Indlæg af thjen87

    Næh, det er noget med at man ikke kan mærke nogen videre forskel på 1600 og 1866 mht gaming.. Så umiddelbart gør det mig heller ikke noget at måtte nøjes med 1600.. Men det var bare når nu rammene er 1866, så kunne man ligeså godt få et build som kan tackle det..
    Men alt i alt vil jeg nok kigge mig omkring efter nogle ram med 1600 istedet for 1866, men gerne i samme prisleje..


    Men hvad ville et godt bundkort så være til dette kabinet og dette build? Jeg regner ikke med overclocking umiddelbart..
    Eller rettere, er der noget jeg skal holde mig fra, når man kigger på mine behov?
    Skal jeg gå efter det billigste? Eller er der noget særligt jeg skal kigge efter?



    Sådan noget som denne her ville prismæssigt være perfekt, men ved selvfølgelig ikke om det er noget skrald..
    https://www.komplett.dk/asus-h…793714?CKS=PCW#!tab:extra


    Ellers er der denne model, som så ganske vist er noget dyrere, men lader til at være en del bedre samtidig..
    https://www.komplett.dk/asus-h…ocket-1150/782481?CKS=PCW

    Der er ikke noget som I anbefaler mig at udskifte på ovenstående liste?
    Da jeg ikke skal overclocke, så gik jeg ud fra at et MSI B85M-E45 bundkort var rigeligt, men det understøtter kun ram op til 1600..
    Er der et andet bundkort i samme prisleje, som kan tackle højere ram?
    Og bør jeg udskifte CPU også i den forbindelse?


    Og vil et 550W PSU stadigvæk kunne være tiltrækkelig en strømforsyning, selv med dette grafikkort osv?


    :)

    Fedest! :)


    Nå, men så vil buildet foreløbig ende med at se således ud:
    Fractal Design Node 304 White
    XFX Core ProSeries 550W PSU
    Intel Core i5 4570 Processor
    MSI B85M-E45 Bundkort
    Sapphire Radeon R9 290 TRI-X GPU
    G.Skill Sniper 2x 4gb RAM
    Samsung SSD Evo 840 120gb
    WD Blue 1tb HDD

    Samsung SE-208DB DVD-Brænder Hvid
    Windows 8.1 Dansk + DVD


    Det bliver cirka 8350 kroner. Er der noget I vil anbefale mig at udskifte? Bundkort eller CPU eventuelt?
    Maskinen skal, som nævnt, hovedsageligt benyttes til gaming og filmstreaming..

    Ja, det er nemlig et af de større kort..
    Det måler 305mm(L), 113mm(W) og 38mm(H)..


    Og kabinettets kompatibilitet beskrives således:
    VGA Card length: Up to 310mm in length, when 2x HDD brackets are removed.


    (Jeg går ud fra at VGA er grafikkort?)


    Derudover står der så:
    Graphics cards longer than 170 mm will conflict with PSUs longer than 160mm.




    Jeg regner med at købe XFX Core ProSeries 550W PSU, som har følgende mål:
    150mm(B), 86mm(D) og 140mm(H)


    Så umiddelbart skulle der ikke være noget i vejen for, at PSU og et R9 290 GPU kan dele plads i dette kabinet..
    Eller tager jeg fejl?

    Okay det var godt.. Men tror nu stadigvæk jeg vil holde mig lidt på afstand af dem.. Det lyder ikke så troværdigt og reelt! ;-)


    Har det egentlig nogen betydning, hvis man monterer et Sapphire Radeon R9 290 Tri-X i sit build, hvor ingen af de øvrige dele er AMD?

    Tusind tak for denne headsup. Jeg holder mig væk :9xo


    Kan man forresten godt koble fx Sapphire Radeon TRI-X R9 290 sammen med et build, der derudover ikke er AMD?
    Og er der nogen som kender nogen, der kunne være interesseret i at hjælpe med at samle maskinen, hvis jeg gav en pilsner eller et mindre beløb?

    Det billigste pålidelige sted jeg har fundet tilbyder windows 8.1 for 699 kroner.. Og den pris tilbyder mange andre også..
    Men windows8key-sale.com tilbyder produktet til under 300 kroner. Det virker dog lidt upålideligt.
    Flere har på nettet kaldt det scam og snyd.. Men har også set Dnope herinde fortælle, at flere af hans venner har benyttet det med stor tilfredsstillelse..


    Forvirring :)

    Okay.. Ville jeg kunne spare penge ved at købe OS egenhændigt og selv installere det + drivers?
    Og kan det være svært at finde de rette drivers osv? Har ikke forstand på det...

    Ja okay :)
    Tror jeg vil holde mig til et gtx770 umiddelbart, da prisen på dét virker mig en anelse mere tiltrækkende end de lidt dyrere kort..
    Jeg skal nemlig også ud og shoppe ny skærm, mus og tastatur..


    Et sted så jeg forresten at man anbefalede brug følgende, ved installation af Windows 8.1
    http://www.classicshell.net/



    Hvad er det? Og hvad har I af erfaringer med det?

    Cool nok!
    Men hvad så med strømforsyningen? Vil de 550W være tilstrækkeligt?
    Jeg tror jeg vil vælge at droppe ssd foreløbig, da det ikke umiddelbart er en nødvendighed, selvom det kunne være ret sejt :)
    Og mht overclock og sli/crossfire, så er det vist heller ikke noget jeg har i sinde at give mig i kast med..
    Jeg vil bare gerne have en hardware- og prisstærk gaming-pc, der kan køre derud af med høj detaljegrad og ydelse, når jeg spiller spil som Battlefield, Skyrim og de kommende titler som fx GTA og ESO :)


    [Blocked Image: http://s30.postimg.org/7728wlli9/ttt567.jpg]

    Ja jeg har godt hørt noget om, at årsagen til at de her computerfirmaer kan sælge til en relativt billig pris er grundet billige discount komponenter. Men hos Komplett, eller i hvert fald den pc jeg har linket til, der udvælger man selv komponenterne, én ad gangen.
    Derudover er der garanti og service, hvilket jeg ville have skulle undvære ved selv at samle. Og jeg har ingen idé om, hvordan man piller ved computere. Så det lader jeg helst nogle klogere hoveder håndtere for mig, når jeg skal shoppe sådanne ting :)


    Mht SSD, så har jeg overvejet Samsung EVO istedet.. Det er ikke ret meget dyrere nemlig..
    Mht lagerdisk, så har jeg da ellers læst somewhere, at WD Blue og Black er de bedste fra Western Digital.. Forvirring :)
    Mht bundkort, så synes jeg også at have læst et sted, at det kun er ved overclocking, at man skal kigge sig vældig godt om ved indkøb..


    It's a jungle ;)

    Hehe, ja dem er du ikke fan af :)
    Men hvordan med resten? Bundkortet fx?
    Da jeg ikke skal overclocke, så har jeg læst, at jeg bare skal gå efter et billigt et af slagsen..
    Korrekt? :)