Indlæg af thjen87

    Jeg ville sigte efter 8gb ram istedet for 4gb..


    Til PSU ville jeg eventuelt tage en XFX Core Pro PSU.. De er gode har jeg hørt :)
    Og alt afhængig af hvor mange grafikkort du har i sinde at køre med, vil deres 550W version være tilstrækkelig ved det grafikkort du har valgt, men hvis du senere vil have mulighed for at opgradere til to grafikkort, så kan du selvfølgelig vælge en større model for at fremtidssikre dit build..


    Til HDD ville jeg måske tage en Seagate Barracuda, som også skulle være god: https://www.komplett.dk/seagate-barracuda-2tb/653071?


    Til kabinet havde jeg selv overvejet et Fractal Design Define R4, hvilket er et rigtig lækkert og godt kabinet.. Jeg valgte dog deres Node 304 istedet pga jeg ville bygge en mini gamer.. Men måske det er noget for dig :) : http://www.edbpriser.dk/kabine…define-r4-id-6910738.aspx


    Mht køling, så har jeg hørt, at almindelig fan køling er ganske fin og generelt tilstrækkelig..


    Mht bundkort og CPU, så er der kommet en del nye på markedet som jeg ikke har kendskab til..
    Så det kan jeg ikke assistere med, hvilket der vil være mest anbefalelsesværdigt..

    Nå, det lader til at jeg åbenbart skulle samme mølle igennem.. De bliver ved at udskyde leveringsdatoen..
    Jeg har så valgt at droppe ordren hos dem og bestille den andetsteds, dog til cirka 20 kroner mere..

    Super. Altså ud fra dens mål at dømme, så skulle den passe. Men det kunne PSU'en fra XFX også ud fra målene at dømme, så det bliver spændende om denne PSU fra Corsair kan passe ind.


    Forskellen på dem er, at den fra Corsair vistnok skulle have modular-stik, hvilket den fra XFX ikke har, og som åbenbart skulle fylde mindre end andre strømkabler. Aner det ikke, men det har jeg fået fortalt i hvert fald.

    Hejsa!


    Nå, min kære gamle mor kan rigtig godt lide at spille The Sims 2, og har gjort det i en årrække. :)
    Hun har netop fået sig en ny computer med Windows 8.1, og vil hjertens gerne spille sit spil.
    Desværre er spillet umiddelbart ikke kompatibelt med denne version af Windows, så hun er jo noget trist!
    Jeg har læst rundt om på nettet, at der er flere forskellige løsningsmodeller for, at få det til at virke. Men ingen af dem synes at være helt optimale eller holdbare.


    Hertil ville jeg lige høre ad herinde, om der skulle være en enkelt person, som eventuelt kendte til en lille trylleformular vi kunne forsøge os med.
    Er jeg så heldig? :)

    Nå, det viste sig desværre, at kablerne ved den XFX Core Proseries 550W jeg bestilte var for store, så der var simpelthen ikke plads til dem i kabinettet, hvis jeg gerne ville bevare et nogenlunde airflow stadigvæk. Så den PSU måtte returneres. (Som nævnt bygger jeg i et Fractal Design Node 304 kabinet)



    I stedet har jeg nu bestilt en Corsair CX600M PSU, som umiddelbart har fået ok anmeldelser rundt om på nettet, hvor jeg i hvert fald har kigget. Men hvad kender I til den? Er det skrald eller går det an?
    :)

    Det lyder da som en kedelig oplevelse du har haft med dem..
    Personligt har jeg ikke købt meget hos dem, men bestilte en ASUS VX238H monitor hos dem for en uge siden, som ganske få dage senere var i mine hænder.. Ingen problemer..


    Nu har jeg så bestilt to varer yderligere hos dem i sidste uge, hvoraf den ene af varerne skulle være kommet på lager i fredags.. Men da den sidst på eftermiddagen endnu ikke var kommet på lager, så kontaktede jeg dem for at få en status..
    Hertil blev jeg oplyst, at leverandøren var forsinket og at varen højest tænkeligt ville lande hos dem imorgen, mandag..


    Så må vi se om jeg skal samme mølle igennem som du har været, eller om de rent faktisk får den hjem imorgen..
    Spændende spændende..

    Jeg har googled og læst nogle forskellige steder, som jeg mente så pålidelige ud.. Ikke noget officielt kunne jeg finde..
    Men meget af det jeg læste var fra det sidste halvår af 2013, så ikke noget nyt..


