AMD ell. Intel ?

  • Heysa


    Jeg er igang med at samle info og dele til en ny computer og ville lige høre ad
    hva ville i anbefale mig i at skaffe, til en gamer computer AMD ell Intel.


    Har i forvejen core i7 920 modellen. hvis det ska være AMD hva processer ?

    EX58-UD3R Core i7 920
    6 GB DDR3 Ram
    ASUS GeForce GTX 295
    750W Corsair
    Windowns 7 Ultimate 64bit
    24" ASUS - VK246H (16:9)
    Mus + Tastetur: Steelseries

  • "Markedsandele siger det hele" :-) i hvert fald i dette tilfælde. Intel sidder på 80% og AMD på 20%.


    Eksempelvis bruger DELL kun Intel komponenter i deres computere. Og da de er verdens største producent af computere betyder det jo ret meget hvad de vælger.


    Der er jo nok (forhåbentligt), heller ikke mange herinde som vil påstå at DELL er noget billigt bras. Deres byggekvalitet er sublim. Og de vælger kun som udgangspunkt de bedste komponenter af højeste kvalitet til deres computere.


    Derfor Intel !


    Apple har også kun Intel i deres produkter.


    Igen derfor Intel !


    I min verden har Intel altid stået for højere kvalitet/stabilitet, højere ydeevne og mindre strømforbrug.


    Jeg kan huske dengang AMD for alvor kom frem på edbpriser.dk for mange år siden.


    De tilbød højere hastigheder til en lavere pris end Intel og derfor begyndte de at tage markedsandele fra AMD.


    Men som vi jo alle ved har Intel for længst overtaget markedet fuldstændigt igen, hvad angår kvalitet, ydeevne og mindre strømforbrug. Intel har jo som bekendt også brugt tid og penge på at udvikle en platform til bærbare fra bunden (centrino). hvor AMD kun har ombygget og modificeret deres stationære cpu'er til at kører i en bærbar.


    Derfor Intel ! :-)


    Noget af dette var self. lidt "off topic", men ikke desto mindre håber jeg at noget af det kunne bruges ifh. til det forestående valg af cpu.


    Intel håndtegn herfra :clap:


  • nice post :), var meget hjælpbar.
    det forblir vist Core i7, bare 950 modellen :)

    EX58-UD3R Core i7 920
    6 GB DDR3 Ram
    ASUS GeForce GTX 295
    750W Corsair
    Windowns 7 Ultimate 64bit
    24" ASUS - VK246H (16:9)
    Mus + Tastetur: Steelseries

  • Du burde selv være i stand til at levere de fleste svar da du har core i7. Men skal man samle et amd system skal man jo op i Phenom II for det dur. Og alt efter hvad det skal bruges til er der mange muligheder som f eks X3 720 eller x4 940-955 modellerne.
    Hvad skal den computer bruges til? :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate


  • Ægte fanboy post hva :crazyeyes:


    Se ud fra dit snævre syn og du vil opdage en helt ny verden.


    AMD har virkelig formået at komme ind i kampen igen med deres Phenom II. Ja de er ikke helt så hurtigere som Core I7 men igen hvem fanden gider tænker over det når prisen på en Phenom II cpu er så lav som den er.


    Man skal samle et komplet AM3 system noget billigere ind man kan samlet et I7 system og hvis man f.eks tager Phenom II vs. en I7 920 ved std clock så er der ikke meget forskel på ydelsen.


    Det som AMD virkelig vinder stærkt på nu er at deres Phenom II processore har bidt sig fast i ekstrem overclocking markedet og den er altså stor!


    Phenom II processorne har stortset ingen cold bug hvilket gør at de skalere enormt godt på ekstrem kulde.


    Jeg har fået det generale blik inde på Xtremesystems at flere af de store navne inden for overclocking skifter over til amd da det er sjovere at clocke på dem også er det billigere at fremskaffe de sjove dele.


    Ja Intel er størst men det betyder bestemt ikke at de er bedst ;)

  • til Rasmus:


    Jeg er glad for Intel ja. Og Nej bare fordi man er størst, behøver man ikke at være bedst (bare se på Mcdonalds).


    Men Så vidt jeg kunne udrede at iggy's post så bliver der hverken snakket om et overclockningsprojekt eller et "xtremt system" :))


    Der blev skrevet en gamer maskine og Iggy skrev at han havde en core i7 920 i forvejen.


    Set i lyset af de oplysninger giver jeg mit råd. = Intel core i7 950.


    hvis Iggy gerne vil overclocke en monster pc der kan flyve ham til månen og hvem igen, så lyder det som om at du har et godt bud. :clap: :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Du burde selv være i stand til at levere de fleste svar da du har core i7. Men skal man samle et amd system skal man jo op i Phenom II for det dur. Og alt efter hvad det skal bruges til er der mange muligheder som f eks X3 720 eller x4 940-955 modellerne.
    Hvad skal den computer bruges til? :)


    Jeg spørger primært fordi jeg ALDRIG har prøvet en AMD processer :)


    ska være mest en gamer PC

    EX58-UD3R Core i7 920
    6 GB DDR3 Ram
    ASUS GeForce GTX 295
    750W Corsair
    Windowns 7 Ultimate 64bit
    24" ASUS - VK246H (16:9)
    Mus + Tastetur: Steelseries


  • Den ska OC max :D

    EX58-UD3R Core i7 920
    6 GB DDR3 Ram
    ASUS GeForce GTX 295
    750W Corsair
    Windowns 7 Ultimate 64bit
    24" ASUS - VK246H (16:9)
    Mus + Tastetur: Steelseries

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nicolauschmidt
    Til iggy:


    Det var så lidt. kom bare forbi. :-)


    Held og lykke med det.. :cheers:


    Cheers, og lige over :D

    EX58-UD3R Core i7 920
    6 GB DDR3 Ram
    ASUS GeForce GTX 295
    750W Corsair
    Windowns 7 Ultimate 64bit
    24" ASUS - VK246H (16:9)
    Mus + Tastetur: Steelseries

  • så meget desto mere grund til at holde sig til det hvide & blå guld.. ;-)


    Once you go (amd) black, you can never go back. :boxed: hehe..:-)


    Og ja kald mig fanboy. jeg kan godt leve med det.. :crazyeyes:

  • Jeg kan bare ikke tage fanbboys det er så bare mig :razz:


    Hvis du allerede har en I7 920 så ville det jo være dumt ikke at købe et i7 system så.


    Jeg skiftede selv mit AM3 system ud med et I7 system og jeg må indrømme jeg blev skuffet!


    Jeg havde ført kørt med en QX9650 ES cpu og P45 bundkort og mer ydelsen kontra prisen på det Core 2 Quad system vs I7 var ikke pengene værd..