Indlæg af sajo

    Ville lige høre her inden jeg køber en ekstern flash...


    Expert har i denne uge en "METZ 36 AF-4" til 799, er det noget skrammel eller noget der holder??


    Og hvad er de Store fordele ved en ekstern blitz fremfor den integrerede? og er der noget specielt man skal kigge efter???


    Køber den lørdag hvis i "giver mig lov"...



    I7 1743,-
    GFX 1083,-
    Mobo 1323,-
    ram 1197,-
    strøm 824,-
    HDD 377,-
    DVD 195,-
    Samsung SyncMaster P2450H 1635,-
    Logitech G15 Keyboard 468,-
    Antec Three Hundred - EU 397,-
    total 9242,-
    Alle dele er de der er linket til, har dog undladt ny køling i første omgang, regner ikke med OC


    Hvis noget skulle ændres hvad skulle det så være?



    Ps. can "compware aps" anbefales som sted at købe?

    En gamer computer m. skærm+tastatur...


    Kunne godt tænke mig en i7 maskine, ellers er resten ikke SUPER vigtigt bare det fungere! kan selv samle hvis der er behov for det...



    ps. Mindre end 10k er selvfølgelig også ok...

    ok, hvis jeg vælger kun at køre med en skærm er det så muligt?


    Jeg behøver ikke det nyeste nye, men en PC der kan kører WoW uden problemer, min 2 år gamle bærbar køre det ok, så mon ikke en ny stationær burde kunne klare det uden at skulle over 7k?

    Jeg skal bruge en ny køler til en CPU sokkel 478 udemærket kvali og ikke for dyr, det er til en fødselsdagsgave... gaven skal afleveres næste lørdag så et hurtigt svar vil være dejligt...



    //Sajo

    De programmer jeg vi skal bruge er i første omgang Final cut(IMac) eller Son Vegas hvilket begge skulle kunne klare, men senere skal vi have udviddet vores software, det vil sige Adobe Premiere, og After Effects osv. hvordan ville 2 systemer klare sig mod hinanden der?

    Jeg skal have ny computer til videoredigering som jeg laver sammen med 2 andre, budgettet er på 10.500kr, hvilket er nok til at købe en IMac(21.5'') som de 2 andre mener vi skal have. Men da jeg er PC-mand vil jeg mene at man kan få et betydeligt bedre PC system for de samme penge...


    IMac'ens system info
    3.06GHz Intel Core 2 Duo
    4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
    1TB Serial ATA Drive
    ATI Radeon HD 4670 256MB
    Apple Wireless Keyboard (Danish) and User's Guide (Danish)
    8x double-layer SuperDrive
    Apple Magic Mouse


    der vil jeg så mene at man ville kunne skaffe et væsentligt bedre Windows system for 10300(inkl. skærm(e))



    Har jeg ret, eller vil Imacen stadig være det bedste bud til videoredigering?

    Hvordan/hvor hurtigt de afvikler programmer som adobes aftereffects og andre video redigerings redskaber. og stabilliteten er også vigtig.


    Den tid det tager at lave den færdige film afhænger vel i større grad af procesorren end af styresystemet??
    Der udover vil jeg jo også mene at man betaler mere for at have et halvspist æble på sin skærm, ville man få en bedre maskine hvis man købte et windows system?

    er ved at købe en IMAC til redigering...



    3.06GHz Intel Core 2 Duo
    4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
    1TB Serial ATA Drive
    ATI Radeon HD 4670 256MB
    Apple Wireless Keyboard (Danish) and User's Guide (Danish)
    8x double-layer SuperDrive
    Apple Magic Mouse


    er det godt nok, starter med at bruge final cut express...?

    Mange tak for jeres forslag, men løsningen var måske nok den mest simple, skiftede kablet og nu virker skidtet... :) :) :)


    Men hvordan bliver et kabel slidt nå den ikke bliver flyttet rund med eller på anden måde belastet???

    Ved ikke med USB controlleren, da de virker nogen gange kan det så være den? og mus/tastetur virker korrekt.


    Den ene eksterne er måske 2-3år gammel, og den anden er kun lidt over et år så kan det være det?


    Hvis noget er blevet for gammelt er det nok computeren da den er 7år...


    har ikke forsøgt mig med at puste, men det kan jeg prøve...



    Kan det være noget med temperaturer hvis de bliver for varme?

    en af meldingerne er også
    "USB-enheden blev ikke genkendt
    en af USB enhederne der er tilsluttet denne computer fungerer ikke korrekt, og genkendes ikke af windows"


    Og den er blevet MEGET langsom til at starte op!

    Jeg har en gammelt system (ca 7år, win XP) hvor eg kører med 2 externe HDDer, og det har virke fint i LANG tid, lige ind til i tirsdags hvor jeg fik meddelsen "forsinket skrivning på M drevet kunne ikke fuldføres, data mistet" siden har jeg ikke været i stand til at få begge HDDer til at fungere stabilt på samme tid, har prøvet en million genstarter, koblet dem til og fra, skiftet USB porte osv. nogen gange virker den ene andre gange den anden, fik den ene til at virke i nogen timer så pludseligt stoppede den igen.


    Hvis jeg sætter dem til min bærbar (vista) kan jeg godt finde dem og åbne dem osv.


    de er tilsluttet med USB.


    det er lidt en hastesag, da jeg har den del deadlines inden for de næste uger...


    Spørg endelig hvis i mangler info, og det mindste råd er velkommen!


    på forhånd tak