ikke vil anbefale at bruge andet end ægte patroner.


    Quote

    Det er jeg lige ved at tro det gør. Ellers koster brothers value pack med blæk ikke ret meget til DCP135 og de andre i den serie.


    Syntes nu alligevel at det er lidt dyrt, var lige inde på ink-house.dk, der koster det 59,- pr. farve så det er jo så 236,- for at udskifte alle patroner.

    Jeg har fået mig en media center pc. Jeg vil gerne havde den opsat sådan at den kun er tændt mellem f.eks. 18.00 og 22.00, den skal selv tænde og slukke, men den skal samtidig også selv tænde og slukke, hvis den er sat til at optage et program uden for denne tid.
    Jeg er sikker på at det er muligt at få den til dette, men aner ikke hvor jeg skal starte.
    Er der nogen der kan hjælpe mig?


    på forhånd tak.

    Jeg har læst mig frem til, at man skal benytte et a følgende drev, til sikkerhedskopier af sine wii spil.


    LG-8164b
    LG-8163b
    LG-8162b
    LG-8161b


    To spørgsmål.


    1. Hvorfor er det, at man "skal" bruge et drev fra LG, kan alle drev ikke være "lige gode"?


    2. Hvor kan man købe et af de drev, som et eksternt drev, så man kan bruge det til sin bærbar?
    Hvis man ikke kan købe et eksternt, kan man så selv lave det til et?


    på forhånd tak :)

    Hey.


    Der må bare være en måde, så man kan downloade og gemme, de videor der f.eks. er på http://www.dr.dk/DR2/DeSkabteDanmark/
    Når man ser videoerne på nettet, starter de aut. i en afspiller, men hvordan optager eller downloader jeg programmerne istedet. Dette må da være lovligt, man kan jo også bare optage den på tv, jeg vil gerne kunne tage dem med og se dem i f.eks. toget.


    På forhånd tak.

    Har prøvet at søge på google, men der er desværrer ikke lige noget i Aalborg, men det kan da godt være at jeg skal oprette nogen profiler div. steder, så må jeg jo se om det virker....

    Hej. Ja så er man jo blevet studerende igen. Derfor kan man jo også godt bruge lidt ekstra penge. Jeg har søgt div. steder på nettet efter studiearbejde/Fritidsarbejde. Men det er bare ikke til at finde noget nogen stedet. Så jeg ville lige høre om der var nogen her der kender nogen gode steder at søge et sådan arbejde, det skal dog helst ligge i Aalborg området, da jeg bor i Aalborg.


    Jeg har ligeledes hørt nogen snakke om, at man kan få en slags hjemmearbejde, hvor man eks. kan sætte snore, plast eller noget andet sammen hjemme. Nogen der kender noget til den slags arbejde?


    På forhånd tak