Indlæg af Heinzie

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    4k var ikke meget for en PC til video.!


    Hvis det er til noget professionelt, bør han i hvert fald runde de 10k.!


    10k er slet ikke nødvendigt.. Med en saml-selv kan det sagtens lade sig gøre for ca 6-7k Men igen, må give dig ret at 4k er i underkanten..


    Fx dette bud:


    Bundkort: ASRock 880GMH/USB3 651,00 DKK
    Grafikkort: ATI FirePro V4800 1.363,00 DKK
    Harddisk: 640 GB WD Caviar Black 505,00 DKK
    CPU: Phenom II X6 1055T 1.433,00 DKK
    RAM: Corsair XMS3 2 x 4 GB 1.358,00 DKK
    Strømforsyning: Corsair TX650W 714,00 DKK


    6.024,00 DKK uden kabinet.

    Hvis man kigger på performance, så er det helt klart Corsair Dominator-GT'en (link 1) der er bedst da det er 2133 Mhz, hvor de andre er 1600 og 1333. Plus der er en køler med i købet :9xo


    Men du skal lige være opmærksom på om dit bundkort understøtter op til PC3-17066.


    Hvad for et bundkort har du tænkt dig at købe?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dwmc
    har tidligere haft acer og var absolut ikke tilfreds med maskinen. et par af mine venner har også haft acer og de var også bare problem børn :-)


    tak for link ssdfreak jeg besluttede mig for at nappe lille broderen til den du linkede..
    så nu har jeg fået mig en maskine igen igen :-)


    hygge dwmc


    Det er da en tynd undskyldning... Bare fordi du har HAFT en Acer, er lige pludseligt alle Acere noget bæ.


    Deres nye TimelineX serie er bestem ikke bæ:9xo

    Quote

    Oprindeligt indlæg af LunQe
    Hvad gør forskellen ang. ram ?


    Okay det ser rigtigt godt ud , det må jeg bare eje og prøve :dance: :finger:


    Jeg tør ikke sige hvad forskellen er performance mæssigt, men det bundkort du har valgt understøtter kun DIMM 240-pin.

    Du skal lige være opmærksom på de ram til ca 1.000 kr,- du linker til. Det er SO DIMM 204-pin, og ikke DIMM 240-pin.


    Men ellers ser det meget fornuftigt ud :) Og psu'en burde være nok:9xo


    Quote

    Oprindeligt indlæg af LunQe
    Overvejer at putte en ekstra køler på Cpu køleren, det læste jeg hos producenten kunne lade sig at gøre - Nogle betydelig ændring i har oplevet?


    Hvis du gør det, får du det såkaldte push-pull, og det er vist at være meget effektivt;)
    [Blocked Image: http://i37.tinypic.com/2aaka4m.png]

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Martintosti
    ...Sys det lyder sindsygt hvis GTX 460 i SLI yder bedre end 5870 i Crossfire ;o


    Mvh


    Martin


    Det gør det heller ikke. 2x 460 yder bedre end 2x 5850:9xo

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Frogh
    Jeg vil selv vælge et GTX 460 :) de er VILDT billige ;)
    Men hvis du vil have et bedere kort, og måske kan finde lidt ekstra penge i lommen, så ville jeg købe et GTX 480 :)
    Har selv et, og det ÆDER bare alt :)


    :pokey: Hvis du skal spare sammen og vente, så hellere vente på ATI's 6xxx serie som udkommer "snart".. Spild af penge at investere i et GTX 480. Det kan godt være at det er godt performance mæssigt, men det udgiver utrolig meget varme, og kræver store mængder strøm.


    Btw, hvad skal man bruge sådan et kort til? kan godt forstå hvis man vil spille med max opløsning og max settings på 3 skærme i 3D, så skal man have sådan et kort, men ca 3.100 for et grafikkort er måske lige i overkanten...

