hjælp til skærmvalg

  • hel Tweak :)


    Jeg vil gerne hurtigst muligt have mig en ny skærm da jeg er godt og grundigt træt af min 16" da den dels er toalt lille og dels ikke passer til mit forholdsvis voldsomme I7 setup m. 4890 CF.


    for at gøre det kort og godt så:


    krav:
    - 1980x1200
    - 24"
    - 16:10
    - billigt


    Grunden til disse krav er at jeg vil ha en stor skærm plus jeg ikke bryder mig om aflange skærme.


    spørgsmål:
    - har ati så kan ikke lave 3D men vil i stadig anbefale 120hz? spiller meget allround men har hørt det skulle være meget flottere at kigge på
    - Har ati så ka ikke få 3D men vil det på et tidspunkt komme til mine grafikkort eller vil det kun komme til deres kommende kort? Har 4890CF


    Kan ikke vente på en ny skærm så håber i ka hjælpe mig hurtigt :)


    Ps. er lidt newb på dette felt så undskyld mine dumme spørgsmål :P

  • Hvis du ikke skal køre 3D, så er en 120hz ikke det værd at investere i. Ja, det ser lidt mere "realistisk" ud, men det er ikke den store forskel. Måske hvis man sætter dem lige ved siden af hinanden, og så bevæger musen, eller afspiller en film.


    Men det billigste du kan få for dine krav, er denne Philips Brilliance til 2.143,00 DKK


    Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke bryder dig om en almindelig 16:9 skærm?


    Et bedre alternativ er denne Acer S243HLAbmii til 2.052,00 kr,- som også er LED, og dermed ser meget bedre ud. Plus den har hurtigere respons tid.


    [Edit]
    Mener du ikke 1920x1200 i sted for 1980x1200?