The Sims 2 + diverse expansions

  • Hejsa!


    Nå, min kære gamle mor kan rigtig godt lide at spille The Sims 2, og har gjort det i en årrække. :)
    Hun har netop fået sig en ny computer med Windows 8.1, og vil hjertens gerne spille sit spil.
    Desværre er spillet umiddelbart ikke kompatibelt med denne version af Windows, så hun er jo noget trist!
    Jeg har læst rundt om på nettet, at der er flere forskellige løsningsmodeller for, at få det til at virke. Men ingen af dem synes at være helt optimale eller holdbare.


    Hertil ville jeg lige høre ad herinde, om der skulle være en enkelt person, som eventuelt kendte til en lille trylleformular vi kunne forsøge os med.
    Er jeg så heldig? :)

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Hej. Prøv at højreklik på .exe-filen, som hun plejer at launche spillet med.


    Tryk herefter på "Egenskaber" og vælg tabben "Kompatibilitetstilstand"


    Vælg herefter Windows XP - eller andet styresystem.


    Hvis dette ikke virker kan du prøve "Reduced colours" osv, og se om det ikke virker på et tidspunkt ;)


    [Blocked Image: http://s2.postimg.org/7pkxfp3ah/tweak.jpg]

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13