    HD 5850 er en tand bedre end GTX 460, men personligt vil jeg vælge GTX 460 da det er det bedste kort på markedet med hensyn til pris/performance. Også kaldet bang for buck:)


    GTX 460 har vist at være mere stabilt når man overclocker grundet den nye GF 104 chip som også er køligere.


    Men hvis du kan vente lidt, så udkommer ATI's 6xxx serie her sidst på året.

    Hvis du ikke skal køre 3D, så er en 120hz ikke det værd at investere i. Ja, det ser lidt mere "realistisk" ud, men det er ikke den store forskel. Måske hvis man sætter dem lige ved siden af hinanden, og så bevæger musen, eller afspiller en film.


    Men det billigste du kan få for dine krav, er denne Philips Brilliance til 2.143,00 DKK


    Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke bryder dig om en almindelig 16:9 skærm?


    Et bedre alternativ er denne Acer S243HLAbmii til 2.052,00 kr,- som også er LED, og dermed ser meget bedre ud. Plus den har hurtigere respons tid.


    [Edit]
    Mener du ikke 1920x1200 i sted for 1980x1200?

    Det kan sagtens lade sig gøre for lidt ekstra penge.


    Det skal dog siges at du må se bort fra at det SKAL være en 15".. 15,6" gør ikke den store forskel, dog på bredden da det er widescreen.



    For ca 6.500 kan du få en Acer Aspire TimelineX 5820TG med
    15,6" skærm
    2,40 GHz Intel dual core i5 450M processor
    4096 MB DDR3 RAM
    500 GB harddisk
    ATI Radeon HD 5650 1GB grafikkort
    Bluetooth
    6-cellet 8 timers batteri (passer vist ikke heeelt.. ca 6-7 timer ifølge en test)
    Stereohøjttalere


    Det skulle gerne dække dine behov for gaming :) Jeg har selv sådan en, og jeg kan sidde og spille CSS helt fint. Dog også Crysis og GTA IV.


    Plus den er Slim, så den vejer ikke så meget og har lang batteri levetid når man fx sidder i word og laver lektier eller andre mindre krævende programmer. Så den har jeg valgt udelukket på grund af performance/batteri levetid.

    Hej.
    Jeg vil helt klart anbefale en pc. Mac's er gode til redigering osv, men så skal du op i prisklassen 10-15.000 kr,-


    Grundet at en "billig" mac ikke er det bedste valg er på grund af hardwaren. Det kan godt være at det er lækkert at arbejde i, men det er sku ikke så lækker at skulle vente en evighed på at sit arbejde render færdigt.


    Har selv en Aspire 5820TG med i5 og ATI HD5650, og det er bare dejligt at arbejde med After Effects, 3Ds Max osv :)


    Den Vision er et godt valg, masser af kræfter til redigering. :9xo

    Det har jeg også oplevet.
    Når du har importeret dine bogmærker, kommer de frem i en mappe. Du skal så bare trække de individuelle links fra den mappe som de er importeret i ind i "Bogmærkelinje" mappen helt øverst.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af lasse1234
    Kunne dette motherboard tænkes som et billigere alternativ?
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=641062


    Hvor stor en indflydelse har motherboardet på computerens performance?


    Bundkortet har ikke som sådan nogen stor indflydelse på computerens performance hvis ikke man overclocker eller køre SLI/Crossfire. Nogle bundkort kan ikke holde til så meget overclocking, hvor andre er bygget til det. Nogle bundkort understøtter 16x16x SLI, andre understøtter kun 8x8x.


    Det som du linker til (Asus) er helt fint. Det kommer dog an på om du senere vil køre SLI, hvis du gerne vil det, skal du måske kigge på et bundkort der understøtter 16x16x.

    Kontrast forskellen på 70.000 og 5.000.000 skyldes at den på 5.000.000 er LED belyst. Og ja, der er stor forskel på en normal og så LED. Jeg har selv skiftet til LED, og det kan tydeligt mærkes :)


    Hvad vil du max give for en skærm? Der er mange der ude, men prisen variere også en del.