Indlæg af Try-this

    Jeg er normalt accepterende overfor kongehuset, og anser dem som en slags (omend lidt for godt betalt) reklame for Danmark, men det sker de krydser grænsen for hvad jeg ser som acceptabelt. I dag blev jeg sq sågar helt harm da jeg læste denne nyhed på ekstrabladet:


    Marys fødsel lukker det halve af Riget


    Det kan simpelthen ikke være rigtigt at hun skal have den type særbehandling. I mine øjne er det helt grotesk at tillade sig at sige til så mange gravide kvinder "hør lige her, vi har en kvinde som ikke lige orker at i føder i nærheden, sååeh kør lige til et andet sygehus.." og ikke nok med det, hun skal da endelig bare blive så længe som muligt og tage endnu flere kvinders plads - hold kæft hvor er det sygt!


    Hun er 3. gangs fødende
    Hun har en hær af folk klar derhjemme til at hjælpe


    Og skulle hun stadig insistere så kan hun sq købe en hel afdeling af et privathospital i stedet!

    Jeg har det også lidt sådan at det med akupunktur er en gråzone, altså jeg tror ikke helt på det, men så alligevel..


    Jeg har ikke selv prøvet det, men konen brugte det i forbindelse med sidste graviditet, både for at dæmpe kvalmen/smerter under graviditeten men også som smertelindring under selve fødslen, så et eller andet må det jo gøre... tror jeg :P


    Der er vist ikke andet for end at prøve det og se om der er gevinst. Du skal ihvertfald have held og lykke med det herfra :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx


    ikke desto mindre vil det nok være rimelig oprivende at få et brev der siger: " Hej, dit DØDE BARN skal starte i skole..."


    Kom nu Danmark, den behandling giver man sq ikke folk.... seriøst...


    Bestemt! - Det er jo det der ligger til grund for min post, som jo netop kritiserer den nuværende situation på baggrund af en åbenlys kommunikationsbrist mellem forskellige offentlige sektorer.

    Nogle gange kan man simpelthen ikke andet end at undre sig over hvor pokker alle disse registre det offentlige har i forskellige sektorer ikke er sat op til at snakke sammen. Jeg ved godt det ikke er noget man lige sætter sig og fikser på en dag eller to, men direkte svær er opgaven jo ikke, bare tidskrævende.

    Det eneste jeg ser når jeg kommer ind på de sider er at de ligner noget en nybegynder har lavet for 10 år siden :D


    Sprængfyldt med forskellige farver, underlige animationer, billeder der i den grad er pixelerede osv. :))


    Undskyld det lille sidespring, det skal helt sikkert nok være nogle fede steder til camping, tosset hjemmeside eller ej :)

    Har for nyligt formateret min bærbare og erstatte Windows xp 32 bit med Windows 7 64bit.


    Siden da har jeg så haft en masse bøvl ud af at bruge min Legend som modem.


    Jeg er på nettet alt mellem ½ - 2 timer og bliver så smidt af, derefter kan jeg ikke komme på igen, med mindre jeg:
    1: kobler telefonen fra
    2: afinstallerer driveren
    3: installerer driveren igen
    4: sætter telefonen til igen, og vælger del internet


    Jeg har selvfølgelig prøvet bare at tage mobieln fra og sætte den til igen, og skifte mellem "oplad kun" og "del internet", det er altså kun ovennævnte 4 trins metode der virker...


    Er der nogle der har haft lignende problemer og måske sågar en løsning?


    Edit, kører selvfølgelig med nyeste HTC sync.

    Så fik jeg kørt en komplet scan af den bærbare og mit avg fandt ingenting, og mit internet var stadig jordet i bund. Efter at den havde haft forbindelse til nettet poppede den gode gamle "nt authority\system shutdown in 60 seconds" op, som indikerer en art blaster virus, men kunne da konkludere at blaster removal tool ikke fandt noget, og at den windows update de anbefalede at installere var allerede installeret, så det var lidt sært...


    Jeg prøvede så malwarebytes, den fandt noget den kaldte "malware trace" som den tog sig af og sidenhen har det så fungeret.


    Hermed problemstillingen løst, håber at andre kan drage nytte af denne tråd, for jeg har syntes der var nogle ret absurde symptomer jeg havde :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Det kan sagtens være forårsaget af din bærbare, hvis jeg husker ret så er den router heller ikke specielt god til P2P så hvis der skulle være en P2P klient, kan det være den der giver problemerne.


