Indlæg af Heinzie

    Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Hvorfor ikke snuppe en almindelig i7 og spare en del penge?
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=654272


    De har jo samme ydelse, og de samme instruktionssæt, mig bekendt er det kun muligheden for at smide flere CPUer på et bundkort man mister med i7.


    Fordi det ikke er det samme. I7 familien er desktop processors, hvor Xeon's er Workstation processors.


    Når det gælder 3D og rendering, så er Xeon en tand bedre. Det er det samme som hvis jeg nu tog et GeForce grafikkort (som er lavet til spil) isted for et Quadro (som er lavet til videoredigering). Det vil virke fint, men man kan godt mærke forskel. Specielt hvis man står og skal render en hel film/animation sekvens.


    Quote

    Fra Intel's hjemmeside
    Mega-task and get more done faster with Intel professional workstations. Experience faster time to results, visualize and simulate like never before with next-generation intelligent performance.


    Quote

    Entry workstation: Intel® Xeon® processor 3400 series
    Workstations built with the Intel® Xeon® processor 3400 series can meet your entry 3D content creation needs with their advanced quad-core performance, support for greater memory, and professional graphics capabilities over business desktops (i7). Built–in security and manageability features help improve your productivity by minimizing IT disruptions¹.

    Et andet alternativ er ATI's FirePro serie. De er designet til folk som laver 3D og udnytter OpenGL og DirectX fuldt ud. Fx et ATI FirePro V4800 eller ATI FirePro V3800.


    V4800 er ca 1.400,00 DKK
    V3800 er ca 800,00 DKK


    Her kan du læse lidt mere om FirePro serien.


    Du kan også tage Nvidias Quadro serie som fx et NVIDIA Quadro FX 1100.


    NVIDIA Quadro FX 1100 er ca 1.600,00 DKK


    Her er noget om Nvidias Quadro serie.


    Quadro FX og FirePro er de optimale serier for en renderingsmaskine. Men hvis du hellere vil have en GeForce serie. Så er et GTX 460 også en god løsning til de godt 1.570 DKK. Det har DirectX 11 / OpenGL 4.0 / DirectCompute / OpenCL.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Jeg læste derudover lidt op på hvad det geforce 310 kort kan og det lader ikke til at være pengene værd hvis man sammenligner det med andre nyere kort (i hvert fald når det gælder gaming), spørgsmålet er om det kan noget som andre kort ikke kan.


    Det kort er ikke til gaming. Det er lavet til at få lidt ekstra power når det har med video redigering at gøre. Det er småt og kompakt til et Micro-ATX system. Men siden han skiftede til et ATX, så kan de være han skal have et andet der er lidt større. Grunden til at jeg tog det kort var at han i starten havde sagt at han ville have Micro-ATX, så det var det bedste jeg kunne finde til den pris i lav profil.

    Læs hvad folk skriver? Jeg læser skam hvad folk skiver. Det er fint hvis man ikke kan lide dem? Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil have dårlige kommentar? Det er bare lidt irriterende at folk siger det er overdrevet når det er meningen at det skal være overdrevet. Måske er der så bare min skyld at jeg ikke skrev det til at starte med. Sorry for det.


    HDR er ikke så svært som du tror. Jeg kan sagtens lave ordenlige billeder, men det er ikke mit mål her. Så det er helt ok at folk skriver at de ikke kan lide det pga Halo osv. Jeg svare så bare igen og siger at det ikke er meningen at de billeder skal være 100% professionelle.


    Jeg har tænkt mig at lave et ordenligt billede, men tror det skal være nede på stranden. Hvad synes i? Nogle gode steder/motiver hvor man virkeligt kan nyde HDR effekten?

    Det kan godt være at du kun bruger 30-40GB, men tro mig, jeg arbejder selv med 3D/film og så lidt plads tror jeg ikke du kan nøjes med. Det er yderst anbefalet at du har MINIMUM 300GB.


    Raid er ikke nødvendigt når du skal arbejde med 3D. Du skal fokusere på CPU, GPU og RAM.


    Desuden er den Maxtor ikke så god. Har selv haft en Maxtor, den gik i stykker inden jeg fik installeret windows, men det kan sikkert ske for alle. Min pointe er bare at du skal kigge efter nogle som fx Samsung, Western Digital. Det er god kvalitet :)


    Så vil jeg lige tilføje angående harddiske at den Maxtor du har valgt har kun 8 MB buffer. Du skal kigge efter enten 16 MB, 32 MB eller 64 MB, jo flere MB jo bedre.


    Jeg tror godt at du kan tillade dig at spare på bundkortet, et supercomputer bundkort er ikke helt nødvendigt :) Og så kan du fx tage 8GB Ram. Det vil helt sikkert give et boost når du gemmer frames i bufferen.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque
    Ikke nogle specielt fede billede efter min mening.
    ALT for overdrevet! Og som du kan se, så er der i billede 1 og 2 gået noget fuldstændig galt oppe i venstre hjørne.

    Hvis du ikke har lagt mærke til det, så SKAL det også være overdrevet. Det er som jeg tidligere har sagt, ikke meningen at det skal være 100% realistiske billeder. Men det er fint nok at du ikke kan lide dem. Andre kan ;)

    De her godt nok være lidt "uprofessionelle". Men har selv bestilt nogle ram der fra fra ca en uge siden, og det kom til tiden. Har endnu ikke rodet med RMA endnu men siden jeg sidst snakkede med deres service så lyder det som om at der ikke skulle være nogle problemer. Men personligt vil jeg tage en anden hvis det er muligt, jeg valgte kun at købe mine ram der da det var det eneste sted jeg kunne finde dem til en god pris.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Jeg synes de alle er en smule mislykkede..


