Indlæg af Try-this

    Jeg overvejer at bygge mig et mindre setup og fokusere på noget støjsvagt.


    Derfor er jeg interesseret i at vide nogenlunde hvad mit nuværende setup kan indbringe. Det drejer sig om følgende:


    Intel Core i7 920 2.66
    ny pris var ~1900kr


    ASUS P6T SE (socket 1366)
    nypris var ~1200 kr


    Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24
    nypris var ~1000 kr


    ASUS Radeon HD 4890 1GB GDDR5
    nypris var ~1200 kr


    750 Watt Corsair TX750W (ikke modulær)
    nypris var ~750 kr


    Delene er fra september 2009. Samlet nypris dengang var ~6050 kr.



    Jeg har kun leget ganske lidt med OC af cpu'en, hvor jeg testede den stabil ved 3.33ghz ved std vcore og det har jeg så kørt med stort set altid.


    Jeg har desuden et Corsair H50 monteret på CPUen i øjeblikket (tidligere en stor køler med 120mm blæser der faktisk klarede opgaven ligeså godt) og delene er monteret i et billigt Cooler Master Elite 331 kabinet. Begge køleløsninger og kabinet, vil jeg for så vidt også gerne af med.


    Nej - det kan jo ende med USB. Mit indtryk er blot, at PCI-løsningerne har større rækkevidde som følge af større antenner.

    Tja, det er jo lidt både-og.. PCI løsningen har ganske vist antenner, men de er gemt nede bag dit kabinet. Køber man en lille usb dongle med tilhørende usb kabel og stander til dongle så kan man frit placere den og få ?bedre? (ihvertfald godt) signal :)

    Har været ude af gamet i lang tid efterhånden og jeg ramte nogle uforudsete problemer den anden dag da jeg hjalp en bekendt med at installere windows 7 på en ny computer.


    Den kunne ikke boote via det SATA DVD drev jeg havde sat i den, så var nødt til at benytte et gammelt IDE drev midlertidigt. Så vidt jeg kunne søge mig frem til handler det om at bundkortet ikke understøtter boot via SATA DVD drev, men hvordan kan man vide det på forhånd? Hvad hedder den feature som bundkortet skal have?

    Håber det er ok jeg hiver op i den "gamle" tråd igen :)


    Byder 100 incl porto for:


    ATEN Petite CS62UZ 2 Port Switch USB


    + 1.


    Arbejder selv af og til i en såkaldt non-profit afdeling hos et større firma, hvor humlen er at hvis vi får noget til at virke er det super, og hvis vi kan bekræfte at noget ikke virker så er det også super.


    Det er logisk at hvis noget virker så er det godt og med en patent på det kan man være foran konkurrenterne og dermed acceptere at have en non-profit afdeling.


    At konstatere at noget ikke virker har også en fordel, set på den måde at det er viden vi har omkring processen så vi til en anden gang ved at denne metode måske ikke lige er den mest gangbare at kaste sig over i jagten på at skabe forbedringer.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    har en ældre AM2 duel core med motherbord og 3 gb ram, ved ikke om den virker men jeg kan da finde ud af det hvis det er noget...


    Hvad ligger prisen på? Er muligvis interesseret hvis det ellers virker :)


    Her du lidt mere info på delene forresten?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bone
    Da vi tog den på Normal 10 mands på vores alts, regnede vi nemlig med 30% hehe, men rart at vide det er 25 :)


    Det er da også mig der har siddet og bildt dig noget helt forkert ind. Det er ganske korrekt at det er 30% hp der udløser enrage på hundene i både 10 og 25 mands normal. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg havde låst mig fast på de 25% i første omgang - my bad :)


    Hehe jeg var lidt forvirret af din post ja, også derfor jeg valgte bare at forklare alt ;)


    Der går nok desværre lidt tid inden vi får næste HC video op, men hold øje med ulthahun på youtube, ved han arbejder på at få alle normal modes lavet færdige.


    Hundene går ikke enrage i heroic mode. De har til gengæld "Feeding Frenzy" der increaser deres physical damage delt med 5% i 20sec stackende ved hvert sucessfull melee attack. Dette gælder både 10 og 25 mands heroic. Det er denne stack man holder nede på rageface ved at smide ham i crystal prison trap ;)


    Ved normal mode er det til gengæld rigtigt at hundene går enrage ved shannox 25% hp i 10 mands, og 30% hp i 25 mands.


    Håber det kunne besvare dit spørgsmål :cheers:

    Jeg har fikset lidt netværk ved svigerfamilien, men åbenbart ikke godt nok.


    De ville gerne have så de trådløst kunne gå på nette ovre i en anden bygning. Derfor har vi trukket et netværkskabel derover og sat den til et access point (D-Link DAP-1160).


    Det virker umiddelbart fint, både hvis man går på access point trådløst eller via kabel, men efter at have været forbundet via access point kan man ikke længere gå på nettet via deres router. Windows melder ellers at der er internet forbindelse, men uanset browser kan der ikke loades nogle hjemmesider. Det eneste der virker er at genstarte deres router.


    Jeg har vedhæftet et billede af opsætningen, jeg har sat de ting op som er skrevet på billedet (D-Link access point er sat op til ikke at agere som DHCP), hvis i kan komme på noget jeg evt har glemt at ændre/indstille så kunne det måske være en hjælp :)


    Tak for input! :cheers:


    Det med kameravinklen er også noget af det jeg tænker mere over efter at have set videoerne efterfølgende. Kan fortælle at vi ligenu har haft lidt progress på nefarion heroic, og her er jeg blevet overraskende vandt til at kigge ud på vores frost mage der kiter adds i første fase (har dog lidt svært ved at undgå at få min skærm blokeret af Nefarion når han lander...) :)