Indlæg af thjen87

    Okay, jamen så kunne CPU jo umiddelbart være et godt sted at spare, lader det til..
    Hvordan sorterer jeg de såkaldte "dårlige" CPU'er fra så? Hvad er kendetegnene?
    Jeg ville jo gerne have en maskine der i hvert fald kunne køre de kommende spiltitler de næstkommende 2-3 år..

    Det lyder som om jeg bare skal gå efter et enkelt grafikkort så.. Takker :)


    Tidligere var der en af jer der fortalte mig, at i5 4570 ville være tilstrækkeligt for gaming, men at 4770 er mere fremtidssikret..
    På hvilken måde er det mere fremtidssikret?

    Jeg tænkte blot, at der måske var en fidus i, at installere 2x middelmådige kort istedet for 1x high-end, men stadigvæk opleve samme ydelse, dog til lavere pris.. Men er jeg galt på den der? :P

    Den skærm jeg har kig på kører 1920x1080.. Ikke 2560x1440..
    Så umiddelbart kunne jeg vel sagtens nøjes med gtx770, som skulle være en lillebitte tand bedre end øvrige grafikkort i samme prisklasse..
    Og hvis man nu ventede lidt, så kunne det være, at gtx780 faldt til en smule mere attraktiv pris..

    Jer begge faktisk.. Og andre :)
    Jeg suger bare til mig af andres erfaringer og oplevelser med diverse komponenter og builds, da jeg personligt er helt lost mht hvad jeg selv skal ende med at købe.. Og om jeg overhovedet bør købe nu eller om to-tre måneder..
    Jeg har jo ingen ambition om at skulle have det vildeste high-end, da det så ligger markant udenfor mit fastlagte budget.. Men jeg skulle meget gerne ende med en maskine, som kan køre spil som GTA5, Elder Scrolls Online og andre spændende spil i den næstkommende fremtid.. Og selvfølgelig på high->ultra indstillinger helst..

    Men hvis man vælger at vente på Nvidia's nye serie, så falder prisen velsagtens også på fx GTX780 til den tid?
    Og hvis prisen falder, så kan man måske forestille sig, at prisen til den tid matcher ydelsen fint nok?
    De nye kort der kommer er vel rimelig dyre i starten?
    :)

    Ok, så lyder det som om at man bør køre r9 280x eller 290.. Men hvilken producent? Asus, msi, Sapphire, Zotac, XFX?


    Og har det noget at sige, at der er forskellige producenter af fx bundkort, cpu og gpu?
    Hvis man nu valgte Asus bundkort, Intel cpu og så en tredje prdocent til gpu?


    Og har det ikke nogen videre betydning hvilken monitor man kører med? En Asus monitor, som den linket ovenfor, vil sagtens kunne udpensle en tilfredsstillende grafisk oplevelse?

    Med fuldt udbytte mente jeg, om en monitor som den jeg linkede ovenfor, vil vise sig værdig i samarbejde med det hardware vi har i luften under denne debat.. Jeg har som sagt ikke forstand på hardware..
    Men jeg tænker bare, om en billig skærm, som den jeg linkede ovenfor, overhovedet viser billedkvalitet osv godt nok i forhold til de store grafikkort jeg har i sinde at smide i computeren..


    Og en anden ting er, at jeg hjertens gerne vil have en maskine der kan køre max settings de næste to-tre år, men stadigvæk med et maxbudget på cirka 9500 kroner..


    :)

    Min far har et problem med sit operativsystem, som har eksisteret siden han opgraderede fra Vista, cirka 2-3 år tilbage..
    Siden Windows 7 blev installeret har hans maskine insisteret på at boote Windows fra disk, og ikke fra hdd..
    Dette betyder, at installations-dvd'en skal sidde i hans drev, før maskinen vil opstarte..
    Hvordan fixer man lige det? Jeg aner ingenting :)

    Okay.. Men jeg synes jeg læste et sted, at 4670k kun var en nødvendighed ved overclocking..
    Og da jeg ikke har forstand på det, så vil min kommende maskine nok ikke blive tilbudt et sådan ansigtsløft..
    Et andet sted læste jeg så, at hvis man ikke skulle overclocke, så var i5 4570 rigeligt.. Er det fail?


    Og mht R9 280X og 290.. Hvad ville en god køler være i denne situation?