    Personligt ville jeg også synes det var mærkeligt, hvis ikke denne titel skulle udkomme i en pc-version. Har spillet GTA siden jeg var barn, samtlige titler på pc, og synes umiddelbart at spillet også egner sig bedst til pc. Men det er jo en smagssag.
    Talte med én fra Coolshop der kunne fortælle mig, at de havde fjernet muligheden for forudbestilling af spillet, fordi de ingenting hørte fra spiludviklerne.

    Jeg kan simpelthen ikke finde noget endegyldigt svar nogle steder, om GTA5 til pc overhovedet bliver til noget.


    Til at starte med kan jeg huske det kom frem, at det egentlig oprindeligt var kodet til pc, eller noget i den dur. Pludselig kunne man også forudbestille spillet til pc mange steder på nettet, hvilket jo var et klart tegn på, at spillet var på vej til pc.
    Men nu har jeg så bemærket, at flere af de forhandlere hos hvem man før kunne forudbestille spillet, har fjernet det fra varesortimentet.


    Ved I om Rockstar har droppet pc-versionen eller? Jeg kan nemlig som sagt ikke lokalisere noget svar anywhere.

    Okay cool nok.. Regner med at skulle spille Skyrim, ESO, GTA (hvis det overhovedet nogensinde udkommer) og måske Titanfall..
    Så det er jeg glad for at høre.. Vil bare holde mig til at den i forevejen udvalgte monitor så :)


    Har fået kabinettet hjem idag, som godt nok er lille! Bliver interessant og se hvordan vi får pakket alle komponenterne derned :)

    Okay, så ville det betyde, at jeg ville opleve lags på skærmbilledet ved brug af 60hz monitor?
    Ville det betyde, at jeg ikke ville kunne få optimal udnyttelse af grafikkortet ved brug af 60hz monitor?

    Hvilke spec vil I så anbefale mig at kigge efter, når jeg skal vælge skærm?
    Har afbestilt ovenstående skærm foreløbigt.. Det giver jo ingen mening at investere i et sprødt grafikkort, hvis skærmen ikke kan følge med..

    Jeg læste et sted, at hvis man har et grafikkort der sender data afsted hurtigere end skærmen kan administrere, så kan der opstå "blurs" eller lignende..
    Som sagt har jeg bestilt et Sapphire Radeon R9 290 Tri-X OC 4GB til mit kommende build, men samtidig har jeg bestilt en ASUS VX238H monitor. Kan jeg forvente at opleve "fejl" på skærmbilledet osv, når skærmen er budget og GPU er beast?


    https://www.komplett.dk/sapphi…ri-x-r9-290-4gb-oc/805884


    http://www.expert.dk/asus/vx238h23monitor/p/18203/

    Javel ja. Tak for info :)
    Jeg har absolut ingen forstand på det, så sætter stor pris på, at jeg kan hente lidt info hos jer.


    Jeg har bestilt et Sapphire Radeon R9 290 Tri-X graffikkort, da flere herinde varmt anbefalede det.
    Men jeg fik at vide, at en XFX Core ProSeries 550W PSU ville være tilstrækkelig til mit build, inklusive ovenstående grafikkort. Men inde på produktbeskrivelsen står der, at en 750W PSU er påkrævet.
    Kan det virkelig passe så? Jeg har jo bestilt ovenstående 550W PSU.


    https://www.komplett.dk/sapphi…-4gb-oc/805884#!tab:extra

    Nej, når du ikke skal overclocke er det unødvendigt.


    Mht. de bundkort du linker, så har H87-bundkortet flere SATA3-porte, flere USB3.0-porte, og har PCIe 3.0 x16 til grafikkortet i stedet for 2.0 x16. Så der er mere opgraderingspotentiale. Men H81-bundkortet i sig selv er stort set lige så godt.

    Nu spørger jeg muligvis dumt, men hvad betyder de ting? Jeg ved ikke helt hvad det er for noget :)

    Så vidt jeg kan se er kabinettet mITX mens bundkortet er mATX, så det er ikke kompatibelt.


    Hurtigere RAM får du ikke ret meget ud af... men hvis du vil kan du godt tage et Z87-bundkort og en Core i5-4670K samt hurtigere RAM. Så ryger prisen bare et pænt stykke opad.

    Ja så stikker prisen lidt af. Men er det også nødvendigt med et Z87 bundkort, samt en i5 4670k, når jeg nu ikke skal overclocke?
    Havde forestillet mig i5 4570 og så et eller andet bundkort, der er godt til gaming, men ikke til overclocking.