Danske raid guides

  • Hey,


    Vores guild <Yo> er en dansk horde guild på Ravencrest som er gået igang med at lave danske raid guides til heroic raid bosser.


    I kan finde samtlige bosser vi har lavet guides til her:
    Danske raid guides


    Pre. Firelands:


    Valiona & Theralion 10m HC
    Chimaeron 10m HC
    Maloriak 10m HC
    Nefarian 10m HC



    |--- Update - Firelands! ---|
    Shannox 10m HC
    Lord Rhyolith 10m HC
    Alysrazor 10m HC
    (find normal mode guides ved at klikke på "Danske raid guides" linket i starten)



    Vi vil gerne have lidt feedback, både med henblik på ændringer (hvis i har forslag) men også om i synes de virker hjælpsomme :)

  • Jeg så lige Chimaeron fighten, og synes den virker helt ok!. Eneste jeg lige kan komme på er at der er meget lange pauser hvor der slet intet bliver sagt, og det ødelægger det lidt synes jeg.
    Måske der kunne klippes lidt så i ikke viser hele fighten, men kun der hvor der sker noget, selvom det er lidt en skam.
    Ellers kan i måske finde på noget speakeren kan snakke om for at fylde ud.
    Ellers meget god video.

  • Chimaeron fighten var den første vi lavede og det med de lange pauser var faktisk også noget af de vi faldt over selv, vi valgte at "spole" hen over de kedelige dele, så de stadig er med, men så de foregår noget hurtigere :)


    Du kan se løsningen i V&T videoen, hvor der bliver spolet hen over det kedelige ;)

  • Du siger i videoen om Valiona & Theralion og Blackout:


    "Jo hurtigere i dispeller den, jo mindre skade giver den".


    Så vidt jeg ved er Blackout ikke ændret, og giver det samme uanset om den bliver dispelled med det samme, 5 sekunder inde eller udløber af sig selv.


    Det er i hvertfald tilfældet for os på 25 mands heroic ;)


  • Det er rigtig ja, godt spottet, og tak for feedback! :)

  • Jeg raider ikke mere, men jeg har været med til nogle wcm projekter og hvad jeg synes du kan gøre anderledes er musik, kamera og måden du taler til os.


    Musik: At bruge noget musik med lidt mere tempo vil medvirke at pauserne mellem tale ikke virke så lange. Den stille musik får det til at virke længere. Samtidig bør du ved nogle af de længere pauser skrue musikken lidt op.


    Kamera: Det kan være lidt svært at finde en god vinkel, men det giver en meget bedre video at få det helt rigtigt. I Maloriak videoen rammer du flere gange ind i objekter. Det er sværere at undgå i mindre steder, men du bør prøve at finde den rigtige vinkel til hver fight.


    Din tale: Når du taler siger du f.eks. "tanken bør" hvor det vil virke bedre hvis du siger "som tank bør DU" "som tanks skal i gøre". Det handler om at du taler til dine seere.


    Og hvis du kan, så få nogle flere perspektiver på. Når du både inkluderer hvad tank, healer og dps skal gøre bør du også have alle tre synspunkter.


  • Tak for input! :cheers:


    Det med kameravinklen er også noget af det jeg tænker mere over efter at have set videoerne efterfølgende. Kan fortælle at vi ligenu har haft lidt progress på nefarion heroic, og her er jeg blevet overraskende vandt til at kigge ud på vores frost mage der kiter adds i første fase (har dog lidt svært ved at undgå at få min skærm blokeret af Nefarion når han lander...) :)

  • Hey Try-this,


    Har lige et spørgsmål til dine fine guides :)


    Nu raider vi jo 25 mands Heroic i The Great Danes, men bare af ren nysgerrighed. I Shannox videoen nævner de at hundene på Heroic ikke går enrage når Shannox rammer 25%. På 25 mands er det 30% ligesom på 25 og 10 mands Normal.


    Men er den rent faktisk 25% på 10 mands Heroic?


    Vi skal lege lidt med 10 mands HC på vores alts, så ville faktisk være rart at vide :)


    På forhånd tak og flot du/i gider lave guides.


    -Bone


  • Hundene går ikke enrage i heroic mode. De har til gengæld "Feeding Frenzy" der increaser deres physical damage delt med 5% i 20sec stackende ved hvert sucessfull melee attack. Dette gælder både 10 og 25 mands heroic. Det er denne stack man holder nede på rageface ved at smide ham i crystal prison trap ;)


    Ved normal mode er det til gengæld rigtigt at hundene går enrage ved shannox 25% hp i 10 mands, og 30% hp i 25 mands.


    Håber det kunne besvare dit spørgsmål :cheers:

  • Hey igen,


    Den første del var jeg skam klar over, har taget for noget tid siden ;)


    Spørgsmålet var egentlig kun om hundene går enrage på 25% og ikke 30% på 10 mands normal, for så har jeg da vist været blind de gange vi har taget den på vores alts hehe. Vi var sikker på det også var 30% på 10 mands normal.


    Min post var lidt forvirrende, da det egentlig kun omhandlende ovenstående, da hundene selvfølgelig ikke går enrage på hverken 10 eller 25 mands heroic.


    Sorry for en forvirrende post, håber denne var mere forståelig :D


  • Hehe jeg var lidt forvirret af din post ja, også derfor jeg valgte bare at forklare alt ;)


    Der går nok desværre lidt tid inden vi får næste HC video op, men hold øje med ulthahun på youtube, ved han arbejder på at få alle normal modes lavet færdige.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bone
    Da vi tog den på Normal 10 mands på vores alts, regnede vi nemlig med 30% hehe, men rart at vide det er 25 :)


    Det er da også mig der har siddet og bildt dig noget helt forkert ind. Det er ganske korrekt at det er 30% hp der udløser enrage på hundene i både 10 og 25 mands normal. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg havde låst mig fast på de 25% i første omgang - my bad :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    Det er da også mig der har siddet og bildt dig noget helt forkert ind. Det er ganske korrekt at det er 30% hp der udløser enrage på hundene i både 10 og 25 mands normal. Jeg ved ikke lige hvorfor jeg havde låst mig fast på de 25% i første omgang - my bad :)


    Jamen, så er jeg ikke længere forvirret hehe ;)