Rippe til Flac i Winamp

• Jeg går snart i spunk i det her formathelvede :-) Jeg kan læse, at Winamp er et godt program til opgaven. Og jeg kan se, at den understøtter flac formatet. Men jeg kan ikke finde den rigtige indstilling, som gør, at det bliver flac. Jeg kan kun få det ud i wav. Kan nogen give mig den rigtige sti i winamp, så jeg kan komme i gang med opgaven?

Under punktet som hedder cd-ripping vælger jeg Flac encoder og under output vælger jeg den øverste, som hedder Nullsoft Disk writer v.2.14 [out_disk.dll] men det kommer ud som wav?

• Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om jeg skal installere et flac-codec også, selv om jeg kan vælge punktet allerede? Jeg kan sagtens finde det rigtige codec. Når jeg installere dette, skal der ikke noget ved dette. Skal der smides noget ind i en winamp mappe?

• Jeg har også selv brugt deres disk writer plugin til at skrive obskure filer om til MP3 i sin tid, men nu virker det sgu ikke. Før i tiden fandt den bare codec'et af sig selv når jeg installerede K-Lite eller CCCP, men nu sker der nada. Måske folkene på Nullsoft forum'et kender noget til sagen?

Sig endelig til hvis du finder en løsning ;)

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

• Hmmm jeg søger egentlig bare et program, som kan rippe cd'er til flac. Og så høre jeres mening omkring wav vs flac, apple lossless vs wma lossless :-) I de gode gamle dage var det wav man rippede til, hvis man ville have super kvalitet. I dag ved jeg sgu ikke rigtig, hvad jeg skal gøre?

• EAC + accuraterip, der findes adskillige guider på nettet. Bruger selv flac til mine backups.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

Oprindeligt indlæg af skumhest
    Hmmm jeg søger egentlig bare et program, som kan rippe cd'er til flac. Og så høre jeres mening omkring wav vs flac, apple lossless vs wma lossless :-) I de gode gamle dage var det wav man rippede til, hvis man ville have super kvalitet. I dag ved jeg sgu ikke rigtig, hvad jeg skal gøre?

glem wav. fylder for meget og man kan ikke høre forskel på flac, wma lossless eller apple lossless, så det drejer sig om hvilken kilde du skal spille lortet på. computeren er det sådan set bare hvilken afspiller du foretrækker, som du skal vælge ud fra.