Fps falder, ping stiger

  • Hey!



    Har fået et VIRKELIGT irriterende problem.
    Når jeg spiller Counter Strike Source er den begyndt at få vilde fps-drop, samt min ping stiger til 100+. Det svinger meget hvor langt tid det varer, men det for det meste når jeg ser en fjende at den pludseligt får en kæmpe lagspike.
    Problemet er opstået for 2 dage siden, og her i dag er jeg endt med 2 BSOD. Fik ikke set bsod 1 fejlkilde, men nr 2 sagde noget med dxgkrnl, som jeg gik ud fra fra noget DirectX tingeling. Første BSOD fik jeg ved virus scan + youtube. Den anden kom da jeg lige skulle til at joine et L4D2 spil.


    Ting jeg har gjort:


    Nulstillet modem
    Geninstalleret DX driver, nvidia drivers
    Taget mit oc fra, og sat bios til std indstillinger.
    Slettet min cstrike mappe, for at slette mine tidl. indstillinger fra autoexec.
    Fuld virus scan
    * Har nu også prøvet af skifte gfx ud med et andet, samme problem.
    ** Geninstalleret CSS, ingen hjælp.


    Setup:


    E8400 4ghz normal (3ghz lige pt.)
    ep35-ds3r
    4gb mushkin redline
    gtx460 gainward gs
    hx520


    Er virkelig på bar bund her!

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

    Rettet 2 gange, sidst af pingomann ().

  • Det lyder som om at det har noget med nettet at gøre. Kan du prøve at få adgang til nettet via et andet net fra din pc? fx hos en ven eller noget?


    Jeg har en ven som også lider af spikelags, men ikke når han er hjemme hos mig. Der er vildt underligt da min pc IKKE har spike hjemme hos ham... :ohmy:


    Hvis nu at det virker gennem et andet net, eller hvis det stadig er det samme, kan jeg ikke sige andet end at du måske skal prøve at reinstallere din pc. Men vent lige, mon ikke at der er nogen her inde som kender noget til problemet.