Indlæg af Heinzie

    Jst, du går bare væk med det der. Det er så snyd ;(


    Quote

    Oprindeligt indlæg af MikeTheNumbers
    Takker. Hvis jeg nu stiller den ude ved min mor (Hun har 25/25) ville det så gå? (Profiber)


    Ja, så skulle du gerne kunne trække nogle stykker.

    Når det handler om at hoste en game server, er din download hastighed (50 mbit) ikke noget værd. Det er din upload hastighed som skal være høj.


    Jeg tror godt at du kan hoste en enkelt css server, men 2 eller flere.. Det tvivler jeg på. Jo, det kan lade sig gøre, men så får de høje pings som er uacceptabelt hvis man spiller pcw/cw's eller en anden form for seriøs kamp.


    Nu er det jo heller ikke optimalt at hoste en server fra eget net, da mange ikke har en så høj upload.

    Det lyder som om at det har noget med nettet at gøre. Kan du prøve at få adgang til nettet via et andet net fra din pc? fx hos en ven eller noget?


    Jeg har en ven som også lider af spikelags, men ikke når han er hjemme hos mig. Der er vildt underligt da min pc IKKE har spike hjemme hos ham... :ohmy:


    Hvis nu at det virker gennem et andet net, eller hvis det stadig er det samme, kan jeg ikke sige andet end at du måske skal prøve at reinstallere din pc. Men vent lige, mon ikke at der er nogen her inde som kender noget til problemet.

    Mike, vi kan samle selv den bedste server til dig, og alligevel vil du opleve høj ping og "spike-lags"


    Meeeen...


    Det kommer an på din internet forbindelse. Jeg skal lige høre ad hvad din internet forbindelse lyder på?


    Hvis din forbindelse er god nok, så er der et bud her fra :9xo


    CPU: Xeon X3370 12 MB 3.0Ghz 2.429,00 DKK
    Bundkort: Intel Desktop Board DP45SG Extreme Series 991,00 DKK
    Grafikkort: NVIDIA Quadro FX 1100 1.549,00 DKK
    Harddisk: Seagate Cheetah 15K.6 300 GB 1.147,00 DKK
    Ram: Corsair Dominator 4 x 4 GB 3.384,00 DKK
    Strømforsyning: Corsair Professional Series HX850W 1.224,00 DKK
    Total: 10.724,00 DKK


    Grunden til at jeg ikke har taget kabinet i tankerne er fordi at der er så mange forskellige, så det er op til dig at vælge et :) Der må da være nogen her på tweak der kan anbefale et par stykker.

    Men hvis du gerne vil have at jeg finder nogle løse dele (anbefalet hvis det er til gaming da kvaliteten er bedre når men selv vælger) så kan jeg da godt give en hjælpende hånd med at samle den ;)


    Hvor bor du henne ad?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard


    Vil nu mene det kommer an på til hvad.!


    Hvis du skal rendere HD video i Aftereffects med måske 10-20 lag i 3D med motionblur og en god mængde effekter, vil jeg nok højere op. Der er min egen selv for lille.


    Ja det flot.. Du kan jo ikke sige at hvis man skal redigere film, at det så SKAL indebære at redigere HD video med 10-20 lag i 3D med motionblur og effekter, det er jo lidt for overkill at sige sådan noget..


    Den pc som jeg fik samlet kan han SAGTENS nøjes med, og den er ikke specielt bedre end min, og min kan sagtens klare op til 15 lag med 3D, motionblur og effekter... Så tungt er det heller ikke når man har 8GB forholdsvist hurtige ram og en 6-kerne cpu...


    Jeg kan godt se at han får problemer, hvis han skal redigere 20 lag på en gang med motionblur og effekter, men hvor stor sandsynligheden for det? Jeg vil gerne se et project med 20 lag... Det er sku da hjernedødt hvis man har 20 lag i en sequence.. Der er noget der hedder at pre-render og pre-compose..


    Og når man ser ud fra han budget, så tvivler jeg på at det er det som han skal.

    [Edit] Godmorgen Sweet Dane xD


    Tak Sam, altid dejligt med et skulderklap :P


    Men igen, 6-Core til gaming, lav kvalitets psu og jeg ved ikke hvad, det går bare ikke..

    :goodpost: Lyt til Sam, han har fat i noget.


    Jeg har også læst hele tråden, og det ser ud som om at du ikke helt forstår hvad der bliver sagt. Men når vi nu tager det til side, så har jeg formået at samle et system til dig hensyn til performance for pengene og kvalitet.


    CPU: Core i5 I5-750 8 MB (Intel Boxed) 1.375,00 DKK
    Grafikkort: Palit GeForce GTX 460 Sonic (1 GB) 1.509,00 DKK
    Bundkort: ASUS P7P55D-E 1.097,00 DKK
    Harddisk: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ 1 TB 477,00 DKK
    Ram: OCZ Gold 2 x 2 GB 654,00 DKK
    Strømforsyning: Corsair TX850W 917,00 DKK
    Kabinet: Det er op til dig.. Men hvis du har tænkt på at spare nogle penge, så er et kabinet til 1.000,00 kr,- ikke den rigtige vej.


    Nu siger vi lige at du har fundet et kabinet til 700 kr,-, så er prisen i alt: 6.729,00 DKK.


    Med hensyn til kabinetter, kan jeg anbefale nogle:
    Cooler Master CM 690 II Advanced
    Cooler Master Elite 430
    eller en Antec Nine Hundred Two


    Eller som Sam nævner, et Fractal Design Define R2 som er et rigtig godt kabinet, og helt klart det bedste af de nævnte, men også 916,00 kr,- Dog er det værd at investere i.

    Hey, jeg har i min anden maskine et GTX 460, men kunne godt tænke mig at bruge mit gamle 8800GTS 512 mb til at køre physics. Problemet er bare, at når jeg har begge kort i, så gider den ikke at boote op. Den flasher bare (som om den tænder) og så lukker ned igen.


    Nogen der ved hvad jeg kan have gjort galt? eller kan et 8800GTS overhoved bruges som et physics kort?

    Edbpriser er ikke altid nøjagtige med fx pris og specs osv. Men i dette tilfælde ser det ud som om at edbpriser har ret, det er 1366 x 768.


    1366 x 768 er slet ikke dårligt til en 15,6". 1080p vil være alt for meget til sådan en skærm. Har selv an Acer Aspire TimelineX 5820TG med 15,6" og 1366 x 768, og det ser godt ud :) Plus når du skal spille spil, så er det bedre med en lidt lavere opløsning mht performance.