Indlæg af dkp

    Kan det passe at der er en mobilmast nede i nordjylland. Har to mabiltlf. og der er intet signal på dem. Man er sku helt handikappet uden sine mobiler:(

    Går ikke ud fra at der er en kickstarter på den men et par pedaler, tror at jeg har haft omkring 7 ciao'er.
    Prøv at rense/skifte tændrøret. du kan evt. holde det på topstykket, imens at det sidder i tændrørshætten, men hold det lige med et håndklæde eller noget, så du ikke får stød. Nu løber du eller træder p åpedalerne, så skulle der gerne komme en gnist. Hvis det virker, skal du prøve at rense kaburatoren, det kan være at den er stoppet. Det er det der plejer at være i vejen med ciao, det er en meget nem knallert at lave, da motoren kan tages af med 3 skruer, og så hurtigt laves igen;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af WizzarD


    Om det er pænt vil jeg lade dig selv bedømme - men du kan bruge nogle aluprofiler der hedder PORSA ( http://www.porsa.dk ) - der kan du få nogle profiler med "flapper" på - som glasset kan ligge på. På den måde kan du sagtens bygge et akvarie. Porsa er ikke heeeeeeeelt billigt - men hvis du ikke kender en smed der kan svejse en ramme til dig så kan det bruges..


    Okay tak skal du have, jeg vil pøve at kigge lidt på det, jeg må da kunne finde en eller anden ide der kan bruges...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Vigilant
    Du ku oz kigge på at lave det selv.. det ka SAGTENS lade sig gøre... Jeg har selv haft fisk i sin tid.


    Mvh Mads :T


    Har tænkt på det, men kan ikke rigtig komme på en ide til at lave skeletet af. for hvis det skal være 230X60X60-70cm skal det jo være noget solidt. Har du en god ide?
    Der skal jo nok også regnes på hvor tykt glasset skal være. Så skal vel også have regnet på hvor stort trykket bliver?

    Var i Kina for et par år siden, deres IT, TV osv. koster ca. det samme som herhjemme. Deres DVD film er dog billige, det længeste jeg fik dem ned i pris var 7,50 DDK. Men det var så heller ikke lovligt, det var sådan at man blev vist ind i et baglokale hvor man så kunne handle, så du skal måske overveje at have en makker med når du er der, og så skal du også lige vide at mange af filmene er falske, fik købt lord of the ring 2, men det var ikke lige den der var på skiven, det var så også den eneste det var galt med, og købte alligevel 150 stk.


    Deres tøj var også meget billigt, fik købt mig en north face jakke som herhjemme koster 1700 fik jeg til 160 dernede.


    Hvor er det at du skal hen i Kina?


    Kan næsten ikke lade være med at sige at jeg holdt min 18 års fødselsdag på den kinesiske mur. "med tvind" ;)

    Jeg var nede for at inst. bullguard på min far's kærestes bærbar igår, men når jeg har betalt og hentet bullguard, og vil registrere det kommer der et vindue med teksten: "initialisering af internetforbindelsen mislykkedes." Og nu kan hun heller ikke logge på Msn mere. Det er et trådløst netværkskort der er deri, har prøvet at føre netkablet direkte ind, uden om routeren, men det virker bare ikke. Kan stadig godt surfe rundt på nettet, men de to prog. vil bare ikke komme online. Hvad kan det være?


    Hmm. Hvad er det for nogen "tråde" Data?


    Hehe jaa. man skulle jo ikke tro at det ville være svært at være elektriker, men det tager nu ikke 3 år men 4 år, og hvis du skal være industrielektriker så tager det 4½ år.


    Ohh. Hvis det er inde bag afbryderen den skal tilsluttes, så må du ikke. Men hvis det er et "lampested" på eks. vægen må du selvf. godt. Men alt ny "fast" installation, dvs. stive kabler og ikke lampeledninger, må man ikke lave.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Nu når i er inde på det emne ... Man må da godt selv sætte noget på inde i en stikkontakt ikke ? ... Lidt extra altså ... :))


    Jeg snakker om "220v" .... og jeg snakker om en nuværende afbryderkontakt der så skal gå til flere "ting" istedet for én som den gør nu... :))


    ... spørgsmålet er ikke om man kan, men om man "må" ... Gider sgu ikke pille det ned igen når jeg flytter hvis man ikke må ifølge reglerne ....


    Forstår ikke helt dit spørgsmål.


    Hvis du mener om man selv må trække en ny ledning imellem en gammel stikkontakt over til en ny, så er svaret nej. Men du må godt selv skifte en gammel stikkontakt ud til en ny.


    Hvis du mener om man må trække en ledning ud fra et 380V stik og så lave det til en "alm" stikkontakt, så er svaret nej, da du max må "trække 13A" ud af en stikkontakt. og som i foregående svar ikke må lave en ny selv.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af sam
    Så vidt jeg ved, kører 380V med en 16 amperes sikring og 220 med en 10 amperes sikring.Du skal lige være 100% sikker om du må tage 220V ud til vaskemaskinen.
    Forsikringen dækker vist ikke i tilfælde af kortslutning, som sagtens kan ende med en ildebrand.
    Men du kan jo sætte en 10 amperes sikring på ledningen, så skulle det være lovligt, men der må da være en fagmand her på forummet som ved mere end mig?


    Det er rigtigt nok at det mest alm. er 10-13A ved 220V og 16A ved 380V altså når vi taler bolig inst. Men du kan også have eks. 650A ved 220V. Det er bare hvor mange ampere hver fase er forsynet med, altså hvor meget du kan trække ud af stikket/kablet. Så igen vil jeg nok anbefale at gå til en Aut. elektriker, hvis du ikke selv er sikker på det. Det tager Max 15 min. at sætte den til, dvs at du kommer til at betale ca. 375,- da det jo nok bliver rundet op til en time.