    Der skal ikke gerne være sådan en lysende kant rundt de ting man tager billeder af.


    Det er da lige meget? Der er ikke korret/forkert eller for den sags skyld mislykket i disse billeder. Et HDR billede indebære ikke i at en kant ikke lyser (Halo som nogle kalder det). Det er bare smag og behag. Mit mål var at tage 5-8 billeder med hver sin kontrast indstilling sådan at man får så meget detalje med så muligt i skarp solskind. Så jeg synes da ikke du kan tillade dig at sige at det er mislykket :pokey:


    Jeg har med vilje skruet op for noget ratio og detail på de sliders i Photoshop får at opnå denne effekt. Det kan godt være at det ikke ser realistisk ud, men det var heller ikke pointen da jeg tog dem :) Min pointe var bare at få det til at se fedt ud. Om der er halo omkring ting eller ej det er jeg ligeglad med.


    Men det er dejligt at se at der er nogen der kan lide billederne :)

    Hey, jeg sidder med en god bærbar, og da jeg skal til at gå i skole (HTX) så får jeg ikke så meget tid til min stationær. Så jeg ville lige se hvad jeg kan få for den.


    Den er ikke brugt så meget da jeg for det meste surfer på nettet, ca. lidt under et år gammel.
    Der er kvittering på alle delene.


    CPU: Intel Core 2 Quad Q9550
    MB: Asus P5Q-E
    RAM: 4GB Kingston HyperX PC-8500
    GFX: XFX Nvidia GeForce GTX 275
    PSU: Corsair TX750W
    Case: Thermaltake Xaser VI
    HDD: 1TB Samsung Spinpoint F1


    Hvad er prisen på ca.? Giv et bud :)

    Et GTX 460 er med fin ydelse til rimelige penge <- Quote fra Edbpriser :)
    Det er godt nok ca 1500, men det er bestemt ikke dårligt med de features der er.


    Du kunne eventuelt sætte dit 8800GTS til salg hvis altså du ikke har planer om at bruge det mere, så kan du lægge de penge oveni som du får fra det ;)

    Jeg kan lige prøve at give et bud på et setup :)


    CPU: Xeon X3470 8 MB (Intel Boxed) 2.566,00 DKK
    MB: Gigabyte GA-P55M-UD2 700,00 DKK
    RAM: Corsair XMS3 2 x 2 GB 760,00 DKK (Jeg kan ikke se hvordan du har formået at vælge et 6GB kit da et socket 1156 bundkort kun køre med dual channel, dvs 2,4,8,12 GB ram.)
    GFX: NVIDIA GeForce 310 (512 MB) 828,00 DKK
    HDD: WD Caviar Green WD5000AADS 500 GB 339,00 DKK
    PSU: Corsair CX400W 359,00 DKK
    Kabinet: MM Case Corona 253,00 DKK
    Skærm: BenQ G2420HDBL 1.372,00 DKK Denne skærm er DEJLIG at have når man arbejder med video/animation. Den er stor men overskuelig plus den bruger LED teknologi så du virkeligt kan se hvilke farver du bruger og hvor lyse de er. Meget præcis og god skærm.


    I alt 7.177,00 DKK


    I det bud er der både den hurtige processor og grafikkort samt en god skærm. Det overskrider ikke dit budget, så du kan roligt lege lidt med forskelligt hardware. Måske er der andre her på siden der anbefaler en anden strømforsyning eller noget andet. 7500 kr er ikke et stramt budget til sådan et system.


    Mvh
    Heinz

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikael
    hmm, tak du siger noget... Ved grundigere eftertænksomhed, har jeg fundet ud af at jeg af mere kendte programmer, skal bruge måske lidt Blender (kun simpel modellering) og ellers en del Unity, som jeg ikke har prøvet kræfter med endnu, men det er på tegnebrættet! Betyder det at jeg bør prioritere anderledes, der er jo ikke plads i budgettet til både dyrt processor og grafikort.
    Jeg har stadig ikke helt forstået konceptet med grafikkort rendering, supplere de hinanden eller er det enten eller?


    Unity er kendt for at udnytte Direct3D 9 og OpenGL fuldt ud, så en god gpu vil kun være et plus. Desuden behøver du ikke det BEDSTE grafikkort på markedet, men et Nvidia GeForce 310 er et godt bud. Med det får du en del boost i både Unity og Blender via OpenGL, CUDA og Direct3D 9.


    GeForce 200 serien (210 og 220) er mere til HD/Bluray playback og lidt billedredigering. Hvor 300 serien er oppe i HD/Bluray redigering. ( Det siger beskrivelserne ihvertfald :) )

    Ahh.. Der var det. Jeg så kun overskriften "Ingen frastødende Billeder / Videoer". I mit hoved handlede det ikke så meget om størrelser, men så læste jeg det lige igennem og så det med 735x600. Men jeg lader dem bare være som det er nu ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Tag lige og læs vores retnings linjer for billeder.


    Lav så en resize så billederne overholder størrelse og sæt dem ind igen. De her kæmpe billeder sløver sitet meget helt unødvendigt...


    Jeg kan ikke finde de der retnings linjer for billeder som du snakker om, men jeg har resized dem til en max bredde på 650 pixels. Håber det er ok?