Indlæg af skumhest

    Jeg har et ordenlig vinyl plader, som jeg gerne vil kunne spille igen. Da jeg lavede radio i de tidligere 90'ere, brugte vi bla. SL1210, som jo stadig kan købes. Måske det er lidt "overkill" til hjemmebrug ved ikke. Hvad er jeres anbefalinger til hjemme. Det er jo ikke helt de samme behov, eller skulle jeg sige. Det er nogle andre behov man har hjemme, end hvis man venter plader osv. Men den må gerne koste det samme som en 1210'er. De koster et stem mellem 4-5000 kr har jeg set på nettet.

    Når man ser djs, som holder "koncerter", så står de konstant og piller ved knapperne på pulten. Er det virkelig nødvendigt at skrue på den heletiden. Jeg ved godt at man skal gøre den næste plade klar osv. Men det andet ser sgu for dumt. Lidt nørdet efter min mening. Som om publikum kan høre, at du lige finindstilling lyden heletiden.

    Jeg har en privat musik video, som ligger i DVD-format. Jeg ønsker at få den på Youtube. Hvilket format skal jeg konvertere til, og hvilket program skal jeg bruge. Jeg kan se på Youtube, at tit så ligger tingene i en normal og en god kvalitet.

    Snow patrol, som hitter med Just say yes blev udgivet sidste år. Men jeg faldt over en version af samme nummer med Nicole Scherzinger. Hvem har egentlig lavet nummeret først, og hvordan kan det være, at den som ikke har lavet nummeret, vælger at udgive det samme år?

    Nu ved du jo intet om, hvad min intention er. Men jeg kan da godt udlevere hele mit privatliv her. Jeg kan sige så meget, at jeg har brug for det af hensyn til mine børns sikkerhed. Jeg spurgte jo bare om det var muligt, ikke at der var forkerte motiver omkring det. Du kan jo bare lade være med at svare, når du alligevel bare lukker lort ud.

    Jeg har brug for, at tjekke en anden straffeattest. Er der en lovlig måde, hvorpå dette er muligt, uden personen får noget at vide?

    Jeg købte en Acer netbook i går med Windows 7. Jeg ville ændre baggrundsbilledet. Men når jeg højreklikkede på skrivebordet, får jeg ikke muligheden, som hedder Personalize. Hvad gør jeg så?

    Er der nogen, som ved, hvor man kan downloader musikvideoer, gerne fra 90'erne i god kvalitet, så man kan smide dem op på den storskærm. Så den der fylder 100MB kan jeg ikke bruge. Men jeg kan intet finde på nettet i flot kvalitet?

    Hmmm jeg søger egentlig bare et program, som kan rippe cd'er til flac. Og så høre jeres mening omkring wav vs flac, apple lossless vs wma lossless :-) I de gode gamle dage var det wav man rippede til, hvis man ville have super kvalitet. I dag ved jeg sgu ikke rigtig, hvad jeg skal gøre?

    Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg skal installere et flac-codec også, selv om jeg kan vælge punktet allerede? Jeg kan sagtens finde det rigtige codec. Når jeg installere dette, skal der ikke noget ved dette. Skal der smides noget ind i en winamp mappe?

    Jeg går snart i spunk i det her formathelvede :-) Jeg kan læse, at Winamp er et godt program til opgaven. Og jeg kan se, at den understøtter flac formatet. Men jeg kan ikke finde den rigtige indstilling, som gør, at det bliver flac. Jeg kan kun få det ud i wav. Kan nogen give mig den rigtige sti i winamp, så jeg kan komme i gang med opgaven?


    Under punktet som hedder cd-ripping vælger jeg Flac encoder og under output vælger jeg den øverste, som hedder Nullsoft Disk writer v.2.14 [out_disk.dll] men det kommer ud som wav?