Underligt wifi efter tilkobling af access point

  • Jeg har fikset lidt netværk ved svigerfamilien, men åbenbart ikke godt nok.


    De ville gerne have så de trådløst kunne gå på nette ovre i en anden bygning. Derfor har vi trukket et netværkskabel derover og sat den til et access point (D-Link DAP-1160).


    Det virker umiddelbart fint, både hvis man går på access point trådløst eller via kabel, men efter at have været forbundet via access point kan man ikke længere gå på nettet via deres router. Windows melder ellers at der er internet forbindelse, men uanset browser kan der ikke loades nogle hjemmesider. Det eneste der virker er at genstarte deres router.


    Jeg har vedhæftet et billede af opsætningen, jeg har sat de ting op som er skrevet på billedet (D-Link access point er sat op til ikke at agere som DHCP), hvis i kan komme på noget jeg evt har glemt at ændre/indstille så kunne det måske være en hjælp :)

  • Nu er jeg ikke lige familiær med AP's, men hvordan håndterer den DNS? Har du prøvet at pinge en hjemmeside manuelt via CMD > ping værktøjet? Kunne jo være at AP'en ikke har noget sted at spørge efter en hjemmesides IP addresse, og derfor melder fejl når du taster en addresse ind. :ohmy:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Prøv at tjekke efter om computeren er sluttet til både trådløst og kabel på samme tid, det plejer at give problemer hvis computeren har to forbindelser.


    Ellers kan du prøve at slette arp cachen, det gøres ved at åbne en konsol og skrive

    Code
    1. netsh interface ip delete arpcache


    Du skal muligvis åbne en konsol med elevated privileges, det gøres under win 7 og vista ved at skrive cmd i søge feltet i startmenuen og trykke ctrl + shift + enter

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Hvordan er D-link'en tilsluttet deres Tilgin Router? Sørg for at det er via en af LAN portene og ikke via WAN og slå DHCP i D-link'en fra, derved er det Tilgin'en der leverer IP adresser og DNS altid.


    Du kan også give dem samme SSID (på forskellige kanaler), så kan man gå fra det ene til det andet sted uden at skulle skifte net.


    /ask