Indlæg af sajo

    Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_


    Når det er sagt så ville jeg ikke handle en 100-400 nu.... jeg ved fra gode kilder at der nok sker noget på den front meget snart :)


    Er det noget som sker i en menneskelig prisklasse? Eller er det noget man kan skyde en hvid pil efter?

    Var det noget med en 70-300mm linse?


    Den har ikke "L" mærket, men den har lidt længere zoom og er lidt billigere...


    Er der nogen der kender kvaliteten af billederne den tager?


    Edit:
    Måske jeg bare skulle satse på Den her til at skyde med i naturen???

    max 5k, meget gerne mindre...


    Tager ikke mange close-ups, så det er primært til fotografering af situationer/natur ting... håber det hjalp lidt

    I anledningen af min snart kommene 20 årsfødselsdag ønsker jeg mig en ny linse til min 500D.


    Lige nu har jeg kun standard 18-55 kit linsen, men kunne godt tænke mig noget med lidt flere mm. på, tænker 200 minimum, budgettet er ikke det største, men ved også jeg for hvad jeg betaler for...


    Jeg har forsøgt at finde noget på nettet men det er jo en jungle uden lige! Så ville lige høre jeres forslag:) ?

    Jeg overvejer at begynde fotograf uddannelsen til januar(hvis jeg for en plads).


    I den forbindelse vil jeg lige høre hvordan det foregår hvis man bor i herning, og hvad skal jeg vide inden jeg beslutter mig endeligt for at søge ind??


    Håber jeg kan hente lidt hjælp her:)


    God weekend og vind i sejlene...

    Hey, jeg er glad for musik både at lytte til, og spiller selv musik. Nu overvejer jeg om jeg skal gå ind i det med at lave elektronisk musik/ Lave musik via min computer og ville høre om der findes freeware som kan gøre det, eller jeg skal ud og investere i et program...?


    Har en Imac til rådighed med garageband på, men ville måske gerne kunne køre det på min egen computer...


    Sidste spørgsmål, er der mulighed for at downloade forskelige "Lyde" som man kan bruge ud over de standard lyde som er med programmerne...?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Stubkier
    husk nu at det ikke er 3000kr du skal af med, men du bliver beskattet af de 3000kr. Så der skal reelt ikke så meget fryns til før det bliver en god foretning.


    Mvh Stubkier


    så med 40% i skat er det kun 1200kr om året for de ting man nu får..?

    #1
    Jeg står over for at skulle købe en ny projektor, den nuværende er 5-7 år gammel, 2200ansi 1:800(tror jeg nok) kontrast den kører 4:3 format. Det jeg søger er en ny projektor med væsentlige mere kontrast 1:2000+ og mere ansi. Lokalet er stort og lyst(!) jeg har kig på


    DENNE


    Er det noget der duer?

    #2

    Der er også en anden mulighed nemlig at jeg skifter til 16:9 format så det passer sammen med nogen skærme jeg også har, og i så fald skal jeg også have et nyt lærred er der et godt/billigt sted at købe storre lærreder? og en anbefalet projektor.


    #3
    Mangler også et nyt ophæng til projektoren den skal hænge 2-3 meter ned fra loftet for at hænge lodret på...


    Håber i ved alt hvad i skal bruge ellers må i jo spørge, ved godt der er en del info her men håber i kan hjælpe mig er ikke selv så erfaren på området.


    På forhånd tak!