Træt af ledninger

  • Jeg er så træt af alle de ledninger jeg har ved mit skrivebord:


    1. tastatur (ville gerne have et med lige underkant?)


    2. højtalere (kan man overhovedet gøre noget der?) evt nogle hvor jeg ik skal have den grimme bas under bordet?


    3. printeren (er bestilt en med trådløst net)


    4. router og modem (hvorfor installere TDC manden internetstikket i stuen, kan man få det ind i skabet eller gemt ind i et andet rum? kan man få TDC manden til det?)


    5. musen skal være med ledning (spørg ik hvofor)


    6. NAS (netværkshdd kan så stå ved siden af routeren gemt langt væk)


    7. Kabinettet væk, skal jeg bare have en dockingstation til min bærbar og så stadig have skærm, højtalere og hvad der ellers høre til?


    Er der andre ting I kunne komme på der skal gemmes væk som har ledninger eller kan løse på anden måde? Også gerne løsninger på mine problemer?
    Evt links til udstyr?


    Ja, det er kæresten der vil have ledningerne væk:-)

  • 1,2,5,7) Køb en iMac med trådløs tastatur og mus.
    4,6) Køb en Apple Time Capsule. Den er NAS og WiFi router i en. Du kan sagtens få TDC eller en elektriker til at flytte stikket ind i et skab, det koster bare lidt.


    Der er også nogle Alt-i-en PC'er, men dem kender jeg ikke noget til og Apple's løsning er noget mere elegant når du nu har en kæreste der fanatisk med oprydning mv. ;)
    Alternativt kan du for 150kr købe en kabelbakke i Ikea. Den skruer du op i bunden af bordet, og så kan alt den overskydende ledning ligge der.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Yonzie: men trækker han ik bare en alm ledning så stikket kan komme ind i skabet?
    iMac kan den godt køre vista eller win 7 uden problemer?
    Er der indbygget gode højtalere i den, eller skal jeg alligel have et sæt højtalere ved siden af, ka nemlig ik forestille mig at indbyggede højtalere er meget værd.


    ledningerne skal væk, ik noget med kabelbakker:-)


    Bubbi: jeg har allerede en NAS, men tak for tilbuddet:-)

  • Du kan få tdc manden til at flytte stikket eller lave et nyt hvor du gerne vil have det og så virker det hele som før. Elektrikkeren kan sikkert også flytte stikket eller trække en ny ledning fra det nuværende stik og sætte et stik et andet sted, han har bare ikke lov til at montere nyt ude i fordeleren uden på huset.

  • Ok ja jeg ville så for alt i verden holde fingerne fra de der står mac på..


    NAS kan fåes MEGET bedre en den løsning MAC laver, der er mange mærker på markedet der laver gode NAS, fx QNAP Synology Thecus Buffalo samt en del flere.


    Ang tastatur og mus, ville jeg tage det sikre valg og kigge på noget Logitech.

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Brain
    Ok ja jeg ville så for alt i verden holde fingerne fra de der står mac på..


    NAS kan fåes MEGET bedre en den løsning MAC laver, der er mange mærker på markedet der laver gode NAS, fx QNAP Synology Thecus Buffalo samt en del flere.
    Ang tastatur og mus, ville jeg tage det sikre valg og kigge på noget Logitech.


    Også med GLAN/300Mbps WLAN router og et lækkert design???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Yonzie: men trækker han ik bare en alm ledning så stikket kan komme ind i skabet?


    Jo. Hvis du vil have det ind i væggen skal du snakke med en elektriker, og så bliver det dyrt. Jeg fornemmer at du er bange for at det ikke er godt nok uden for væggen. Hvis hun er så ekstremt perfektionistisk at det ikke er acceptabelt med en lille hvid ledning på karmen, som ingen alligevel ser, så vil jeg anbefale dig at overveje andre løsningsmodeller end at udskifte PC'en. Hvis perfektionismen bunder i at du er bange for at miste hende hvis det ikke er godt nok, så er det på tide du får nogle boller og holder op med at være hendes tjenestemand.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    iMac kan den godt køre vista eller win 7 uden problemer?


    Sagtens


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Er der indbygget gode højtalere i den, eller skal jeg alligel have et sæt højtalere ved siden af, ka nemlig ik forestille mig at indbyggede højtalere er meget værd.


    De er overraskende gode, men det kommer selvfølgelig an på hvad du forventer og skal bruge dem til. Smut ned i Fona og tjek selv.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Bubbi: jeg har allerede en NAS, men tak for tilbuddet:-)


    Så er der ingen grund til at købe en Time Capsule, så skal du bare have en WiFi router.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Brain
    NAS kan fåes MEGET bedre en den løsning MAC laver

    MAC? Tror du mener Apple :p (sorry, jeg kunne ikke lade være :T :cheers: )
    Derudover kommer det jo an på hvad man vil have ens NAS skal kunne.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

    Rettet en gang, sidst af Yonzie ().