    Inkluderer det så også ftp klienter?

    Jeg har lige prøvet et nyt scenarie


    Min stationære er sat til, og en anden bærbar er sat til på kabel, og her virker det fint på begge computere, fuld hastighed på begge, så noget kunne tyde på det er min bærbare der på en eller anden måde fucker mit netværk op...


    Går ud fra det betyder en eller anden virus eller noget?

    Jeg har 15/1 ved yousee, og det plejer at virke upåklageligt, men her til aften begynder der så at ske noget underligt.


    1. Scenarie: min stationære computer er på netværket med kabel, det hele er fint og speedtest.net siger at alt er som det skal være (15/1, 9ms ping)


    2. Scenarie: min stationære er på med kabel og min bærbare er på trådløst, det hele er helt fucked og speedtest giver mig ret (0.2/0.1, alt fra 800 til 2000ms ping)


    3. Scenarie: min stationære er på med kabel og min bærbare er på med kabel, det hele er stadig helt fucked og speedtest giver mig ret (0.2/0.1, alt fra 800 til 2000ms ping)


    4. Scenarie: min bærbare er på via kabel og så er det fucked igen speedtest siger igen 0.2/0.1 og alt fra 800 til 2000ms ping


    5. Scenarie: min bærbare er på via trådløs, og så er alt pludselig fint, speedtest siger 13/0.8 og 12ms ping


    Jeg er helt på bar bund, først tænkte jeg ok, der er et eller andet mega sært med min bærbare, eftersom den failer når den er alene på netværket via kabel (scenarie 4), men så viste det sig jo at den fint kunne når blot den var alene på netværket via trådløs.


    Jeg har en D-Link DI-624 router, som jeg mistænker for at stå bag hele balladen, eftersom det jo er en gammel sag efterhånde, men jeg synes eddermame det er mystisk.. og så er jeg egentlig bare pisse træt af at lortet ikke virker, for jeg kan jo knap nok sidde at surfe med den her hastighed :S


    Jeg har ikke pillet ved nogle indstillinger og jeg kan se at der ikke er andre der bruger vores netværk.


    Er der nogle som har en eller anden ide til noget jeg burde prøve - eller nogle som har oplevet noget lignende som kan sige hvad der er galt?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    TIP:
    Tråden, eller hvad den hedder, FOR BEGYNDERE, ødelægger nok også meget for jer.
    Nu kan jeg naturligvis kun tale 100% for mig selv, men den kommer jeg aldrig ned til. Stopper ved OT eller FOTO, og vil da gætte på at det er der "de nye kunder" starter. Og hvis de så ikke får svar, henvender de sig på en anden side, og ja, resten siger vel sig selv.
    -Så ifølge mig kunne man ligesågodt fjerne den.


    Har det på samme måde

    Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king


    Og det er da en bruger som os er fra min tid af :)) imodsætningen til de andre, som jeg dælme ikke lige kan genkende :P


    Men Grillrotten har så nok også en ældre bruger end mange af dem der ellers er nævt som de gode gamle ;)




    Angående det at gøre siden bedre så ved jeg sq ikke lige hvad man skulle ændre, ærlig talt så er jeg her kun af ren vane. Jeg leger jo ikke med OC længere som jeg gjorde da jeg var meget aktiv herinde..


    Jeg har altid været glad for den integrerede forum oversig der er på forsiden af tweak.dk, synes det er lækkert at man bare hopper ind på siden og på en gang kan tjekke nyheder og spotte interessante forum tråde :)

    Har du prøvet at kører memtest for at se om rammene er stabile?


    Hvordan er din pci-e bus hastighed? - hvis ikke den er standard kan det måske også forsage problemer


    Jeg ved ikke om man kan risikere at stresse data overførselen til og fra harddisken - men en fejlslagen boot med en ellers stabil processor antyder jo at problemet ligget et andet sted :)


    Kort version: kør nogle tests der viser om ram, grafikkort og evt. harddisk kører stabilt/optimalt :)



    PS: (rigtig) lang tid siden jeg har overclocket, så måske andre kan give mere input, vil dog mene det er en god start at få det hele testet igennem :)