Computervalg

  • Hej.



    Jeg skal ud og hjælpe en kammerat med at investere i en ny computer og hans budget vil sikkert chokere en del (jeg blev hvertfald).
    15.000kr er der her tale om. Selv troede jeg det var alt for meget, men når jeg hører hans tårnhøje krav, så er det sikkert tilpas. Det skal kunne køre alle de nyeste spil i allerbedste kvalitet uden problemer, også gerne i den fjerne fremtid ;)


    Det passer perfekt overens med den computer han har i kikkerten hos Føniks Computer. http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=74625
    Desværre har hverken han eller jeg den store forstand på hvilke dele som er gode eller dårlige. Jeg har forgæves søgt på nettet efter en super computer og alle ser ens ud i min optik og det er de jo ikke?


    Vil det være billigst at købe delene hver for sig og så få en betalt for at samle den? (det kan vi selv sørge for).



    Forivrede hilsner
    E=MC2

  • Jeg har hørt meget skidt omkring Føniks computer, de skulle ikke være så vildt glade med RMA sager.. hvor de ofte glemmer diverse ting...


    dog en rigtig fin computer :)


    Men har fundet noget ligne ved de her sider...
    http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99110&type=pcsystem


    og hvis du skal helt i extremer...
    http://topdata.dk/product.asp?product=5931 kører med 2x GTX295 i Sli :) dvs. Quad processor :D

  • Ville da lige give et lille øf.....


    Jeg har en kammerat der købte sin computer hos Fønix en såkaldt "Extreme gamer", og den har kun skuffet fælt..... dårlige dele, dårligt samlet, og deres såkaldte "pre installation" var fyldt med fejl og der manglede drivere til feks lydkort.


    Jeg har selv handlet hos MM-vision, en bærbar Vision 585, og har været oven ud tilfreds med den.
    Hos MM-vision er det ikke design man betaler for, det er tydeligt at se, men kvaliteten kan jeg ikke klage over..... og min bærbare preformer bare...... faktisk bedre end min kammerats "extreme gamer" (den er ganske vist 3/4 år gammel og min vision er 1½ mdr gammel).


    men jeg vil da sige at hvis du selv kan, eller kender en der kan samle computer selv, ville du nok få mere for pengene, og du ved hvad der er i computeren.


    Edit..... regnede lige på det.....
    Fønix tager overpris for en større cpu. ca. 600 for meget for en i7 940 og 1300 for meget for en i7 965 ED


    Edit2: Ved hurtig samling hos SHG, med de samme komponenter ville sådan en pc, koste ca. 11000, dog uden kabinett og samling, men det kan da næppe koste 4000.


    Edit3: Syntes også klart at den fra MM-vision lyder langt bedre til en lavere pris.
    fordele.... ddr3 1333 mhz (Fønix var kun 1066mhz), 3 TB harddisk (Fønix var kun 1 TB), 80+ psu og "kun" 5000 mere for en i7 965 EE (på edb-priser er forskellen 4900)


    Og skulle du få brug for mere GFX kraft kan du jo altid udvide med endnu 2 grafikkort på Gigabyte bundkortet ;-)


    Mobo: Asus M3A78, AMD770, AM2+
    CPU: AMD Phenom Quad 9950 2.6ghz, Black Edition
    GFX: Sapphire Vapor-X HD 4890, 1GB Gddr5, 870mhz/1050mhz
    Ram: 2*2 GB OCZ Platinum PC8000 5-5-5-18 @ 800mhz 4-4-4-12
    HDD intern: WD Caviar 1TB, SATAII + 2x500GB SATAII
    HDD extern: WD Mybook Home Edition 2TB eSATA
    Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Bærbar: MM-vision NB585, Windows 7 Ultimate, 64-bit
    Nettop: AsRock Ion-330, Windows 7 Home Premium, 64-bit

    Rettet 4 gange, sidst af Humlegrib ().

  • well uden at oc så kan ikke engang det nyeste hardware klare hans krav.....uanset hvad han betaler.... men ville bestemt også handle et andet sted end føniks....shg eller topdata fx.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • er faktisk selv ved at købe den pc fra MM-Vision :D har haft købt pc fra dem før, og jeg var meget glad for mit køb.


    ang. MM-vision pc'en skal jeg have sat den fra 3TB plads til 1TB, og så vil jeg have en 150GB HD med 10000 rpm smidt på, hvor styresystemet ligger :D Smider også deres Silent CPU upgrade (Scythe Core i7 CPU-køler monteret) på da jeg ikke vil have en støvsuger hehe

    MSI Z77A-GD65 / 16 GB Crucial ballistiX 1600 mhz / I7 3770k / EVGA GTX 670 FTW SLI / Corsair HX 850W

    Venter på et Corsair Obsidian 900D

    Rettet en gang, sidst af BK-Martin ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BK-Martin
    er faktisk selv ved at købe den pc fra MM-Vision :D har haft købt pc fra dem før, og jeg var meget glad for mit køb.


    ang. MM-vision pc'en skal jeg have sat den fra 3TB plads til 1TB, og så vil jeg have en 150GB HD med 10000 rpm smidt på, hvor styresystemet ligger :D Smider også deres Silent CPU upgrade (Scythe Core i7 CPU-køler monteret) på da jeg ikke vil have en støvsuger hehe


    nu er det jo sådan at man kan jo i og for smig smide de tog 1,5Tb i Raid0 også vil du have lidt mere ydelse det hele:)

  • jeg ville også lige give min mening til kende.:-)


    jeg kender 3 gutter som hver især lige har købt en ny gamer pc (Core i-7) hos MM-vision.


    Alle 3 er super tilfredse og har ikke oplevet nogle fejl i hverken opsætningen eller samlingen af pc'en.


    Jeg har selv købt en pc hos dataengros.dk på frederiksberg, og bortset fra at en af hdd. brændte af kan jeg også anbefale den butik.


    Jeg har selv tidligere bestilt delene hjem og samlet computeren selv. men da eksempelvis dataengros.dk kun tog 250kr. for det, ja lod jeg da dem gører arbejdet. Så er det også min opfattelse af man står noget bedre i tilfælde af en reklamation.


    Tror dog helt klart at jeg næste gang vil købe fra MM-vision. har kun hørt godt om dem. og har da også besøgt deres forretning lidt uden for roskilde og fået god og hurtig betjening.


    Held og lykke med købet :cheers: